فرمانده تیپ 48 فتح
از اقدامات نظام سلطه و ایادی آن انجام عملیات پنجه عقاب(حادثه طبس و طرح آزادی گروگان‌ها)، کودتای نقاب( نوژه) بود تا به هر نحو ممکن جلوی تثبیت انقلاب را بگیرند.
کد خبر: ۹۰۴۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳ 29 September 2020

سخنرانی سرتیپ دوم پاسدار حسن حکمتیان راز در جمع پرسنل تیپ ۴۸ فتح در خصوص جنگ نرم، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل برگزاری همایش‌های یگان برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد , سردار سرتیپ دوم پاسدار حسن حکمتیان در این آیین گفت : تجاوز رژیم عراق به خاک جمهوری اسلامی ایران یکی از طولانی‌ترین جنگ‌های قرن حاضر به شمار می‌آید. در این جنگ به شدت نابرابر رژیم بعث عراق از یک طرف مورد حمایت وسیع و همه جانبه ارتجاع عرب و استکبار جهانی( شوروی و آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه و ...) قرار داشت که مصمم بودند به هر نحو ممکن با استفاده از جاه‌طلبی و بلند‌پروازی صدام حسین رئیس جمهور خودکامه و دیکتاتور عراق، انقلاب اسلامی ایران را سرکوب و دفع نمایند.
سرنگونی انقلاب اسلامی یکی از اهداف اصلی تهاجم سراسری عراق به ایران بود. سران استکبار جهانی درصدد بودند تا انقلاب اسلامی را قبل از استحکام و تثبیت در منطقه سرنگون کرده و با گسترش آن مقابله نمایند.
پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و نوع حکومت برآمده از دل آن می‌توانست به عنوان یک الگو برای جهانیان ظاهر شود، نظام جمهوری اسلامی ایران با بیان ایدئولوژی خاص خود ابرقدرت‌های غرب و شرق را متوجه یک رقیب جدید کرد، رقیبی که با اعلام مواضع خود عنوان سیاست نه شرقی و نه غربی را اعلام داشت.
فرمانده دتیپ ۴۸ فتح ابراز داشت: وقتی آمریکایی‌ها دیدند که پیروزی انقلاب اسلامی غروب غرب‌زدگی در منطقه بود در صدد برآمدند تا این نظام نوپا را سرنگون نمایند و شروع کردن به دسیسه و توطئه.
از همان اوایل انقلاب توطئه دشمنان آغاز شد و به انحاء مختلف در صدد سرنگونی انقلاب برآمدند از حمله حزب دموکرات کردستان به پادگان ارتش در مهاباد گرفته تا حمله به پادگان سنندج، حمله به شهر پاوه و ایجاد آشوب در کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، گنبد کاووس سیستان و بلوچستان، خوزستان، آبادان، خرمشهر.
بدین ترتیب بیشتر استانهای کشور را درگیر ناامنی قومیتی و تجزیه طلبی کردند و از طرف دیگر با ترورافراد شاخص انقلاب تلاش داشتند تا انقلاب را از داشتن و وجود افراد شاخص و تاثیرگذار محروم کنند. از دیگر اقدامات نظام سلطه و ایادی آن انجام عملیات پنجه عقاب(حادثه طبس و طرح آزادی گروگان‌ها)، کودتای نقاب( نوژه) بود تا به هر نحو ممکن جلوی تثبیت انقلاب را بگیرند.
حمله عراق به ایران و جنگ سخت در واقع آخرین راه‌حل دشمنان پس از شکست تمامی طرح‌های براندازی علیه جمهوری اسلامی ایران بود. و در این میان کشور عراق و دیکتاتوری حاکم بر آن بهترین گزینه بود. در تجاوز عراق به ایران، ۳۶ کشور هماهنگ مثل یک گیج علیه ما عمل کردند. از کمک تسلیحاتی گرفته تا اعزام نیرو‌های متبحر برای آموزش و کمک اطلاعاتی(که یکی از علل تاثیرگذار شکست ما در عملیات کربلای ۴ کمک مسلم اطلاعاتی آمریکایی‌ها به صدام بود) تا در عرصه‌هایی ورود مستقیم( جنگ نفتکش‌ها و ورود آمریکا به عرصه مقابله مستقیم با جمهوری اسلامی ایران) و به طور کلی تمام قد علیه جمهوری اسلامی ایران به سرکردگی صدام ملعون واردعمل شدند.
حکمتیان گفت: ما در واقع جنگ پیش از جنگ را نیز داشتیم و قبل از ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ حمله علنی، آشکار و همه جانبه عراق با ۱۹۲ فروند انواع جنگنده، تجاوزات و دست‌اندازی‌های زیاده تا قبل از این تاریخ به سرزمین ما انجام شد.
سردار حکمتیان پس از تشریح جنگ هشت ساله علیه جمهوری اسلامی ایران و تلاش‌های نظام سلطه برای براندازی حکومت نوپای ازران اسلامی و شکست تمامی حربه‌های آنها بیان کرد: نظام سلطه پس از ناامیدی و عدم موفقیت از تمامی پروژه‌های براندازی سخت علیه ایران اسلامی، جنگ نرم را علیه ما به راه انداخت‌.
سردار حکمتیان تصریح کرد: اقدام جنگ نرم علیه ما در واقع با یک پشتوانه نظری همراه بود و نظریه‌پردازان آمریکایی از جمله فوکویاما و کیسینجر نطریاتشان در دهه‌های اخیر بسیار سر زبان‌ها افتاده و البته به شیوه عمل غرب برای مقابله با جمهوری اسلامی تبدیل شده است.از جمله این نظریات، نظریه فرانسیس فوکویاماست.
سردار حکمتیان ابراز داشت:خلاصه نظریه فوکویاما اینطور است که می‌گفت پرنده شیعه در افقی بسیار بالا در حال پرواز است و از تیررس ما خارج است و ما نمی‌توانیم این پرنده شیعه را زمین بزنیم. این پرنده دو بال دارد یکی بال سرخ شهادت( شهادت‌طلبی) و دیگری بال سبز مهدویت( انسان‌امیدوار) و زره فولادینی به نام ولایت فقیه و این را باید در یک مهندسی معکوس ساقط کنیم.
سردار حکمتیان تصریح کرد: سابقه جنگ نرم بر‌می‌گردد به تقابل دو بلوک شرق و غرب، وضعیتی که با استفاده از آن آمریکایی‌ها توانستند بلوک شرق را دچار فروپاشی کنند.
این وضعیت در واقع حاصل تخاصم غیرمنعطف این دو بلوک بود و بعد از اینکه به نتیجه رسیدند که با استفاده از تجهیزات و درگیری فیزیکی نمی‌توانند یکدیگر را شکست دهند در فکر ایجاد و زمینه‌سازی جنگ نرم افتادند و در این میان آمریکایی‌ها موفق شدند شوروی سابق را سرنگون کرده و دچار فروپاشی کنند.
فرمانده تیپ ۴۸ فتح گفت: نظام سلطه هم بعد از ناامیدی از به ثمر نشستن درگیری نظامی به عنوان آخرین حربه علیه جمهوری اسلامی ایران، به این نتیجه رسید تا جهت مقابله و براندازی این حکومت مقتدر از حربه جنگ نرم استفاده کند. جنگ نرم به عنوان کم هزینه‌ترین، موثرترین، کارآمدترین و در عین حال خطرناکترین شیوه جهت براندازی اتخاذ شد. جنگ نرم یعنی تغییر در ارزش‌ها و الگو‌های رفتاری. آمریکایی‌ها توانستند با استفاده از این حربه از حکومت‌ها مشروعیت‌زدایی کنند و در ایران اسلامی این اقدام را اتخاذ کرده‌اند از جمله مشروعیت‌زدایی از ولایت فقیه، تحریف در اصل انقلاب، بی‌ثباتی سیاسی و ... یعنی ابزار جنگ نرم شد رسانه‌ای، تلویزیون، خبرگزاری‌های، شبکه‌های اجتماعی، هنر، نقاشی، روزنامه و ... و این ابزار در واقع جایگزین ابزار سخت همچون جنگند‌ها، بمب‌افکن، موشک‌ها و ... شدند.
وی گفت: نظام سلطه تلاش داشت تا با استفاده از مدل انقلاب‌های رنگین و مخملی از نظام ما نیز مشروعیت‌زدایی کند‌ با استفاده از تهدیدات نرم اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی‌ که بسیار پیچیده است با روش اقناع و القاء‌سازی و استحاله اجتماعی.
اینها با بمباران خبری و ایجاد پیوند با دیگر عرصه‌های مبارزه نرم فرد را دچار استحاله سیاسی کرده و نظام را ناکارآمد نشان می‌دهند با سیاه‌نمایی و زیر سوال بردن ارکان نظام بین مردم و عامه ایجاد شبهه می‌کنند و فرد را به این نتیجه می‌رسانند و روحیه یاس و نا امیدی را گسترش می‌دهند. استکبار با استفاده از چنین حربه‌های در سنوات گذشته تحرکاتی داشته‌اند، فتنه‌های ۸۸،۷۸، و ۹۸ در همین راستا قابل بررسی است، شیوه‌هایی که در دیگر نقاط دنیا به ثمر نشسته بود را در ایران اجرایی کردند اما به لطف امام زمان( عج) و رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) نتوانسته‌اند در ایران از آنها به نتیجه برسند.
سردار حکمتیان بیان کرد: تحریف در عرصه‌هایی اسلامی و ملی همچون دفاع مقدس و عاشورا و مقابل هم نشان دادن ملی‌گرایی و دین‌مداری، از جمله دیگر اقدامات جهت خدشه وارد کردن به ارکان نظام اسلامی ایران است. نظر اکثر نظریه پردازان آمریکایی بر ترور شخصیت ولی‌فقیه و زیر سوال بردن او به عنوان رکن رکین انقلاب ایران اسلامی بسیار قابل تامل و بررسی است و ما لازم است بدانیم دشمن امروز ما به شیوه‌ دفاع مقدس ملموس نیست و تجهیزات جنگ کاملا با شیوه جنگ سخت متفاوت است و لازم است تا با شناخت عرصه جنگ نرم هشیار باشیم. امروزه جنگی هیبریدی و ترکیبی علیه ما به راه افتاده که بسیار خطرناک است.
بر ما واجب عینی است که در این عرصه هم خود هشیار باشیم و هم آگاهی بخشی به جامعه را در دستور کار داشته باشیم. ما جنگ را هم با معنویت‌گرایی و خدایی عمل کردنمان پیروز شدیم و لازم است تا دست از تلاش برنداشته و تمام همت خود را در این زمینه بکار بگیریم و همچون دفاع مقدس حماسه‌های دیگری بیافرینیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار