کد خبر: ۸۸۷۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷ 13 August 2020

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، این پیکرم از خاک است هم خاک شود روزی این خط من از کاغذ هم پاک شود روزیآن کس که مرا داند یا خط مرا خواند شاید که کند یادم غمناک شود روزی این دو بیت شعر به یادگار در دفتر روزنوشت سردار شهید مفقودالاثر حسین پژواک آمده است.
پیکر پاک حسین که از خاک بود، به خاک برگشت، اما خط او از صفحۀ کاغذ پاک نشد و برای رهروان راه ایثار، ماند. ما خط او را خواندیم، او را یاد کردیم، اما غمناک نشدیم؛ چرا که حسین، با عشق در راه حسین(ع) خلعت سرخ شهادت پوشید و دلخوش رفت.

او که به عهد خویش وفا کرد تا حقانیت دین خود را اثبات کند، کسی که جای دیگر از دفترش این حدیث از پیامبر (ص) را نوشته است: « لا دِينَ لِمَنْ لاَ عَهْدَ لَهُ »؛ نيست دين آن را كه او را عهد نیست. حسن پژواک، سال 1340 در روستای دستگرد از توابع شهرستان کهگیلویه به دنیا آمد و با نان آغشته با عرق جبین، رشد و نمو یافت.

خانوادۀ پرتلاش شکرالله پژواک کشاورزی را پیشۀ خود کرده بودند تا حسین را بپرورانند و برای همیشه با ایمان و ایثار بر تارک تاریخ بدرخشد. پدر و مادرش با شوق و رغبت، برای رسیدن به آمال و آرزوهای او که حاصل عمرشان بود، به کلاس درس فرستادند. تا دوم دبیرستان ادامه تحصیل داد و سپس به سپاه پاسداران پیوست. مردانه جنگید و گل واژۀ ایثار را معنا کرد تا اینکه در عملیات خیبر، بیست و دوم اسفند 1362 در منطقۀ طلائیه به شهادت رسید.
سردار شهید حسین پژواک، آن جاودانه مرد، جاویدالاثر ماند و پیکر مطهرش به دیار خویش بازنگشت.

هر هفته یک شهید /  معرفی سردار شهید جاوید الاثر حسین پژواک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار