تابناک کرمانشاه گزارش می دهد:
ترس از کرونا سبب استرس دانش آموزان و کاهش یادگیری آنها می شود برای حل این مشکل نقش خانواده ها و اولیای مدارس بی تاثیر نیست،می توان با ارائه آموزش کارشناسی شده به والدین این مشکل را حل کرد.
کد خبر: ۸۹۹۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳ 14 September 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه بدیهی است آموزش در فضاهای مجازی هر چقدر هم که تمام موارد و اصول آموزشی و چهار چوب و ایجاد انگیزه رعایت شود نمی تواند جایگزین آموزش حضوری و استفاده کودکان از حواس پنجگانه و فضای پرسش و پاسخ و همچنین شیطنت ها و لمس میز و نیمکتهای کلاس و...باشد ،اما یقینا و صد البته سلامت جسمی کودکان ،تنها گزینه مهم و با ارزشی است که باید به آن با وسواس کامل نگریستو رسالت عظیم خود را در ارتباط با این قشر آسیب پذیر به نحو شایسته انجام داد، اما در این بین سزاوار است یادمان باشد،برای سلامت روح و روان کودکان این سرزمین در این شرایط و اوضاع گریز ناپذیر کنونی،از هیچ اقدامی جهت پرورش آنان کوتاهی نکنیم ،زیرا که بطور قطع و یقین ،پرورش مقدم بر آموزش برای رسیدن به جامعه ایی با اهداف آرمانی است،لذا اولین و مهم ترین آن حضور مشاوران تربیتی و روانشناسانی که با تدبیر و رعایت اصول صحیح ارتباط با دانش آموزان در فضاهای مجازی و مدارس آشنایی دارند و همچنین رسانه های مرتبط با کودکان که در کنار آموزش رعایت اصول بهداشتی و تفهیم مطلب(عقل سالم در بدن سالم)به آنان با روشهای بازی و یا فیلم و یا طرح سوال نیازها راتآمین کنند و یاد آوری کنند که باید از جسم و جان و روح خوی مراقبت کنند تا فردای کشور بی نظیر خویش را بسازند.

در این خصوص خبرنگار تابناک کرمانشاه با فردین یاوری رئیس اداره سنجش سازمان آموزش و پرورش استان کرمانشاه  گفتگو ترتیب داده که می خوانیم.

وی با توجه به صحبتهای مقام معظم رهبری،که تاکید بر به روز شدن آموزش و پرورش و شناسایی راهکارهای عملی برای عرضه به جامعه دارند،اظهار داشت:کارشناسان و مدیران و مسئولان ذیربط آموزش و پرورش با برگزاری جلساتی در این زمینه به نتایج خوب و امیدوار کننده ای جهت رشد و پرورش کودکان و مدیریت صحیح شرایط رسیده اند.قطعا با توجه به شرایط همه گیر ویروس کرونا در سراسر جهان و محدودیت حضور دانش آموزان در مدرسه و عدم استفاده از امکانات حضوری قطعا بر تعلیم و تربیت دانش آموزان اثر گذار است.


یاوری در خصوص حضور مشاوران و روانشناسان جهت لزوم توجه به سلامت جسمی و روانی و ایجاد آرامش در این شرایط استرس زا ،تصریح کرد:باید بپذیریم در زمینه بحث زیستی و بدنی و روانی کمتر توجه شده است ،و با توجه به نگرانی های خانواده ها ،شایسته است با تعامل مسئولین و خانواده ها و شناسایی طبیعت کودکان به طور عملیاتی به این مهم پرداخته شود و یقینا در این راستا اولویت با مدارس ابتدایی است.

آموزش والدین یکی از راهکارهای جدی فرزندپروری است

در ادامه فاطمه قاسمی فر روانشناس بالینی و روان درمانگر،در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه گفت: آموزش والدین یکی از راهکارهای جدی فرزندپروری است که باید به طرز جدی به آن بپردازیم،زیرا تفهیم مسائل مختلف و علی الخصوص قرار گرفتن در شرایط کرونایی به طرز نادرست به کودکان و نوجوانان،میتواند تبعات جبران ناپذیری داشته باشد.

وی همچنین ادامه داد:گام نخست و مهم برای عبور از این بحران و بیماری در آستانه بازگشایی مدارس آموزش والدین است،زیرا والدین گاهی با وسواس بیش از حد ،زمینه اضطراب و بیخوابی و استرس را در بچه ها بوجود آورند.و یقینا عملکرد نا آگاهانه آنان ممکن است ،تبعات جبران نا پذیری در آینده کودکان و نوجوانان داشته باشد،که مسلما از آسیب آن نیز جامعه در امان نخواهد بود.

قاسمی فر تصریح کرد:با همکاری روانشناسان و صاحب نظران با والدین و اولیاء مدارس،بسته های آموزشی روشهای درست ارتباط با کودکان و نوجوانان در شرایط بحران، در قالب بروشور و سی دی در اختیار والدین و اولیای دانش آموزان قرار دهیم،تا والدین بتوانند درست بیاموزند و درست عمل کنند.


روانشناس بالینی مرکز مشاوره با تاکید بر لزوم حضور کارشناسان و صاحب نظران ،جهت پیشبرد اهداف عالی آموزش گفت:برای کودکان که که با ذهن زیبا و مثبت نگر خویش تمام مسائل را به زیبایی می بینند، تفهیم مسائلی که مربوط به دنیای آنها نیست کار سختی است،و نیاز به آموزش صحیح کارشناسی شده، والدین و اولیای مدارس برای ارتباط با آنها احساس می شود ،باید اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد تا شاهد آسیب های جبران نا پذیر نباشیم.

لیلا شیخی

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار