معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته، شش نفر در استان فارس بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده است، گفت: با احتساب این آمار مجموع جان باختگان مبتلایان به کووید ۱۹ در استان از ابتدا تاکنون به ۹۵۱ نفر رسید.
کد خبر: ۹۰۲۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷ 23 September 2020

به گزارش تابناک فارس: عبدالرسول همتی در خصوص آخرین آمار کلی کرونا در استان فارس در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر امروز _چهارشنبه دوم مهرماه_ گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان فارس، بیش از ۲۸۱ هزار نفر از مردم این استان تحت آزمایش‌های این بیماری قرار گرفتند که تا امروز ۵۰ هزار و ۸۷۱ مورد مثبت قطعی ابتلاء شناسایی شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آمار کلی بهبودیافتگان کرونا در استان فارس، تصریح کرد: تاکنون ۴۷ هزار و ۳۲۶ نفر در این استان با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده یا از قرنطینه خانگی خارج شده‌اند.
 
وی با بیان اینکه در وضعیت کنونی ۷۷۳ بیمار مشکوک و دارای علامت کرونا ویروس در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند، ادامه داد: از این تعداد ۸۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
 
همتی در خصوص تفکیک جان باختگان کرونا در بیمارستان‌های علوم پزشکی استان فارس گفت: از مجموع ۹۵۱ مورد فوتی استان بر اثر ابتلاء به کروناویروس از شروع تاکنون ۴۴۴ مورد مربوط به شیراز، ۶۴ مورد مرودشت، ۴۶ مورد کازرون، ۲۴ مورد لامرد، ۲۲ مورد آباده، ۲۱ مورد داراب، ۱۷ مورد قیروکارزین، ۱۳ مورد کوار، زرین دست و پاسارگاد هر کدام ۹ مورد، ۸ مورد ممسنی، زرقان و اقلید هر کدام ۷ مورد، خرم بید و ارسنجان هر کدام ۶ مورد، فیروزآباد، مهر و استهبان هر کدام ۵ مورد، سپیدان و سروستان هر کدام ۴ مورد، نی ریز و رستم هر کدام ۳ مورد، کوه چنار و بیضا هر کدام ۲ مورد، فراشبند، خرامه، سرچهان و بوانات یک مورد و مابقی جانباختگان را نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های استان هستند.
 
وی اضافه کرد: هم اکنون هشت شهرستان فارس در وضعیت قرمز، ۲۵ شهرستان زرد و سه شهرستان در وضعیت احتیاط یا سفید به سر می‌برند.
 
طی آخرین آمار و اطلاعات اعلامی بیماری کرونا از سوی وزارت بهداشت استان فارس هم اکنون در وضعیت نارنجی (پرخطر) بیماری قرار دارد.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار