کد خبر: ۸۷۴۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴ 12 July 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، انصاف نیوز از رسانه های نزدیک به اصلاح طلبان و مسعود پزشکیان در گفتگویی با یک حقوقدان که نخواسته نامش فاش شود سوال جوابی در خصوص امکان برگشت تاجگردون به مجلس نموده است که در ادامه منتشر می شود .
آیا راهی وجود دارد تا آقای تاجگردون بتواند شکایت کند و دوباره به مجلس برگردد؟
از لحاظ منطقی و روال عادی دیگر راهی وجود ندارد. مگر اینکه ایشان اعتراض کند و احیاناً رهبری وارد شود. رویه‌ای که برای ایشان پیاده شد بی‌سابقه بوده است. علی رغم سوابق ایشان و تأییدهای شورای نگهبان و کمیسیون تحقیق، اما مجلس اعتبارنامه‌شان را رد کرد. بنابراین تنها راه باقی مانده یا رهبری است و یکی هم هیئت عالی حل اختلاف قوا که آن هم تحت نظر رهبری است. این دو تا راه به نظر من می‌رسد. در مورد هیئت عالی حل اختلاف قوا هم احتمالا لازم باشد که یکی از روسای قوا باید بخواهند.
با توجه به اینکه اختلافات بین مجلس و شورای نگهبان را مجمع تشخیص مصلحت نظام حل می‌کند، آیا در مجمع هم می‌توان طرح اعتراض کرد؟
این ماجرا اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان نبوده است. آقای طحان نظیف، یکی از اعضای شورای نگهبان در مصاحبه‌اش بعد از رد اعتبارنامه، یک طوری نوشته بود که این قضیه از نظر ما مبهم بوده و رد اعتبارنامه توسط مجلس را تأیید نکرد بلکه گفت که همچنان از رای شورا دفاع می‌کنیم. قانون اساسی بحث حل اختلاف بین شورای نگهبان و مجلس توسط مجمع تشخیص مصلحت را در زمینه قانونگذاری مطرح می‌کند و در این موارد نقشی ندارد و چنین موضوعی به مجمع ارجاع نشده است.
هیئت عالی حل اختلاف چگونه به این مسئله رسیدگی می‌کند؟
هم خود آقای تاجگردون می‌تواند شکایت کند و هم یکی از سران قوا می‌تواند شکایت کند.
آیا مردم گچساران هم می‌توانند به جایی شکایت کنند؟
بله. آن‌ها هم می‌توانند به هیئت عالی حل اختلاف شکایت کنند. هیئت عالی تحت نظر رهبری است.
چند نفر از مردم باید این شکایت را امضا کنند؟
آئین نامه‌ی مشخصی برایش وجود ندارد. ولی طبیعتاً هر چه تعداد بیشتر باشد، شاید بیشتر هم به آن‌ها توجه شود به شکواییه‌ی آنها. به نظرم بهترین کار این است که یکی از مقامات عالی رتبه‌ی قوا تقاضای رسیدگی کند. اگر چه در مجموع فکر می‌کنم احتمال برگرداندن رأی بسیار ضعیف است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار