مدیر عامل شرکت شهرک های استان : با توجه به توپوگرافی کوهستانی استان و وضعیت اراضی در اختیار شهرک ها نواحی صنعتی نیاز مبرم تملک اراضی جدید و الحاق به شهرک و نواحی صنعتی وجود دارد.
کد خبر: ۸۸۶۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹ 13 August 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد ، ضمن تبریک روز خبرنگار و روز صنایع کوچک گفت : یکی از مهمترین رسالت های این شرکت فراهم نمودن زمین و زیرساخت های سرمایه گذاری با هدف استقرار و احداث واحدهای تولیدی است و در استان ۱۴ شهرک و ناحیه صنعتی شامل ۲۳۱ واحد نولیدی کوچک و بزرگ فعالیت دارند که واگذاری زمین به متقاضیان سرمایه گذاری در ۱۳ شهرک و ناحیه آن انجام شده است.
سید هاشم موسوی گفت:کلیه ۱۳ واحد یاد شده داری زیرساختهای سرمایه گذاری لازم شامل برق، گاز، آب ،خیابان و جدول کشی است.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان افزود:در سال جاری ۱۲.۵ هکتار زمین در قالب ۳۲ قرارداد به متقاضان احداث واحدهای و مجریان صنعتی واگذار شده است.
برنامه ها در راستای تحقق شعار "جهش تولید"
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید اظهار کرد: انجام پایش ، عارضه یابی ، مشکلات و موانع واحدهای تعطیل و راکد زیر ظرفیت با هدف  شناسایی و ارائه راهکار مناسب برای حل این معضلات از اقدامات صورت گرفته در شرکت شهرکهای صنعتی استان است.
موسوی ابراز کرد: در این راستا از توان مشاورین و همکاری دستگاههای متولی و حمایت کننده استفاده کرده و تا کنون نزدیک به ۴۰ واحد راکد که امکان برگشت به چرخه تولید و راه اندازی مجدد را دارند شناسایی شده اند.
به گفته ی این مقام ارشد شرکت شهرکهای صنعتی استان، در  ۵ ماهه گذشته سال جاری ۲۵ واحد در هدفگذاری شرکت به عنوان تعهد در شاخص عملکردی قرار گرفته اند که از این تعداد ۵ واحد آن با اشتغال ۴۴ نفر به چرخه تولید بازگشته اند.
توازن منطقه ای و نیاز به تملک اراضی جدید
مدیر عامل شرکت شهرک های استان بیان داشت: با توجه به توپوگرافی کوهستانی استان و وضعیت اراضی در اختیار شهرک ها نواحی صنعتی نیاز مبرم تملک اراضی جدید و الحاق به شهرک و نواحی صنعتی و همچنین، پیش بینی بلندمدت برای تعریف عرصه های صنعتی به منظور جذب و حمایت از امر سرمایه گذاری در استان بعنوان راهکار رشد، اقتصادی و ایجاد اشتغال در بستر توسعه صنعتی را داریم که تحقق این مهم مستلزم هم‌افزایی همکاری و همراهی تمامی متولیان امر علی الخصوص دستگاههای مرتبط همچون منابع طبیعی و جهاد کشاورزی و دستگاه های خدمات رسان است.
موسوی تصریح کرد:  از دیگر برنامه های شرکت شهرکهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه توازن منطقه ای و استفاده از ظرفیت های بومی و منطقه ای برنامه ریزی و  پیگیری بمنظور اختصاص زمین و احداث ۷ ناحیه صنعتی در ۷ شهرستان استان بوده تا از این منظر هم بتوان با جذب سرمایه های منطقه ای و بومی در هر اقلیم زمینه رشد و توسعه آن مناطق را ایجاد و آینده روشن آن چشم دوخت.
حمایت های نرم افزاری از صنایع کوچک
موسوی تصریح کرد:  در زمینه حمایتهای نرم افزاری حوزه صنایع کوچک برنامه های حمایتی شامل دوره های آموزشی تورهای صنعتی شرکت و یا بازدید از نمایشگاه های داخلی و خارجی ، انجام مطالعات و پروژه های حوزه بازار و توسعه بازار واحدهای تولیدی ،استارتاپهای مرتبط با حوزه تولید، کلینیک های تخصصی حوزه صنعت، و سایر حمایتهای در حال اجرا و اقدام است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گفت: با توجه به آماده بودن زیرساخت ها و زمینه سرمایه گذاری در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان تاکید کرد:  ضمن دعوت از فعالین اقتصادی و صنعتگران بمنظور استقرار و استفاده از این ظرفیتها، آمادگی داریم در سریعترین زمان نسبت به اختصاص زمین و زیرساخت مناسب با رعایت کامل ضوابط و شرایط همکاری و همراهی لازم رابه انجام رساند.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار