تشریح مجموعه اقدمات بنیاد علوی در لنده پیش از خطبه های نماز جمعه؛
دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت لنده در راستای تشریح اقدمات بنیاد علوی و آگاهی آحاد جامعه نسبت به فعالیتهای این نهاد پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته به ایراد سخنرانی پرداخت
کد خبر: ۹۰۷۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹ 09 October 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد مرادی پور در ابتدای سخنان خود گفت؛ با گذشت قریب به ۳ سال از حضور بنیاد علوی در شهرستان لنده پروژه های مختلفی در حوزه های بهداشت، راه، آب، فرهنگ وآموزش ، عمران و محرومیت زدایی در این شهرستان در حال انجام است.

از اعلام خبر خوش آبیاری دشت بن تا اختصاص اعتبار ۱۸ میلیاردی به راه لنده-دهدشت و مجموعه اقدامات اشتغالزایی و حمایتی طی یک سال گذشته+تصویر

دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت لنده در اولین بخش از سخنان خود به اقدامات در حوزه آموزش و پرورش و کمک به توسعه زیر ساخت های آموزشی این منطقه اشاره و گفت؛ در سال گذشته اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی در بخش تجهیز و ساماندهی مدارس بنیاد علوی هزینه کرد.

وی در ادامه افزود؛ پیرو تفاهم نامه ای که با سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان داشتیم قرار بر این بود که ۶۷ کلاس درس با اعتبار ۵۲ میلیارد ریال برای دانش آموزان این منطقه ساخته شود که این سازمان تا حال بنابر کمبود اعتبارات مشارکت لازم را انجام نداد ولی بنیاد بنابر تعهدی که در قبال مردم داشت به تعهدات خود عمل و اقدمات خوبی را تا کنون انجام داد.

ایشان در این راستا اظهار داشت؛ در سال جدید ۵۲ میلیارد ریال سال گذشته را افزایش و به ۱۳ میلیارد ریال رساندیم که اگر این سازمان هم به تعهدات خود عمل نمیاد کارهای زیادی می توان در این حوزه انجام داد.

مهندس مرادی پور گفت؛ ۱۰ کلاس درس از مجموع ۶۷ کلاس درس تعهد شده توسط بنیاد در حال ساخت است و روند کار پیشرفت خوبی دارد.

نماینده بنیاد مستضعفان همچنین آموزش دانش آموزان کم برخوردار توسط گروه های جهادی را با اعتبار ۴۵ میلیون تومان، جلوگیری از ترک تحصیل برخی از دانش آموزان را با اعتبار ۱۴۰ میلیون تومان از دیگر اقدمات حمایتی بنیاد از دانش آموزان
برشمرد .

وی همچنین دیگر اقدام بنیاد علوی در حوزه آموزش و پرورش را اختصاص ۶۰۰ میلیون اعتبار در حوزه آموزش عنوان و گفت؛ این اعتبار صرف بازسازی و تجهیز مدارس جدید در شهرستان خواهد شد.

مرادی پور در بخش دوم سخنان خود به اقدمات فرهنگی اشاره و گفت احداث کتابخانه عمومی روستای ایدنک توسط بنیاد علوی شروع شده است. در همین حوزه کمک به برگزاری مسابقات فرهنگی با اعتبار ۱۵۰ میلیون ریال و در ادامه اعزام ۴۵۰ نفر به عتبات عالیات با اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان را داشتیم و امسال نیز اعتبار ۶۰۰ میلیونی برای تجهیز و ساماندهی مساجد شهرستان در نظر گرفته شد.

مرادی پور در ادامه ی تشریح خدمات فرهنگی عنوان کرد؛ اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان در راستای ساماندهی قبور مطهر شهدای شهرستان با توجه به درخواست بنیاد شهید اختصاص یافت که عملیات احداث ۴ یادمان شهید والامقام در مناطق محروم روستایی در حال انجام است.

از اعلام خبر خوش آبیاری دشت بن تا اختصاص اعتبار ۱۸ میلیاردی به راه لنده-دهدشت و مجموعه اقدامات اشتغالزایی و حمایتی طی یک سال گذشته+تصویر

مرادی پور یاد آور شد؛ اعتبار ۲۰۰ میلیون تومانی نیز جهت تکمیل یادمان شهدای گمنام اختصاص داده شد که این پروژه تکمیل گردید.

دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت لنده در این بخش به اقدمات در حوزه ورزش اشاره و بیان کرد؛ در این حوزه کمک ۱۰۰ میلیونی برای احداث دو رختکن انجام شد که قرار بود ۲ رختکن ساخته شود ولی یک رختکن تحویل داده شد.

نماینده بیناد علوی خرید تجهیزات سرمایشی برای سالن های ورزشی شهر را از جمله دیگر اقدمات در حوزه ورزش عنوان و گفت اگر چه این تجهیزات آماده هستند ولی در نصب آنها تاخیر یک ساله از سوی اداره ورزش را شاهدیم و ضمن تاخیر اداره کل ورزش در قبال تعهدات خود در بحث تامین تجهیزات عمل نکرد.

دبیر نهاد لنده همچنین دیگر اقدام در حوزه ورزش را برنامه احداث ۶ زمین چمن مصنوعی عنوان و گفت در این راستا بنیاد اعتبار ۶۰۰ میلیون تومانی در نظر گرفت که ۲۸۸ میلیون از این اعتبار پرداخت گردید ولی با توجه به مشکلاتی در خود مجموعه ورزش عملیات احداث این زمین ها به کندی پیش میرود.

ایشان در ادامه به برگزاری چندین دوره مسابقات ورزشی در رشته های مختلف با حمایت بنیاد علوی در این حوزه نیز اشاره کرد.

مهندس مرادی در این بخش از تشریح اقدامات بنیاد علوی به موضوع اشتغال پرداخت و گفت؛ یکی از انتقاداتی که طی این مدت می شد بحث وام ها بود که عنوان می گردید بانک در ارائه وام ها سخت گیری میکند ولی خوب است مردم بدانند با همه این موارد که عنوان میشد در سال گذشته ۸ میلیارد تومان وام پرداخت شد.

نماینده بنیاد در ادامه به وام های پرداختی از محل صندوق های توان افزایی نیز اشاره و گفت؛ ۳ میلیارد و پانصد میلیون تومان وام بدون سود (قرض الحسنه) پرداخت گردید.

وی در ادامه تلاش برای رونق اشتغال گفت؛ اعتبار خوبی از سوی بنیاد جهت پرداخت وام وام قرض الحسنه برای مردم لنده در نظر گرفته شد که از سوی بانک سینا بسیاری از این وام ها پرونده سازی و در شرف پرداخت هستند.

ایشان به موضوع آموزش نیز اشاره و گفت؛ یکی از نیازمندیها در بحث رونق اشتغال موضوع آموزش است که در این راستا پیرو تفاهم نامه ای که با سازمان فنی و حرفه ای داشتیم قرار شد ۱۰۵۹ نفر در مشاغل مختلف آموزش داده شوند که تا کنون ۵۰۰ نفر بصورت رایگان در کلاس های مختلف آموزش دیدند.

دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت لنده در این بخش از گزارش عملکرد بنیاد علوی به سراغ عمران و زیر ساخت های عمرانی منطقه و اقدمات انجام گرفته در این حوزه رفت و اظهار داشت؛ برای ساخت مرکز بستر درمانی ۵ میلیارد از سوی بنیاد هزینه شد ولی اینکه چرا تاکنون از سوی دانشگاه علوم پزشکی اقدامی در راستای تجهیز این مرکز نشده جای سوال است!

از اعلام خبر خوش آبیاری دشت بن تا اختصاص اعتبار ۱۸ میلیاردی به راه لنده-دهدشت و مجموعه اقدامات اشتغالزایی و حمایتی طی یک سال گذشته+تصویر

ایشان به پروژه مرکز توانبخشی شهرستان اشاره و گفت؛ با اختصاص اعتبار یک میلیارد و دویست هشتاد میلیون تومانی که از سوی بنیاد در نظر گرفته شد عملیات احداث این پروژه بزودی شروع میشود.

مهندس مرادی به حمایت های انجام شده از کشاورزان اشاره و گفت؛ در سال گذشته ۷ هزار و امسال نیز ۷ هزار درخت با در نظر گرفتن یارانه های که لحاظ شده است تحویل باغداران این منطقه گردید.

وی افزود؛ در همین حوزه احیای قنوات را داشتیم که با اعتبار ۲۲۰ میلیون تومان چندین قنات در شهرستان احیا شدند.

مرادی پور از دیگر اقدمات در حوزه کشاورزی را اجرای کانال آبیاری زمین های کشاورزی موگر برشمرد و گفت؛ تجهیزاتی مانند بذر پاش ها و سرنگ های دامپزشکی و... با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان تامین و در اختیار مجموعه کشاورزی و دامپزشکی قرار گرفت.

مهندس مرادی پور با اشاره به دیگر اقدمات انجام گرفته در حوزه جهاد کشاورزی نیز گفت؛ ۶۵۰ میلیون در بحث احداث و جاده های بین مزارع از سوی بنیاد علوی هزینه شد.

ایشان در این بخش از سخنان خود به پروژه آبیاری دشت و بن اشاره و گفت؛ این پروژه یکی از بزرگترین و مهمترین پروژه‌های است که تاثیر بسیار در اشتغالزایی خواهد داشت که از سوی بنیاد در سال گذشته ۷ و نیم میلیارد تومان اعتبار گذاشته شد که به دلیل عدم صدور مجوزات لازم و تامین سهم دستگاه متولی پروژه تا به امروز راکد ماند که ظاهرا با پیگیری های مجدد عزیزان مجوز این پروژه گرفته شد ولذا پیش بینی میشود که ظرف هفته های آینده عملیات اجرایی این پروژه مهم شروع شود.

مرادی پور به تقویت آبیاری پمپاژ روستای ایدنک اشاره و گفت؛ در این راستا به جهاد کشاورزی یک میلیارد و ششصد میلیون تومان واگذار شد و با توجه به تاخیر در ارائه پروژه به پیمانکار، بنیاد اقدام به اینکار خواهد کرد.

وی به مشارکت در راستای احداث جاده ی دسترسی به کوه سفید نیز اشاره و گفت؛ منتظر صدور مجوز از سوی منابع طبیعی هستیم و اعتبار این پروژه نیز آماده است.

دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت لنده به جاده ی لنده به دهدشت از مسیر تراب اشاره و اظهارداشت؛ با توجه به ضرورت تکمیل این جاده بنیاد در ابتدا ۱۰ میلیارد برای این جاده لحاظ کرد که با پیگیری های انجام شده این مبلغ به ۱۸ میلیارد تومان افزایش داده شد و عملیات اجرایی این مسیر بزودی شروع خواهد شد.

از اعلام خبر خوش آبیاری دشت بن تا اختصاص اعتبار ۱۸ میلیاردی به راه لنده-دهدشت و مجموعه اقدامات اشتغالزایی و حمایتی طی یک سال گذشته+تصویر

دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت لنده به پروژه بزرگ آسفالت جاده های روستایی اشاره و گفت؛ یکی از اقدمات ماندگار که تاثیر بسزایی در بحث مهاجرت معکوس به روستاها همین آسفالت جاده های مناطق روستایی است که ۱۲ کیلومتر از این جاده ها در بخش موگرمون توسط بنیاد در دست اجراست.

مهندس مرادی پور گفت؛ در بخش آسفالت جاده های روستایی قرار بر این بود بنیاد ۶ میلیارد و اداره راه نیز ۶ میلیارد اختصاص دهند که اگر انجام می شد اکثریت جاده های روستایی آسفالت می شدند اما به دلیل کمبود اعتبار اداره راه نتوانست مشارکت کند. اگر چه مدیر کل این مجموعه به جد پیگیر تامین اعتبار هستند که انشالله در صورت تحقق بخش زیادی از جادهای روستایی در بخش مرکزی شهرستان نیز آسفالت خواهد شد.

وی در این بخش از گزارش عملکرد بنیاد علوی به مشارکت با شهرداری در پروژه های عمرانی اشاره و گفت؛ با اعتبار ۲ میلیاردی ظرف روزهای آینده عملیات آسفالت شهرک های لنده شروع میشود.

ایشان دیگر پروژه ای که با حمایت بنیاد علوی قرار است انجام گیرد را احداث پل ارتباطی فی مابین دو شهرک فجر و شهید رجایی عنوان کرد.

مهندس مرادی پور به پروژه بلوار سلامت نیز اشاره و گفت؛ این پروژه با اعتبار ۴۰ میلیارد ریالی که از سوی بنیاد علوی لحاظ شده است از میدان کنار دست جهاد شروع و تا میدان آتش نشانی ادامه خواهد داشت. در این پروژه، سیل بند بزرگ شهر مسقف خواهد شد و در بخش مبلمان شهری نیز با اختصاص اعتبار ۱۳ میلیارد ریالی از سوی بنیاد ساماندهی مبلمان شهری آغاز خواهد شد.

نماینده بنیاد مستضعفان جاده های عشایری کوه سیاه و دلی مهرجان و خیار کار را نیز از جمله ی پروژه های عنوان کرد که با اعتبار در نظر گرفته ی ۲۰ میلیارد ریالی از سوی بنیاد قرار است بهسازی شوند.

دبیر نهاد لنده در بحث منابع طبیعی نیز گفت؛ با هدف اجرای پروژه های آبخیزداری در بخش مرکزی و پروژه دیوار حائل استاد دره ی ایدنک قریب به ۱۰ میلیارد و پانصد میلیون ریال اعتبار اختصاص داده شد که پروژه آبخیزداری چهار راه آل طیب تکمیل و پروژه استاد دره ایدنک پیمانکار آن در حال کار است.

مرادی پور در این بخش از گزارش عملکرد بنیاد علوی در لنده به بخش گردشگری شهرستان اشاره و گفت؛ پروژه بزرگ تفریحی در شهرستان با اعتبار لحاظ شده ی یک میلیارد و پانصد میلیون تومان شروع بکار کرده است و در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است.

آبرسانی به شهرک فجر و شهید رجایی از جمله دیگر اقدمات بنیاد علوی در لنده بود که دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت این شهرستان در باره این مشکل گفت؛ با مشارکت یک میلیارد و سیصد و هشتاد میلیونی بنیاد علوی دستگاه متولی قول دادند ظرف دو ماه آینده مشکل آب شرب مناطق غربی شهر لنده حل شود.

آبرسانی به روستاهای حومه غربی لنده

مهندس مرادی در راستای رفع مشکل آب شرب روستاهای دم تنگ عروه، گگ احمد و نرگسی ودیگر روستاهای این حوزه گفت؛ یک میلیارد سهم مشارکت بنیاد در این پروژه است و همین میزان سهم مشارکت دستگاه متولی که همچنان منتظر هستیم ولی با این وجود ۴ روستایی که سهم بنیاد قرار داده شد عملیات اجرایی کار توسط پیمانکار بنیاد شروع شده‌ است.

ایشان به اقدمات مشارکتی با سپاه ناحیه لنده نیز اشاره و گفت؛ احداث زمین چمن مصنوعی از مطالبات این مجموعه با مشارکت بنیاد علوی بود که در صورت فراهم کردن زیر ساخت مورد مورد نیاز آماده همکاری هستیم.

مرادی پور همچنین ضمن تقدیر از همکاری مجموعه سپاه و بسیج با بنیاد علوی گفت؛ در بحث کمک های مومنانه ۲ هزار بسته ی غذایی با کمک سپاه و بسیج بین نیازمندان توزیع شد و ۳ هزار کارت هدیه به دست نیازمندان رسید و همچینن طی اقدام حمایتی دیگر از سوی بنیاد علوی با شناسایی بیماران خاص توسط این نهاد اعتبار ۶۰۰ میلیونی در قالب کارت هدیه به دست بیماران رسید.

مرادی پور همچنین اظهارداشت؛ در سری جدید کمک های مومنانه ۳ هزار کارت هدیه بین افراد نیازمند توزیع خواهد شد.

دبیر نهاد لنده به کمک ۲۷ میلیون تومانی بنیاد جهت تعمیر و تجهیز دکل تلویزیونی شهر اشاره و گفت در بحث اطفای حریق نیز کمک ۱۰۰ میلیون تومانی شده است.

مهندس مرادی جاده ی لنده به الگن را از جمله دیگر اقدمات مهم در این شهرستان برشمردو گفت؛ برای تکمیل این پروژه یک میلیارد و صد میلیون تومان اختصاص اعتبار داشتیم و پروژه در حال کار است.

از جمله دیگر اقدمات بنیاد علوی خرید تجهیزات آزمایشگاه آب با اعتبار ۶۰۰ میلیون ریالی عنوان شد.

دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت لنده به رفع مشکلات زیر ساختی جاده ی عروه اشاره و گفت؛ در سال گذشته ۲۰۰ میلیون تومان به این مسیر اختصاص داده شد که ظاهرا زیر سازی انجام شده در این مسیر مشکلاتی دارد که امیدواریم اداره راه این مشکل را برطرف نماید.

خرید تانکر آبرسانی جهت آبرسانی به مناطق عشایری با اعتبار یک میلیارد پانصد میلیون از دیگر اقدمات بنیاد علوی در لنده بود که دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت لنده عنوان کرد این تانکر آبرسانی تحویل اداره امور عشایر گردید.

مهندس مرادی پور در بخش پایانی گزارش عملکرد بنیاد علوی در این منطقه به اقدمات فرهنگی-اجتماعی پرداخت و اظهار داشت؛ همزمان با شیوع کرونا و وضعیت بحرانی که در سطح کشور پدید آمد توسط مجموعه نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان گروه های جهادی دعوت شدند.

این گروه ها در کنار بسیج و پایگاه های مساجد همکاری خوبی با دفتر نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان داشتند که همه شهروندان دیدید شبانه روز گروه های جهادی با حمایت بنیاد علوی اقدمات خوبی در سطح شهرستان داشتند.

وی گفت در این مدت شش ماهه کرونایی در منطقه بیش از ۶۰ هزار ماسک به دست مردم رسید، ۲ هزار بسته غذایی توزیع شد و ۳ هزار کارت هدیه به دست نیازمندان رسید. همچین حمایت موردی از یکصد بیمار خاص را داشتیم و در کنار این موارد سایر مطالباتی که گروه های جهادی داشتند در حد توان کمک و حمایت کردیم .

مهندس مرادی پور در پایان خاطر نشان کرد؛ طی این مدت در حد توان دست رد بر سینه هیچ مراجعه کننده‌ای نزدیم و امروز در جمع صمیمی شما نمازگزاران عزیز میگویم از هر طرح و ایده و پیشنهادی در راستای توسعه در بخش های مختلف شهرستان استقبال میکنیم. هر طرح و ایده ای که در ذهن دارید به مجموعه دفتر نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان انتقال دهید که در صورت شرط اجرایی شدن حتما در دستور کار قرار خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
معلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
به خدا کار تعمیرمدارس فقط و
فقط فرمالیته بوده و فاکتور سازی دروغین وکار بی کیفیت و بدون رعایت اصول فنی مهندسی بود فقط دارند با این تخلفات بنیاد علوی را بدنام می کنند خدا ازشون نگذرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار