کد خبر: ۸۷۴۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷ 12 July 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایسنا ، ظهر روز یکشنبه ۲۲ تیر ماه نشست شورای اسلامی شهر یاسوج با حضور اعضای شورای شهر، مدیر امور انسانی شهرداری و یک پیمانکار شهرداری برگزار شد که موضعات قرار داد با پیمانکاران، بکارگیری نیرو در شهرداری و وضعیت کیوسک های فاقد مجوز مطرح شد.

علی اکبری تبار، یک عضو شورای شهر یاسوج روز یکشنبه ۲۲ تیرماه در نشست شورای شهر یاسوج افزود: بیشتر مشکلات شهرداری یاسوج بعلت اضاف شدن نیروهای اضافه است که بیشتر این نیروها بدون سابقه و شرایط احراز اضاف شده اند.

وی اظهارکرد: از یکم شهریورماه ۹۶ تاکنون ۹۲ نفر نیرو به نیروهای شرکت تامین نیروی شهرداری یاسوج اضافه شده است که باید پس از بررسی و کارکارشناسی اخراج شوند.

این عضو شورای شهر یاسوج تصریح کرد: باید طی نشستی با حضور دستگاه‌های نظارتی از جمله اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  امور شهری استانداری، اعضای شورای شهر و سازمان بازرسی ساختار قراردادی و اداری شهرداری یاسوج بررسی شود چراکه بین سازمان بازرسی و اداره کار تناقضاتی وجود دارد که باید رفع شود.

دخالت شهردار یاسوج در بکارگیری و اخراج نیروهای پیمانکاران

اکبری تبار با بیان اینکه شهردار یاسوج در بکارگیری و اخراج نیروهای پیمانکاران شهرداری دخالت می کند، ادامه داد: شهردار یاسوج به پیمانکاران شهرداری نیرو تحمیل می کند و به پیمانکاران می گوید که فلان نیرو را بکار گیرید و فلان نیرو را اخراج کنید این در حالی است که شهردار گفته در انتصاب ها و بکارگیری نیرو دخالتی ندارم.

همچنین محمد رحیم دهراب‌پور، دیگر عضو شورای اسلامی شهر یاسوج نیز در این نشست گفت: از تاریخ یکم شهریورماه ۹۶ تاکنون حدود ۱۰۰ نفر نیرو در شهرداری یاسوج بکارگیری شده که باید در این زمینه شفاف سازی شود.

وی با بیان اینکه یک بار برای همیشه وضعیت نیروی انسانی و کیوسک‌های سطح شهر یاسوج در شورای شهر مشخص و تعیین تکلیف شود، افزود: دفغتر امور شهری استانداری، اداره کل بازرسی استان، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، شهردار و شورای شهر یاسوج با ورود به مساله کیوسک ها و نیروی انسانی این بحث ها را خاتمه دهند.

دهراب‌پور از اعضای شورای شهر خواست که با هم در خصوص مسایلی که در جلسه مطرح می شود تقابل نکنند چراکه ابهامات و اشکالاتی وجود دارد که باید مطرح و رفع شوند.

۱۸۰کیوسک فاقد مجوز دریاسوج

وی عنوان کرد: پس از جلسه استیضاح شهردار یاسوج تاکنون نیروهایی به نیروهای شهرداری اضافه شده است بنابراین باید مشخص شود که این نیروهای بکارگرفته شده در شهرداری توسط شهردار، مدیران شهرداری و یا اعضای شورای شهر بوده است.

این عضو شورای شهر یاسوج تاکید کرد: ۲۰۰ کیوسک در سطح شهر یاسوج وجود دارد که از این تعداد تنها ۲۰ کیوسک دارای مجوز هستند مابقی فاقد مجوز می باشند و باید جهت جمعآوری آنها اقدام شود.

برخی برج‌داران هم کیوسک دارند

دهراب‌پور عنوان کرد: ۹۰ درصد کیوسک‌های بورس بازی شده اند و حتی برخی برج داران این شهر هم کیوسک دارند که باید بررسی و جمع آوری شوند چراکه افراد مستحق و نیازمند نیستند.

وی به اعضای شورای شهر توصیه کرد که از موضع گیری های جانبدارانه خودداری کنند و بگذارند بحث کیوسک‌ها و جذب نیرو در شهرداری یاسوج بررسی و تعیین تکلیف شوند.

بکارگیری ۱۰۰ نیرو در شهرداری

مسعود خوبانی، رئیس شورای شهر یاسوج نیز گفت در سال ۹۷ شهرداری یاسوج  ۱۵۰ نفر نیروی حجمی در یک شرکت پیمانکاری داشت هم اکنون این تعداد بدون ضابطه و آزمون  به ۲۵۰ نفر نیرو رسیده است.

 

نیروهای اضافه شده، منتقل شدند

کیوان آشنا، یکی دیگر از اعضای شورای شهر یاسوج در این نشست گفت: این نیروهایی که به شهرداری یاسوج اضاف شدند از نقاط مختلف و دستگاه‌های مختلف استان به شهرداری یاسوج منتقل و تحمیل شدند.

وی افزود: فضای سبز شهر یاسوج باید مکانیزه شود که نیاز به نیروی انسانی زیادی نباشد که اکثر آن‌ها هم تخصصی در حوزه فضای سبز نداشته باشند.

آشنا تصریح کرد: از یکم شهریورماه سال ۹۲ تا کنون شرکت های پیمانکاری شهرداری یاسوج بررسی شوند و در صورت تخلف رخ داده باشد با متخلفان برخورد شود.

اعضای شورا عوام فریبی نکنند

سید هدایت اکبری، عضو دیگر شورای اسلامی شهر یاسوج نیز گفت: وقتی می خواهند کیوسک های غیرمجاز و فاقد مجوز سطح شهر یاسوج را جمع آوری کنند اعضای شورا مانع کار می شوند بنابراین اعضای شورا عوام فریبی نکنند که می خواهیم کیوسک ها را جمع آوری کنیم بلکه در صورتی که قصد چنین کاری دارند بدون ملاحظه کاری شروع کنند.

روح الله دانشی، مدیر امور انسانی شهرداری یاسوج نیز در این نشست گفت: ۸ شرکت پیمانکاری در حوزه های مختلف شهرداری یاسوج فعالیت دارند که بصورت حجمی کار به این شرکت ها واگذار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار