استاندار فارس گفت: به مناسبت هفته دولت ۸۴۲ طرح با ۱۷۰۱ میلیارد تومان اعتبار هفته دولت در فارس به بهره برداری می رسد
کد خبر: ۸۹۱۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶ 23 August 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: عنایت‌الله رحیمی در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته دولت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، افزود: مردمی بودن، ولایت پذیری و اطاعت از فرامین امام زمان خود از جمله خصوصیات برجسته شهیدان رجایی و باهنر بود که باعث ماندگاری و ثبت یاد و نام آن ها در تارک تاریخ ایران شده است.

استاندار فارس ادامه داد: اگر خدماتی توسط دولت و نظام انجام می شود برای ایجاد امید و نشاط و دلگرمی در مردم باید بیان شود تا مردم بدانند که علیرغم همه دشمنی ها و کارشکنی های دشمنان نظام جمهوری اسلامی از کارآمدی لازم برخوردار است و این موضوع را در برهه های مختلف ثابت کرده است.

او با بیان این که در طول یک سال گذشته که جزء سخت ترین سال های مدیریت در کشور محسوب می شود از هفته دولت سال قبل تا هفته دولت امسال خدمات بسیاری در اثر تلاش همکاران ما و اتحاد و همدلی در ارکان نظام در استان صورت گرفته است، گفت: در شرایطی که درآمدهای نفتی به کمترین میزان رسیده است و دولت موفق شده است علاوه بر اداره کشور، خدماتی برای رفاه و آسایش مردم و تکامل و پیشرفت کشور صورت دهد.

استاندارفارس در بخش دیگری از سخنان با اشاره به این که رمز ماندگاری انقلاب اسلامی همان رمز پیروزی آن است، اظهار داشت: آرمانخواهی، اتحاد، ولایت پذیری و رهبری و توکل بر خدا مهم ترین رموز پیروزی انقلاب اسلامی هستند، گفت: همواره بزرگان نظام بر این عوامل در قالب آرمانخواهی، تکیه بر نیروهای داخلی، خدمت به مردم و مستضعفین و اتحاد و پرهیز از چند دستگی تاکید کرده اند.

رحیمی ادامه داد: مخالفان و معاندان با ایجاد مشکلاتی مانند ترور، جنگ، تحریم و تشویش اذهان برای ناامیدی مردم و توقف پیشرفت و حرکت رو به رشد نظام تلاش کرده اند اما با خواست خدواند و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و در صحنه بودن مردم این نیات شوم تاکنون به نتیجه نرسیده و در آینده هم نخواهد رسید.

بهره‌برداری از ۸۴۲ پروژه همزمان با هفته دولت در فارس


استاندار فارس، با اشاره به بهره‌برداری از ۸۴۳ پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۷۰۱ میلیارد تومان در هفته دولت امسال، گفت: سرجمع اعتبارات دولتی، تسهیلات، آورده مجری و کمک‌های خیرین به سه هزار و ۵۱۲ میلیارد تومان می‌رسد.

او ادامه داد: در سال‌های مختلف تعداد پروژه‌ها و اعتباری که هزینه می‌شود متفاوت است و در هفته دولت سال گذشته ۸۲۱ پروژه با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۲۰۲ میلیارد تومان در استان افتتاح شد.

رحیمی افزود: توزیع این اعتبارات و پروژه‌ها در شهرستان‌های مختلف با توجه به جمعیت، وسعت، میزان توسعه یافتگی و محرومیت متفاوت است که بر همین اساس بیشترین تعداد پروژه مربوط به شهرستان شیراز با ۱۱۳ پروژه و یک هزار و ۱۷۲ میلیارد تومان اعتبار و پس از آن شهرستان کازرون با ۵۹ پروژه و ۱۲۴ میلیارد تومان اعتبار است.

استاندار فارس ادامه داد: همزمان با هفته دولت ۴۲ پروژه در شهرستان لارستان،۴۱ پروژه در مرودشت، ۳۹ پروژه در جهرم، ۳۹ پروژه در نی‌ریز، ۳۸ پروژه در نورآباد ممسنی، ۳۷ پروژه در فسا، ۲۹ پروژه در سپیدان، ۲۷ پروژه در اقلید و ۲۵ پروژه در مهر افتتاح خواهد شد.

او تصریح کرد: در سطح استان علاوه بر پروژه‌های شهرستانی، ۴۴ پروژه نیز با ماهیت استانی و با اعتباری بالغ بر ۶۴۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

او اظهار داشت: پروژه‌های هفته دولت امسال به تفکیک شامل ۱۰ پروژه در بخش امور آب آشامیدنی شهر‌ها و روستاها، ۷۶ پروژه در بخش بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی، فرعی، روستایی و عشایری، ۷۴ پروژه در مرتبط با فضا‌های آموزشی، فرهنگی، هنری و آموزش و پرورش و ۱۰ پروژه در بخش امور آموزشی، فرهنگی، هنری، رفاهی، مراکز آموزش عالی و مراکز فرهنگی و هنری است.

رحیمی ادامه داد: همچنین ۴۷ پروژه در بخش اموربهداشت و درمان، ۲۵ پروژه در بخش امور برق، ۸۲ پروژه در بخش عمران شهری و روستایی، ۱۴۱ پروژه در بخش مسکن شهری و روستایی، ۱۳ پروژه مربوط به امور ورزشی، ۲۱۰ پروژه در بخش پروژه‌های عمرانی، زیربنایی، خدماتی و رفاهی و ۱۵۳ پروژه در بخش طرح‌های تولیدی و اشتغالزایی بخش‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری و خدمات افتتاح می‌شود.

استقبال صنایع از خرید آب، روند اجرای طرح انتقال آب دریا را سرعت می‌بخشد


استاندار فارس، در خصوص مراحل و وضعیت پروژه انتقال آب از خلیج فارس به این استان نیز گفت: این پروژه در قالب ۱۵ میلیون متر مکعب قرارداده بسته شده و کار‌های سایت آب شرین کن در حال اجرا است و میزانی هم لوله گذاری انجام شده که در صورت استقبال صنایع از خرید آب تولیدی، روند اجرا سرعت بیشتری خواهد گرفت.

رحیمی افزود: در این زمینه مذاکرات دیگری هم برای افزایش سهمیه انتقال شریک سرمایه‌گذار انجام شده چرا که این پروژه توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود و تعهد دولت تضمین خرید آب است.

او ادامه داد: این تضمین از ۲ طریق انجام می‌شود که یکی تضمین خرید آب برای مصرف آشامیدنی است که ما این تضمین را برای شهر‌های لامرد و مهر به سرمایه‌گذار می‌دهیم و قسمت دوم نیز تعهد خرید مربوط به صنایع و فعالیت‌های اقتصادی است.

استاندار فارس افزود:، چون آبی که شیرین می‌شود و از دریا انتقال می‌یابد گران‌تر از آبی است که الان در اختیار صنعت و کشاورزی قرار می‌گیرد و چند برابر افزایش قیمت دارد، تعدادی از صنایع که در منطقه انرژی بر و منطقه لامرد و مُهر استقرار دارند، مقدمات خرید تضمینی آب را انجام داده و متعهد به خرید شده‌اند.

او، در خصوص تقاضای سرمایه‌گذار برای افزایش مجوز انتقال آب نیز گفت:، چون ما مجوز انتقال ۲۸۵ میلیون متر مکعب آب را گرفته‌ایم و فقط انتقال ۱۵ میلیون متر معکب را با این سرمایه‌گذار قرارداد داریم، سرمایه‌گذار معتقد است که این ۱۵ میلیون متر مکعب پاسخگوی حجم و میزان سرمایه‌گذاری که بنا است برای استقرار آب شیرین کن و اجرای خط انتقال انجام دهد نیست که مذاکراتی نیز با وزارت نیرو و سازمان آب انجام شده که این میزان ۱۵ میلیون متر مکعب افزیش یابد که به توافق‌های اولیه هم دست یافته‌اند.

رحیمی گفت: قطعا اگر صنایع از خرید آب انتقالی استقبال کنند، این پروژه با سرعت بیشتری اجرا خواهد شد.

استاندار فارس از افزایش ٨ درصدی انتصاب مدیران زن در پست‌های مدیریتی در سال گذشته در استان خبر داد و گفت: در مجموعه وزارت کشور هر بانویی که تمایل به حضور در پست‌های مدیریتی دارد در صورت اعلام آمادگی، رزومه‌اش بررسی و در پست‌های مدیریتی از توان آن‌ها استفاده خواهد شد.

او گفت: هم اکنون دو مدیرکل و دو معاون مدیرکل، دو بخشدار و دو معاون فرماندار از بین بانوان توانمند انتخاب و منصوب شده و مشغول به فعالیت هستند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به تلاش‌های گسترده دولت برای تکمیل ساخت آزادراه شیراز-اصفهان و تامین اعتبارات لازم برای این طرح از طرف دولت، وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع، گفت: امیدواریم تا پایان سال ۹۹ بتوانیم این پروژه را به صورت مقدماتی افتتاح کنیم.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار