خطاب به نماینده کهگیلویه :
آقای موحد : علیرغم چندین دور حضور در مجلس اما بدانید که این دوره تفاوت هایی دارد و آنهم رشد و افزایش بینش و آگاهی مردم خصوصا جوانان است که گستره ی فضای مجازی مزید بر علت است.
کد خبر: ۸۸۶۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸ 11 August 2020

نماینده مردم کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده پس از شروع مجلس یازدهم و عملکرد ضعیف وی در خصوص پیوستن به کمیسیون ها همواره مورد انتقاد فعالان رسانه ای ، فرهنگی و سیاسی بوده است که البته تلاش های زیادی از طرف اردوگاه وی شده است بلکه از گزند این انتقادات تند و صریح به سلامت عبور کند اما گویا منتقدین بر این اعتقاد هستند که موحد تاکنون نتوانسته است جواب قانع کننده ای به این انتقادات دهد چرا که هر جوابی از وی به این انتقادات ، انتقاد دیگری را در پی دارد !
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد حجت الاسلام یوسف شفاعت خواه از فعالان فرهنگی و رسانه ای طی یادداشتی با اشاره به واکنش سید محمد موحد به انتقادات از خود (موحد و واکنش به یک انتقاد تند + فیلم )نوشته است :
جناب آقای سید محمد موحد : سلام علیکم
در صفحه شخصی اینستاگرام جنابعالی آمده است:
 [وَ إِذا خاطَبَهُمُ الْجاهِلُونَ قالُوا سَلاماً]
لابد می دانید که این مطلب قسمتی از آیه شریفه 63 سوره فرقان است و آیه بصورت کامل چنین است:
بسم الله الرحمن الرحیم
وَ عِبادُ الرَّحْمنِ الَّذينَ يَمْشُونَ عَلَي الْأَرْضِ هَوْناً وَ إِذا خاطَبَهُمُ الْجاهِلُونَ قالُوا سَلاماً
و بندگان (واقعی خدای) رحمان کسانی اند که بر (روی) زمین با آرامش و فروتنی راه می روند و چون نادانان آنها را (به گفتار ناروا) طرف خطاب قرار دهند آنها سلام (سخنی مسالمت آمیز و دور از خشونت) گویند.
از آنجاییکه سالها در حوزه های علمیه تحصیل نموده ای لازم دیدم به رسم طلبگی راجع به آیه فوق که باید گفت متاسفانه مورد دست آویز، تفسیر به رای و مصادره به مطلوب قرار گرفته نکات و سوالاتی را خدمتتان عرض نمایم.
1- آیا به همان میزان که به قسمت دوم آیه تمسک می جویید و آن را در مورد مخالفان بکار می برید به قسمت اول آن توجه نموده و خود مصداق آن هستیدا؟  اگر هستی بر کدام مصداق عینی؟
آیا مشی و رفتار شما در زمین خدا آنگونه که او فرموده است (با وقار، فروتن و متواضع)، می باشید؟
آیا واقعاً خود را بنده ی خاص خدا می دانید که دیگران را در مواجه با خود، جاهل؟
2- چرا مخالفان خود را جاهل می پندارید؟
البته مهم نیست که اینگونه بفرمایید اما بر مبنای کدام ادله دینی و بر اساس کدام منبع تفسیری ؟؟
آیا می دانید یکی دیگر از ویژگی فرد مؤمن که مفسران در ذیل آیه فوق  آورده اند این است که بندگان رحمان، جهل جاهلان را به جهل مقابله نمی کنند؟
مگر غیر از این است که اختلاف شما و مخالفانتان در موضوع سیاسی و مشخصاً نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی خلاصه می شود که آنان معتقدند جنابعالی شایستگی و کفایت این کار را ندارید؟ و یا در مقام عمل فاقد توانایی لازم هستید؟ که در این وادی عده ای از شما جدا شده و عده ای نیز پیوسته اند پس جامعیت بکار بردن جاهلون چرا؟  
آیا استفاده از آیه فوق در مقابله با مخالفان، فرافکنی، فرار رو به جلو و شانه خالی کردن از زیر بار  پاسخگویی در برابر مسئولیت نمایندگی نیست؟
 و در آخر
تفاوت و مرز بین نقد و تخریب را چه می دانید؟ و اصولا قائل به بحث طلبگی و نقد هستید یا خیر؟
که البته در بیان و بر روی کاغذ،
آری قویاً معتقدید.
اگر چنین است کدام موارد را در مورد خودتان نقد و وارد می دانید؟
آیا نفرمودید موحد برای مقابله با رئیس مجلس می آید؟
آیا غیر از این است که به هیچ کمیسیونی راهتان نداده اند؟
آیا غیر از این است که وزرا و دولتمردان به کمیسیون ها می نگرند؟
آیا اگر کسی مطالبی از این دست را یادآور شود تخریب گر است و در زمره ی جاهلان؟
علیرغم چندین دور حضور در مجلس اما بدانید که این دوره تفاوت هایی دارد و آنهم رشد و افزایش بینش و آگاهی مردم خصوصا جوانان است که گستره ی فضای مجازی مزید بر علت است.
در پایان اینکه استدعا دارم مواضع رهبر معظم انقلاب را در مورد مبحث انتقاد و تخریب مرور بفرمایید و می دانید که ایشان در مواجه با منتقدین خود در نشست ها و تشکل های دانشجویی با روی گشاده استقبال کرده و پاسخ داده اند که امیدوارم این رویه را برگزینید.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
منصف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
متاسفانه بحث طلبگی داریم اما بحث بی ادبی نداریم!!! این تذهبون؟!!!! کجا گفت برای مقابله با رئیس مجلس می آیم!! گفت برای ریاست مجلس می آیم شرایط آمده نبود در هیچ کمیسیونی راه ندادند یعنی چه؟!!! ایشان کاندیدای ریاست کمیسیون اصل 90 بودند وقتی دید شرایط آماده نیست اصلا به آن کمیسیون نرفت مگر کمیسیون قضایی کمیسیون نیست!!!! شما چرا می خواهید بپکید! نماینده مردم باش کافی است موحد در همه جا برد دارد این چه چیزهای من درآوردی است نمی دانم این کمیسیون ! آن کمیسیون!! بابا دست بردارید!!!!!!!!!!!!!!!!
انصاف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
دوست عزیز، در لیکک بهمئی و در نطق انتخاباتیش گفت و عین کلامش این بود موحد برای مقابله با رئیس مجلس می آید!!!! پس کو
شرایط مهیا نبود چیه؟ خبر نداری . به کمیسیون انرژی راهش ندادند. به کمیسیون اصل 90 هم همینطور!!!!!!!!
شفاهی و کتبی اعتراض هم کرد
اما نتیجه نگرفت.
چرا کمیسیون قضایی هم کمیسیونه، اما جهت اطلاع هنوز تشکیل نشده.
جناب موحد خودش از این موضوع کلافه است.
واقع بین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
آقای انصاف حدود بیش از 80 نفر از نمایندگان مجلس از تقسیمات کمیسیون ها معترض هستند یکی از آنها هم موحد است حالا باید به جای همراهی باید اینچنین قضاوت و برخورد کرد موحد انشاءالله در مجلس موفق خواهد بود و فرد شناخته شده ای در سطح کشور است و هم راه بلد هر کاری است در کشور . موحد فعلی هم با موحد قبلی از نظر کار فرق دارد در این دوره می خواهد تمام اشکالات قبلی را رفع کند بنابراین انتقاد باید سازنده و جهت پیش برد امور باشد نه انتقاد از روی کینه و بغض.بنابراین راهکار دهید در ضمن اینچنین انتقادهایی هیچ مشکلی را حل نمی کند و بر عظم موحد برای کار کوچکترین خللی وارد نمی کند این چنین انتقادهایی برای پایان چهار سال یعنی سال 1403 شاید تاثیرگذار باشد شما می خواهید از حالا شروع کنید خسته می شوید الان اکثریت نمایندگان با موحد هماهنگ هستند احتمالا دولت آینده هم با ایشان هماهنگ خواهد بود در همین دولت فعلی هم فرد شناخته شده ای است شما دیدید در همین شرایط کرونایی چند جلسه مهم در سطح شهرستان های چهار گانه کهگیلویه بزرگ(به غیر از چرام) و یک جلسه استانی بعد از مبتلا شدن به کرونا در یاسوج جهت وضعیت استان و گچساران شرکت کرده و نتایج مفیدی داشته اند. شما انشاءالله در همین سال اول افتتاح جاده پاتاوه -دهدشت را و چهاربانده شدن دهدشت- بهبهان را و چهاربانده شدن دهدشت- چرام و چهاربانده شدن دهدشت-سوق-لنده را و چهار بانده شدن بهمئی-بهبهان را به دست موحد خواهید دید همچنین بهره برداری از آب شرب سد کوثر به بهمئی و آب سد کوثر به شهرهای دهدشت -لنده-سوق-چرام را خواهید دید مشکل برق شهرستان های چهارگانه حل خواهد شد مشکل گاز ممبی-سرآسیاب-رودتلخ بهمئی و لنده و سرفاریاب حل خواهد شد حتی تا تعیین نماینده جدید شهرستان ها ی گچساران و باشت را هم حل خواهد کرد با نماینده یاسوج هم کاملا هماهنگ است بنابراین هم صبر کنید و هم اجازه دهید تا مشاکل استان حل شود انشاءالله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
واقع بین جان ، واقع بین باش / کاری به دعواتون ندارم با نقد منصفانه و بحث کمک کردن به موحد موافقم اما در مورد طرح ها فکر کنم همه اینا که گفتی چندان ارتباطی به موحد نداره و احتمالا تا پایان چهار سال هم خبری نخواهد شد چون همین الان وضعیت نشون میده همه طرح ها خوابیده و کار نمیشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
جناب واقع بین، خیلی خوش بینانه و با خوش خیالی نگاشته اید.
در اینکه اکثر مجلس اصولگرا هستند شکی نیست اما چرا نماینده محترم ما نتونست از این فضا استفاده لازم ببرد جای تاسف و سوال است.
از کدام هماهنگی نمایندگان با جناب موحد سخن می گویید؟ چرا خودمون را گول بزنیم؟
بله امیدواریم آنچه که در مورد به بهره برداری رسیدن ها نوشته ای زودتر محقق شوند. اما اینها عمدتا کار شده و پروژه ملی هستند و اعتبارشان هم در بودجه دیده شده، پس نقش نماینده فعلی چیه؟
برخی از پروژه ها تعطیل شده اند هنر نماینده در استارت مجدد اونهاست امیدوارم از عهده کار بر آید اما بدانید که وزرا به کمیسیون ها و کارایی نمایندگان در مجلس توجه ویژه ای دارند.
کور شود آن چشمی که راضی به توسعه شهرستان نیست اما به شیطان گفتند عاقبت بخیر گفت مشکل می بینم
هم استانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
صدای مردم جنوب باید از گلوی مردی چون تاجگردون به گوش برسد فعال دانای به امور اقتصادی و جوان . از نماینده هفتاد ساله انتظار تدکر شفاهی به وزیر نیرو می رود که براورده شد بخت و اقبال ما سالها خوابیده است خودمون هم بریم بخوابیم تا ۱۴۰۳ . سپاس. هم استانی ۴۷ ساله
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار