مدیرعامل خبرگزاری مهر گفت: مسئولان باید پیش از تدوین پروتکل‌های محرم نسبت به شناخت مسئله هیات و عزاداری تلاش می‌کردند.
کد خبر: ۸۸۹۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ 19 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر، محمد شجاعیان پیش از ظهر امروز چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید خبرگزاری مهر استان کرمانشاه اظهار کرد: رویکرد توجه به مسائل مردم، مسئله محوری و نگاه به حل مسئله به‌جای رویکرد پوشش محوری و پرداختن ساده به اخبار به‌عنوان محوری‌ترین رویکردهایی است که در دستورالعمل‌های جدید خبرگزاری مهر مورد توجه قرار گرفته است.

شجاعیان با بیان اینکه این رویکرد با سختی‌هایی همراه است، گفت: توجه به مسائل به معنی پرداختن به موانعی است که بعضاً مسئله را به‌وجود آورده است و طبیعتاً پرداختن به این موانع موجب آزرده خاطر شدن عده‌ای می‌شود که در حل آن مسئله کم کاری کرده‌اند.

مدیرعامل خبرگزاری مهر افزود: در نهایت رویکرد حل مسائل موجب آرامش خاطر مردم و مسئولان و مایه برکت برای پیشرفت استان کرمانشاه و به طبع کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه رسانه یک ابزار حکمرانی است، تصریح کرد: زمانی که برای مسئله‌ای یک سیاست خاص در درون نظام تهیه و تدوین می‌شود، رسانه می‌تواند با پیگیری و هدایت مسئولان موجب شکل‌گیری و حاکم شدن نظم و وحدت مشخصی برای کمک و حل آن مسئله شود.

شجاعیان ادامه داد: رسانه‌ها هم ناظر بر مسائل و هم ناظر بر دستگاه‌های متولی هستند و این همان ابزار از جنس حکمرانی بودن است.

مدیرعامل خبرگزاری مهر گفت: متأسفانه مسئولیت خبرنگار با پوشش اخبار دستگاه‌های دولتی اشتباه گرفته می‌شود، اما در رسانه‌های اصیل و واقعی، خبرنگار به یک کارشناس و متخصص در حوزه مربوطه تبدیل می‌شود که علاوه بر فهم مسئله، توانمندی ارائه راهکار و درک مسیر درست و مسیر اشتباه را هم دارد.

وی افزود: توقعی که از همکاران رسانه‌ای در خبرگزاری مهر داریم این است که دانش و تخصص لازم را نسبت به حوزه‌های مربوطه کسب کنند تا بتوانند به‌عنوان یک کارشناس به مسئولان استانی در راستای انجام بهتر وظایف و رفع مشکلات و مسائل درون استانی کمک کنند.

شجاعیان مقدمه مسئله محوری را تدوین یک نظام مسائل بیان کرد و متذکر شد: در هر حوزه محتوایی، نظام مسائلی وجود دارد که با کمک کارشناسان و نخبگان ظرفیت مشخص شدن دارد.

وی ادامه داد: پیش‌نویس این نظام مسائل در خبرگزاری مهر تهیه و تدوین شده است که ان‌شاءالله مدیر جدید خبرگزاری مهر در استان کرمانشاه بر اساس این نظام، برنامه و جهت‌گیری‌هایش را مشخص کند تا مبتنی بر آن، مسیر یک‌سال آینده مجموعه خبرگزاری مهر در استان کرمانشاه را پیش ببریم.

مدیرعامل خبرگزاری مهر به برگزاری هر چه بهتر مراسم عزاداری حماسه عظیم حرکت اباعبدالله الحسین (ع) به‌عنوان مسئله روز کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه شاهد ناهماهنگی‌هایی برای تهیه و تدوین آئین‌های مربوط به برگزاری این رویداد بین دستگاه‌های مختلف بودیم که بخشی از آن به عدم شناخت کافی نسبت به مسئله عزاداری و مقوله معرفتی هیئت برمی‌گردد.

شجاعیان با اشاره به شیوع ویروس کرونا، ادامه داد: دستگاه عاشقان امام حسین (ع) از ارکان و اجزای مختلفی تشکیل شده است که مهمترین آن «خادم الحسین» است که در درون این دستگاه به‌عنوان میزبان برای میهمانان حضرت اباعبدالله (ع) عمل می‌کند و همانطور که هر میزبانی بهترین امکان و شرایط را برای پذیرایی از میهمانش تدارک می‌بیند، برای مدیریت و جلوگیری از آسیب به عزاداران امام حسین (ع) پیش‌قدم می‌شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه در سطح شهرها و اماکن عمومی پر تردد رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد بی توجهی قرار می‌گیرد، افزود: کسانی که برای برگزاری مراسم دهه محرم دستورالعمل‌ها و پروتکل‌هایی را تهیه و ابلاغ می‌کنند باید نسبت به شناخت مسئله هیئت و عزاداری سیدالشهدا (ع) تلاش بیشتری کنند تا بتوانند با درک این مقوله عظیم عمومی به برگزاری این رویداد بزرگ اجتماعی یاری برسانند و باید بدانند که با یک دستگاه فهیم و بزرگ روبه‌رو هستند که با دقت بیشتری نسبت به سایر اقشار جامعه پروتکل‌های بهداشتی را توجه و رعایت می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که با کمک رسانه‌ها که در این رویداد بزرگ جریان‌ساز هستند، امسال مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) را با شکوه هرچه بیشتر برگزار کنیم، بدون اینکه به مردم آسیب برسد.

مدیرعامل خبرگزاری مهر در پایان ابراز امیدواری کرد که انتصاب مدیر جدید خبرگزاری مهر در استان کرمانشاه با کمک و هم‌افزایی بزرگان رسانه‌ای کرمانشاه موجب تحول و اقدامات مؤثر و سرنوشت‌ساز در این استان شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار