کد خبر: ۸۸۳۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷ 03 August 2020
معاون عملیات هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: نخستین پرواز آزمایشی فرودگاه یاسوج با هواپیمای هما روز دوشنبه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی انجام شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید اکبر میری‌روشن روز دوشنبه در نخستین پرواز آزمایشی فرودگاه یاسوج با هواپیمای هما در جمع خبرنگاران اظهار داشت : این پرواز با هماهنگی مقامات عالی استان و مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای ارزیابی شرایط منطقه ای و ایمنی فرودگاه انجام شده است.
معاون عملیات هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: با رسیدن به نتایج مثبت و مطلوب در این منطقه پروازها برقرار خواهد شد.
میری‌روشن ابراز داشت: در پرواز اولیه این هواپیما با کمک تعدادی از بهترین خلبان های کشوری به یاسوج بررسی هایی انجام شد و تا لحظاتی دیگر این هواپیما از فرودگاه یاسوج بلند می شود.
وی تاکید کرد: به طور کامل منطقه بررسی خواهد شد و نظر نهایی در خصوص تطابق با قوانین و مقررات بین المللی اعلام می شود.
معاون عملیات هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: ارزیابی این پرواز تا پایان امروز به طور دقیق بررسی و در اولین فرصت اعلام خواهد شد.
میری‌روشن تصریح کرد: ظرفیت این هواپیمای ایران ایر ۷۰ نفر است اما به این معنا نیست که هر روز ۷۰ نفر را حمل کند، ارتفاع فرودگاه از سطح آب های آزاد و درجه حرارت و ارتفاعات در مسیر آن و هوای فرودگاه مقصد و محدودیت هایی هستند که تعداد نفر هایی که این هواپیما قابلیت حمل آن ها را دارد مشخص می کند.
وی گفت: ابتدا باید به نتیجه قطعی برسیم که از نظر ایمنی و عملیاتی توانایی برقراری این پرواز وجود دارد و طبق مذاکرات مقامات استان با شرکت هواپیمایی و بازرگانی شرکت هواپیمایی تعداد پرواز های این فرودگاه مشخص خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار