همزمان با شروع فصل بازگشایی مدارس برخی نگرانند فرزندانشان به کرونا مبتلا شوند در حالی که ویروس‌ها و بیماری‌های رایج دیگری نیز دانش آموزان را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۹۰۰۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 17 September 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:همزمان با شروع فصل بازگشایی مدارس نگرانی‌ها درباره ویروس کرونا رو به افزایش است. بسیاری از افراد نگرانند که به کرونا مبتلا شوند و برخی نیز نگرانند فرزندانشان با ورود به مدارس دچار بیماری شوند با این وجود در کنار کرونا ویروس‌ها و بیماری‌های رایح دیگری نیز دانش آموزان را تهدید می‌کند.

کرونا تنها بیماری نگران کننده امسال نیست بلکه والدین باید مثل همیشه اصول بهداشت، شستشوی مداوم دست‌ها و رعایت نظافت فردی را به کودکان آموزش دهند.


سرماخوردگی و آنفولانزا
کاملاً غیرممکن است که بتوانید صد در صد از ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا جلوگیری کنید. به همین دلیل تزریق واکسن آنفولانزا سالانه مهم است. با این حال کودکانی که می‌دانند باید دست‌های خود را شستشو دهند یا بهداشت را رعایت کنند کمتر دچار بیماری می‌شوند.

مننژیت
مننژیت (التهاب مننژیت) یک بیماری التهابی است که مغز و نخاع بیمار را احاطه می‌کند. این می‌تواند باعث سردرد، تب و گردن درد شود. به طور معمول این بیماری در اثر عفونت ویروسی ایجاد می‌شود. با این وجود تزریق واکسن می‌تواند تا حد زیادی از ابتلا به‌ای بیماری پیشگیری کند.

اضطراب، افسردگی و استرس
تعداد دانش آموزان مبتلا به اضطراب و افسردگی در مدارس بسیار زیاد است. والدین باید دقت کنند که اگر کودکشان زودرنج، عصبی یا پرخاشگر شده است هرچه سریعتر برای حل مشکل فرزند خود تلاش کنند. مزمن شدن نگرانی‌های روانی در کودکان می‌تواند بسیار خطرناک شود.

اختلالات خواب
اختلالات خواب در هفته‌های اول مدرسه در کودکان و نوجوانان عادی است. اما گر اختلالات خواب شدید و دنباله دار شوند باعث نگرانی است و والدین باید فکری به حال منظم کردن ریتم خواب فرزندان خود کنند چرا که این موضوع می‌تواند اثراتی مخرب بر سلامت کودکان داشته باشد.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار