کد خبر: ۹۰۲۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶ 24 September 2020

در نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص موضوعات مختلف بحث و تبادل نظر شد از جمله آن‌ها اظهارات خلاف قانون مدیر بهداشت و درمان چرام بود.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد هادی زارع‌پور در نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: نیاز به کمک بیش از پیش خیرین جهت تعمیر سرویس‌های بهداشتی مدارس استان داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه در خصوص سوال معاون سیاسی امنیتی استاندار مبنی بر درصد حضور دانش‌آموزان بر سر کلاس‌های درس اظهار کرد: میزان مراجعه حضوری برای تحصیل در استان هر روز کم‌رنگ‌تر می‌شود.

این مسوول گفت: روزهای اول درصد حضور دانش‌آموزان در مدارس شهری استان 40 تا 50 درصد بود که اکنون به 10 تا 15 درصد رسیده است برای مثال در یک مدرسه از تعداد 380 نفر تنها 5 نفر دانش‌آموز در مدرسه حضور داشتند و در مدرسه‌ای دیگر 15 تا 20 نفر به مدرسه مراجعه کرده بودند.

وی با انتقاد شدید از بعضی مصاحبه‌ها که منجر به حضور نیافتن بچه‌ها در مدارس می‌شود به مصاحبه چند روز اخیر رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام اشاره کرد و گفت: کرونایی شدن دانش‌‌آ‌‌موزان مورد نظر تا آن جا که بررسی شده به دلیل کرونایی شدن والدین بوده است که همین اخبار موجب حضور اندک در مدارس می‌شود.

زارع‌پور افزود: باید ساز و کاری اندیشیده شود تا همه در مورد کرونا اظهار نظر و مصاحبه نکنند در این بین رسانه‌ها هیچ تقصیری ندارند.

وی با بیان اینکه یک میلیارد و 139 میلیون تومان سرانه بهداشتی برای مدارس ابلاغ اعتبار شده گفت: اما نقدینگی آن هنوز تامین نشده است.

در ادامه یزدانپناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه گفته‌های مدیر بهداشت و درمان چرام خلاف قانون بوده است گفت: طبق مصوبه ستاد کرونای استان سخنگویی بر عهده شخص من گذاشته شده است.

در ادامه بانشی معاون دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص وضعیت رعایت پروتکل‌ها در مدارس گفت: از تعداد 176 مدرسه در شهرستان بویراحمد 26 درصد رعایت در حد خوب، 58 درصد رعایت ضعیف و بقیه در حد متوسط داشته‌ا‌ند که نسبت به گذشته درصد رعایت‌ها پایین آمده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار