شب گذشته خبری در برخی سایت های محلی منتشر شد که بر اساس آن و بنابر گفته مدیر شبکه درمانی چرام اعلام شد تعدادی از دانش آموزان این شهر به کرونا مبتلا شده اند. خبری که موجی از نگرانی و احساس ترس را در سطح جامعه ایجاد کرد .
کد خبر: ۹۰۲۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶ 24 September 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، شب گذشته خبری در برخی رسانه ها و فضای مجازی منتشر شد که بر اساس آن و بنابر گفته مدیر شبکه درمانی چرام اعلام شد تعدادی از دانش آموزان این شهر به کرونا مبتلا شده اند. خبری که موجی از نگرانی و احساس ترس را در سطح جامعه ایجاد کرد .
این خبر و واکنش های آن باعث مطرح شدن آن در ستاد استانی مقابله با کرونا شد.
مدیر کل آموزش و پرورش در توضیح این خبر گفت : خود من به صورت حضوری در چرام موضوع را بررسی کردم.
هادی زارع پور افزود : موارد مطرح شده اولا محرز شد که از طریق اولیاء خود آلوده شده اند ، ثانیا این دانش آموزان هیچگونه رفت و آمدی به مدرسه نداشته اند.
در همین زمینه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد هم گفت : انتشار چنین اخباری به دلیل اعلام رسمی مبنی بر ارائه اخبار از طریق ستاد کرونا تخلف است.
پرویز یزدانپناه افزود : به مدیر شبکه درمانی این شهرستان تذکر داده شد که اعلام چنین خبرهایی در حیطه وظایف ستاد کرونای استان است که البته این مدیر در توضیحات خود گفته که بیان این خبر فقط در جلسه تخصصی بوده است و قصد مصاحبه و انتشار به بیرون نداشته است .
فیلم اختصاصی / توضیحات یزدانپناه در حاشیه نشست ستاد استانی کرونا

اطلاعیه آموزش و پرورش چرام
اطلاعیه روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان چرام پیرامون درج خبر مبتلا شدن تعدادی از دانش آموزان به ویروس کرونا در بعضی از سایت های خبری

با سلام و احترام با توجه به بررسی ها و پیگیری های لازم و اعلام مبتلا شدن دو دانش آموز به ویروس کرونا به اطلاع می رساند که این دو دانش آموز به دلیل داشتن مشکل بیماری کرونای والدین در خانواده ایشان از آغاز بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور ماه تا امروز هیچگونه حضوری در مدارس مربوط نداشته و مبتلا شدن آن صرفاً به دلیل مشکل والدین و بیرون از فضای آموزشی بوده است.
در همین راستا آموزش و پرورش تابع دستورالعمل هایی ارسالی ستاد ملی مقابله با کرونا و به تبع آن وزارت آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی مدارس بوده و کلیه نکات لازم در جلسات شورای اداری، شورای آموزش و پرورش و شورای سلامت شهرستان و همچنین جلسات با مدیران مدارس و معلمان به صورت دقیق و کامل اعلام شده است و روزانه در کلیه مدارس به منظور رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی هم آموزش و پرورش و هم شبکه بهداشت نظارت دارند.
لازم به ذکر است که شورای که هر مدرسه باحضور نمایندگان انجمن اولیا و مربیان در خصوص برنامه ریزی و حضور دانش آموزان در کلاس های درس، شبکه شاد، برنامه های تلویزیونی، تشکیل گردیده و نحوه استفاده و برنامه‌ریزی به اطلاع اولیا رسانده شده است و جهت حضور دانش آموزان در کلاس های درس به صورت حضوری در حد بضاعت و امکانات لازم نسبت به ضد عفونی مدارس ، رعایت فاصله گذاری، گروه بندی دانش آموزان ، کاهش ساعت درسی و .... اقدامات لازم انجام داده و به اولیای گرامی توصیه گردید در صورت بروز هر گونه مشکل و وجود علائم بیماری در خانواده مدیر مدرسه را در جریان امر قرار داده و حتی اجازه ورود دانش آموزان و معلمان مشکوک به بیماری به فضای آموزشی داده نخواهد شد.
مجدداً تاکید می گردد اولیای گرامی، مدیران‌ مدارس ، دانش آموزان و معلمان نسبت به رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی حساسیت لازم را داشته باشند و این مدیریت تابع تصمیمات اتخاذ شده ی ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت آموزش و پرورش بوده است.
آرزوی صحت و سلامتی همه عزیزان را از خداوند منان خواهانیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار