تابناک کهگیلویه و بویراحمد از نشست کرونا گزارش می دهد
در این نشست ضمن ارائه آمار وارقامی از وضعیت شیوع کرونا موضوع عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از طرف برخی مراکز و دستگاه های دولتی و غیر دولتی وهمچنین رفتارهای قلدرمابانه برخی باغداران تفریحی یاسوج مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۸۸۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲ 15 August 2020
از پیشنهاد تعطیلی برخی بانک های متخلف تا هشدار به متجاهیرین کرونایی + فیلم
امروز نشست ستاد استانی مقابله با کرونا به ریاست معاون سیاسی استاندار برگزار شد که در این نشست ضمن ارائه آمار وارقامی از وضعیت شیوع کرونا موضوع عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از طرف برخی مراکز و دستگاه های دولتی و غیر دولتی وهمچنین رفتارهای قلدرمابانه برخی باغداران تفریحی یاسوج مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت : برخی از مراکز و دستگاه ها در خصوص رعایت پروتکل ها پیشرفت داشته اند که جای تقدیر دارد اما برخی از این مراکز مانند دفاتر پلیس ۱۰ + کاهش درصد رعایت داشته اند .
محمد مهدی بانشی به میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل ها در بانک ها اشاره کرد و افزود : با توجه به کاهش میزان رعایت پروتکل ها در بانک ها پیشنهاد می شود فعالیت تعدادی از بانک ها برای مدتی تعطیل شود.
بانشی ادامه داد : در مورد کنکور یک ایکن در سامانه سیب برای مراقبین فعال شده است.
وی افزود :غربالگری کنکور ارشد صورت گیرد تا ببینیم که تاثیر این بیماری تا چه میزان بوده است که البته به نظر می رسد چندان تاثیر منفی بر شیوع نداشته است.
بانشی گفت : تا اواسط هفته یک غربالگری هم در خصوص کنکور سراسری صورت خواهد گرفت و یک هفته پس از کنکور هم غربالگری صورت خواهد گرفت تا میزان تاثیر این ازمون بر شیوع بیماری بررسی شود که البته به نظر نمی رسد در صورت رعایت کامل پروتکل های اعلام شده و تجربه کنکور ارشد تاثیر منفی چندانی داشته باشد .
قلدری برخی باغداران!
در ادامه این نشست فرماندار بویراحمد ضمن ارائه آمار و ارقام مربوط به شیوع کرونا در این شهرستان از تعطیلی باغ ها و تالارها خبر داد.
شاهرخ کناری البته به موضوعی اشاره کرد که نشان از قلدری برخی تالارداران و باغ داران شهر یاسوج حکایت دارد!
کناری گفت : علی رغم تعطیلی تالارها اما برخی از این مراکز اقدام به بازگشایی و پذیرش میهمانان عروسی ها می کنند ضمن اینکه تجمعات زیادی هم صورت می گیرید!
وی افزود : برخی باغ داران متخلف هم که پلمب شده اند ، خودسرانه اقدام به فک پلمب می کنند .
فرماندار بویراحمد گفت : یک باغدار را سه بار اقدام به پلمب باغ تفریحی وی کرده ایم اما هر سه بار بدون واهمه اقدام به شکستن پلمب می کند !
کناری ضمن هشدار به عملکرد برخی مدیران ، ادامه داد : متاسفانه برخی دستگاه ها نسبت به وظایف خود در خصوص مراکزی که تجمع زیاد دارند و پروتکل ها را رعایت نمی کنند ، مسئولانه عمل نمی کنند.
برخورد بدون حکم قضایی ممکن نیست
ادر ادامه این بحث ، معاون دادستان مرکز استان در خصوص کسانی که اقدام به فک پلمب می کنند گفت : اگر این پلمب ها با داشتن حکم قضایی باشد کسی نمی تواند اقدام به فک پلمب کند اما وقتی در خصوص صدور حکم قضایی اقدامی نشده است ، دستگاه قضایی چگونه اقدام کند؟
مولایی افزود : متولیان امر مقابله با اقدامات باغ های تفریحی و تالارها باید اقدام به اخذ حکم قضایی کلی برای این گونه مراکز کنند که در ادامه کار دستگاه قضایی و نیروی انتظامی بتواند به صورت قانونی اقدام در مقابل قانون شکنان انجام دهد.
پلیس ۱۰ + و عدم رعایت پروتکل ها!
در ادامه این نشست جانشین فرمانده انتظامی استان گفت : دفاتر پلیس ۱۰ + از نظر سیاست گذاری زیر نظر نیروی انتظامی است اما در مورد عدم رعایت پروتکل ها دانشگاه علوم پزشکی می تواند نظارت و اقدام کند.
وی گفت : از علوم پزشکی استان می خواهیم که مصادیق رعایت یا عدم رعایت پروتکل ها را اعلام کنند تا ما خود در مورد این دفاتر اقدام کنیم.
این مسئول انتظامی ادامه داد : در مورد اقدام به شکستن فک پلمب ضمن لزوم اخذ مجوز قضایی اما در صورت نیاز به اقدام نیروی انتظامی مجوزها از دستگاه قضایی اخذ شود تا ما اقدام کنیم.
فیلم :هشدار به متجاهرین کرونایی
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، در جمع بندی نشست و در بخش از سخنان خود به افراد متجاهری که به صورت علنی پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند هشدار داد .
دانلود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار