سرپرست هیأت شمشیربازی استان قم از چهار انتصاب در پست‌های دبیر، نایب‌رئیس بانوان، کمیته آموزش و مدیریت خانه شمشیربازی قم خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶ 31 August 2020

به گزارش تابناک قم، علی قنبری اظهار کرد: هیأت شمشیربازی یکی از هیات‌های جدید التاسیس و نوپا در ورزش قم است که در سال 1398 شکل گرفت و تمام تلاش ما این است که با حمایت‌های فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان بتوانیم این رشته ورزشی را بیش از پیش به قمی‌ها شناسانده و علاقمندان ورزش را به آن جذب کنیم.

راه‌اندازی خانه شمشیربازی قم

وی با اشاره به راه‌اندازی خانه شمشیربازی قم به عنوان نخستین اقدام در مسیر توسعه و پیشرفت این رشته ورزشی، عنوان کرد: این اتفاق با پشتیبانی رسول منعم مدیر کل ورزش و جوانان استان قم رقم خورد و در مجموعه ورزشی میثم منطقه سالاریه قم این سالن راه‌اندازی شده و آماده خدمات‌رسانی به علاقمندان شمشیربازی است.

سرپرست هیأت شمشیربازی استان قم در ادامه از چهار انتصاب در این هیأت ورزشی خبر داد و ابراز کرد: مرتضی سهامی به عنوان سرپرست دبیری هیات، سرکار خانم قنبری به عنوان سرپرست نایب‌رئیسی امور بانوان، ناصر سهامی به عنوان مدیر خانه شمشیربازی و جواد عباسی به عنوان سرپرست کمیته آموزش هیأت منصوب شده‌اند.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی را مهمترین اولویت کاری این هیأت برای توسعه و گسترش شمشیربازی در قم بیان کرد و افزود: علاقمندان می‌توانند با پیش ثبت‌نام در فعالیت‌های هیأت شمشیر بازی استان قم اقدام کنند تا با مشخص شدن زمان برگزاری هر یک از کلاس‌های آموزشی با آنها تماس گرفته شود.

شمشیربازی یک رشته المپیکی است

قنبری با بیان اینکه شمشیربازی یک رشته المپیکی است، افزود: هیأت شمشیر بازی در نظر دارد در این پیش ثبت‌نام، بانک اطلاعاتی خود را با شناسایی علاقمندان به این ورزش تکمیل کند تا برنامه‌ریزی بهتر و کارآمدتری به منظور اجرای برنامه‌های آتی خود داشته باشد، ضمن اینکه زمان برگزاری کلاس‌های آموزشی با توجه به شرایط فعلی کشور و درگیری جامعه با ویروس منحوس کرونا متغییر است ولی ما در تلاشیم تا هر چه زودتر زمان دقیق برگزاری هر یک از کلاس‌ها را برنامه‌ریزی کرده و به اطلاع علاقمندان برسانیم.

وی اضافه کرد: وسایل و تجهیزات اولیه برای آموزش‌ مقدماتی این رشته در حال تهیه است و در ابتدای امر نیازی به داشتن وسایل از طرف ورزشکاران نیست، ضمنا مکان تمرین و آموزش شمشیربازی در خانه شمشیربازی مجموعه ورشی میثم است و برای شروع قدرتمند این ورزش در استان قم از دوست‌داران ورزش می‌خواهیم نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه و نشر حداکثری پوستر اطلاع‌رسانی پیش ثبت‌نام اقدام کنند.

وی در پایان با اشاره به فراهم شدن بخشی از لوازم تخصصی شمشیربازی، اظهار کرد: با توجه به آماده‌سازی خانه شمشیر بازی، برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های این رشته پس از بهتر شدن شرایط بیماری کرونا و اخذ مجوز برگزاری کلاس‌های آموزشی از اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون شمشیر بازی انجام می‌پذیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار