کد خبر: ۸۸۷۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷ 14 August 2020

این روزها سید محمد موحد به شدت مورد نقد است چرا که منتقدین بر این اعتقاد هستند که موحد نتوانسته است در طراز یک نماینده مقتدر مجلس ظاهر شود و عملا نوعی یاس را به جامعه ی سیاسی استان وارد کرده است که البته موافقین و طرفداران وی چنین تحلیل هایی را قبول ندارند و همواره وی را یک نماینده مقتدر می دانند.
در پی انبوه انتقادات و مطالبات برخی سایت ها محلی یادداشتی را در حمایت از سید محمد موحد منتشر کرده اند .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در این یادداشت آمده است :
ماجرای ردصلاحیت تاجگردون آنچنان عمق و وسعت یافته و می یابد که احتمالا از پرونده انتخابات اسفند ۹۸ قطورتر خواهد شد. در انبوه نقدهای کتبی و شفاهی اجمالا موارد زیر توجه ام را بیش از همه جلب کرده است. مواردی که دسته بندی آنها در یکجا شاید برای شما هم خواندنی باشد.
 ۱-پرونده های فساد اقتصادی و پذیرش تلویحی تاجگردون بخصوص در موارد استانی( اعمال نفوذ و دستکاری بودجه شهرستان های مجاور – تاجگردون هنوز هم در رابطه با اتهامات وارده دفاعی نداشته است- همچنین لفظ شیشه ی کثیف قبول تلویحی همه چیز بود)
۲-ایجاد و تاکید بر گسل های جغرافیایی سیاسی و اجتماعی و قومیتی ( ما به همان واو قانعیم! – مهمترین شعار تاجگردون بود تا جایی که یکی از عوامل زمینه ساز بازی تغییر نام استان شد- نامی برازنده-موجز و تاریخی که بخش مهمی از هویت ما را میسازد! متعلق به هیچ شهری نبوده و نیست همچنانکه نام هیچ شهری را در صورت خود ندارد.)
۳-عدم حمایت و توجه نخبه های سیاسی- فرهنگی و هنری استان و بخصوص حوزه ی انتخابیه که می توانست نقطه ی امنی برای شکل دهی موج حمایت از ایشان باشد.( تاجگردون مدام تکدر خاطر نخبه ها را فراهم مینمود. در آخرین مورد حسن بهرامی را با کلماتی ناروا خطاب قرار داد که موجی از اعتراض هنرمندان استان را در می داشت)
۴-عدم اعتنا به چالش های شکل گرفته ی فرزندان استان ک اندک‌سرمایه های انسانی استان ما در سطح ملی بودند؛ بخصوص جبهه ی فکری-سیاسی که تاجگردون از آن ارتزاق می نمود.( با توجه به نقش کلیدی ایشان در مجلس و دولت میتوانست در تعدیل فشار ها بر افشانی مثمر ثمر باشد.اما در ان هنگام نه تنها در مجلس که احتمال در تهران هم حضور نداشت. حال چطور ایشان انتظار اجماع عمومی در طیف ها و طبقات مختلف اجتماعی را دنبال میکرد و می کند؟)
۵-دخالت در مسائل مختلف شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد و ایجاد حساسیت های مختلف در سالهای گذشته که منشا کینه های عمیقی شد.
۶-تاجگردون هرگز خود را فرزند استان کهگیلویه و بویر احمد نمی داند چرا که در عمل برای شکل دهی یک اتحاد و همدلیِ استانی چه در تعریف پروژه های سیاسی اقتصادی اجتماعی فرهنگی و… و چه در تلاش برای ارتقاع و پیشرفت سرمایه های انسانی استان هرگز قدمی بر نداشت.عجیب اینکه هنوز تیم رسانه ای تاجگردون توپخانه ی رسانه ی خود را فعال نگه داشته اند. می تازند جوری که انگار عدم حمایت از تاجگردون فعلی حرام و گناهی نابخشودنی بوده و ظلمی بزرگ در حق استان روا یافته است. در حالی که حتی دوستان سیاسی ایشان نیز چنین باوری ندارند.
 در کنار موارد فوق سوالات زیادی نیز اذهان مردم و فعالین سیاسی اجتماعی را نیز درگیر کرده است.
 برای مثال:
آیا در رابطه با رشد و توسعه حوزه ی انتخابیه تاجگردون که بسیار هم بر آن تاکید میشود هرگز مستنداتی مبتنی بر شاخص های توسعه پایدار ارائه شده است؟
آیا تاکید بر توانمندی تاجگردون نسبت به نمایندگان پیشین حوزه ی انتخابیه و حتی نسبت به نمایندگان حوزه های مجاور در ادوار مختلف، با عنایت به وضعیت توسعه سرمایه های انسانی- اشتغال و بحران ها و معضلات اجتماعی و… حوزه ی انتخابیه ایشان همخوانی دارد؟
در این بین رفتار سید محمد موحد جنبه ای خاص دارد که به نظرم بسیار قابل ستایش است. سکوتی سرشار از ناگفته ها که نشان از روح متواضع و متعالی ایشان دارد.
موحد شرافتمندانه و اخلاق مدارانه نه از دستمال کثیف حمایت کرد و نه از شیشه ی کثیف، تا هم مغضوب رسانه های تاجگردون و هم مقهور اکثریت نمایندگان مجلس در آن روزهای حساس شود.
سکوتی با وقار، پرمعنا و البته متفاوت تر از سکوت های تاجگردون در موارد مشابه!
باری
قطع به یقین برای همه ی ما که در صحنه های سیاسی و اجتماعی نقش های متفاوتی بر عهده میگیریم درس های آموزنده ای در این داستان وجود دارد.
که به مرور زمان شکوفا و هویدا خواهند شد. پس زیبنده تر آنکه بجای کندوکاو داستان حامیان و ساکتان ردصلاحیت تاجگردون به آنچه که گذشت، واقعبینانه تر و به دیده ی پندی آموزنده بنگریم!
به یمن پرودگار هنوز زندگی جریان دارد و عرصه های مختلف خدمت به خلق خدا و تلاش برای آبادی وطن پیش روی همه ما بخصوص آقای تاجگردون گسترده است.
با آرزوی عطف به ارزشهای اصیل انسانی برای همه ی سیاستمداران استان کهگیلویه و بویراحمد
یونس هدایت مقدم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار