مقامات بهداشتی آمریکا می‌گویند پیاز قرمز سبب آلودگی صدها نفر در ایالات متحده به باکتری "سالمونلا" شده است.
کد خبر: ۸۸۳۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ 02 August 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایسنا و به نقل از سی ان ان، مقامات بهداشت و درمان فدرال آمریکا می‌گویند که شیوع مسمومیت های سالمونلا تقریباً ۴۰۰ نفر را در ۳۱ ایالت بیمار کرده است و منشاء آن به پیاز قرمز برمی گردد.
طبق گفته سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA)، یک شرکت مستقر در بیکرزفیلد کالیفرنیا منبع احتمالی این پیازهای آلوده است.
این سازمان گفت: اگرچه تحقیقات مشخص کرده اند که پیاز قرمز منبع احتمالی این شیوع است، اما شرکت "تامسون" به ما اطلاع داده است که همه انواع پیازهایی را که می توانند با پیازهای قرمز آلوده تماس داشته باشند، جمع آوری می کند. 
فراخوان جمع آوری پیاز شامل پیازهای قرمز، سفید، زرد و شیرین تولیدی این شرکت است.
سالمونلا باکتری باسیل گرم منفی است که معمولا در جوجه‌ها و تخم‌مرغ‌ها وجود دارد. سالمونلا عامل یکی از شایع‌ترین مسمومیت‌های غذایی می‌باشد. سالمونلا می‌تواند تخمدان‌های پرنده را آلوده کند و قبل از تخم گذاشتن پرنده، وارد تخم‌مرغ شود یا اینکه به هنگام تخم گذاری پرنده، به پوسته تخم مرغ نفوذ کند. سالمونلا با پختن غذا از بین می‌رود ولی غذاهایی که حاوی تخم‌مرغ خام هستند (مانند سس مایونز) مشکل‌ساز خواهند بود.
این بیماری از طریق تماس با پوست برخی از خزندگان مثل لاک‌پشت نیز قابل انتقال است. ۲۲۰۰ شکل از این باکتری تاکنون کشف شده که در سه گونه تقسیم می‌شوند که عبارتند از: سالمونلا تیفی، سالمونلا کلراسوییس و سالمونلا انتریتیدیس.
اعضای خانواده سالمونلا از نظر مقاومت در برابر عوامل فیزیکی و شیمیایی شاخص هستند و به سختی نابود می‌شوند به‌ طوری‌ که شکل کلراسوییس آن شاخصی برای سنجش کیفیت ضدعفونی‌کننده ها است. سالمونلاها از طریق آب و غذای آلوده وارد دستگاه گوارش می‌شوند و به سطح سلول‌های اپیتلیوم مخاط روده متصل می‌گردند. سپس در واکوئل‌های درون این سلول‌ها وارد می‌شوند.
اما گاهی نیز میان اتصالات میان سلولی وارد می‌گردند. باکتری‌ها در محل ورود تکثیر می‌شوند و چون توانایی عبور از لامینا پروپریا را دارند از آنجا به گردش خون وارد می‌شوند و در تمام قسمت‌های بدن منتشر می‌شوند. آن‌ها بخش‌های مختلف سیستم لنفاوی را آلوده می‌کنند. در سلول‌های سیستم ماکروفاژ و رتیکلواندوتلیال وارد شده و به تکثیر خود ادامه می‌دهند. یکی از بیماری‌ها که از طریق سالمونلا ایجاد می‌شود تب تیفویید یا همان حصبه می‌باشد که بیش‌تر از طریق آب و غذای آلوده سرایت می‌کند. حصبه را بیماری دست های آلوده نامیده اند، چون شایع ترین راه انتقال بیماری از راه دهان است.
تاکنون سالمونلا ۳۹۶ نفر را در آمریکا بیمار کرده و نزدیک به ۶۰ نفر را روانه بیمارستان کرده است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده(CDC) گفته است که اولین موارد ابتلا بین ۱۹ ژوئن و ۱۱ ژوئیه گزارش شده است.
سازمان غذا و داروی آمریکا می گوید تحقیقات در مورد شیوع این بیماری در حال بررسی برای تعیین ارتباط سایر محصولات با این بیماری است. همچنین موارد آلودگی به سالمونلا با اثر انگشت ژنتیکی مشابه با موارد ابتلا در ایالات متحده در کانادا نیز شناسایی شده است.
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها می گوید علائم عفونت سالمونلا شامل اسهال، تب و گرفتگی عضلات شکم بین ۶ ساعت تا ۶ روز پس از قرار گرفتن در معرض این باکتری است. افراد معمولاً بین ۴ تا ۷ روز متحمل این بیماری می شوند و افراد زیر ۵ سال، افراد بالای ۶۵ سال و افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف، احتمال ابتلای بیشتر و شدیدتری به این بیماری دارند.
در بعضی موارد، عفونت می تواند از روده به قسمت های دیگر بدن سرایت کند و نیاز به بستری شدن دارد.
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها از هر کسی که علائم مسمومیت به سالمونلا دارد خواسته است تا با پزشک تماس بگیرد و آنچه را که تا یک هفته قبل از بیمار شدن خورده است، بنویسد و بیماری خود را به بخش بهداشت گزارش دهد و در مورد بیماری خود با کارشناسان سلامت در ارتباط باشد.
این عفونت تاکنون در ایالت های آریزونا، کالیفرنیا، کلرادو، فلوریدا، ایندیانا، ایلی نوی، آیداهو، آیووا، کانزاس، کنتاکی، ماین، مریلند، مینه سوتا، میسوری، مونتانا، نبراسکا، نوادا، نیویورک، کارولینای شمالی، داکوتای شمالی، اوهایو، اورگان، پنسیلوانیا، کارولینای جنوبی، تنسی، تگزاس، یوتا، ویرجینیا، ویسکانسین و وایومینگ گزارش شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار