مدیرکل هواشناسی ایلام با اعلام هشدار نارنجی مبنی بر آمادگی و اقدام برای مقابله با حوادث احتمالی گفت: توده گرمازایی که در استان فعالیت می‌کند، خطر آتش سوزی را در مراتع و مزارع استان افزایش داده است.
کد خبر: ۸۸۱۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳ 28 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ ناصر ملکی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: موج گرمایی که از هفته گذشته وارد ایلام شده است تا پایان هفته جاری نیز به فعالیت خود با شدت در این استان ادامه خواهد داد.

وی افزود: فعالیت این توده گرمازا تا پایان روز جمعه ادامه می‌یابد و دمای هوا در مناطق گرمسیری استان از ۵۰ درجه سانتیگراد نیز فراتر خواهد رفت.

مدیرکل هواشناسی ایلام یادآور شد: افزایش مصرف آب و برق، بالا رفتن خطر گرمازدگی، افزایش خطر آتش‌سوزی، خطر تنش دمایی محصولات زراعی و احشام از پیامدهای ورود توده گرمازا به این استان است.

ملکی ادامه داد: مدیریت مصرف بهینه آب و برق، خودداری از تردد در فضای باز طی ساعت‌های گرم روز، مراقبت در خصوص احتمال آتش‌سوزی، تمهیدات مقتضی جهت رفع تنش حرارتی محصولات زراعی، باغی و احشام از اقدام‌های احتیاطی در این ایام است.

وی تاکید کرد: احتمال بارش‌های رگباری تابستانی به همراه رعد و برق، وزش باد موقتی شدید و صاعقه در روزهای پیش‌رو از عصر سه‌شنبه تا چهارشنبه بویژه در نواحی مرتفع و کوهستانی دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی ایلام یادآور شد: آبگرفتگی موقتی معابر و خطر اصابت صاعقه باید از سوی شهروندان جدی گرفته شود و عموم مردم باید از اتراق در کناره مسیل و خشکه‌رودها خودداری و از صعود به ارتفاعات در موقع بارش جلوگیری کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار