استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای سلامت جان مردم و عزیزان خود و با توجه به شرایط کنونی، مردم از برگزاری مراسم عروسی در منازل به دلیل عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی اکیدا خودداری کنند.
کد خبر: ۸۷۳۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲ 11 July 2020





به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری در نشست ستاد مقابله با کرونا در استان، اظهار داشت: هرگونه ارسال پیامک ‌های تشییع، تدفین و ترحیم در استان ممنوع است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از مجموع ۳۱ فوتی کرونا در استان، ۲۸ نفر بیماری زمینه ‌ای داشته و این آمار نشان دهنده در خطر بودن گروه آسیب پذیراست.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت تالارهای پذیرایی منوط به تایید دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد است، بیان کرد: بازگشایی و فعالیت تالارهای پذیرایی منوط به رعایت پروتکل های بهداشتی و تایید کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی است.

کلانتری با بیان اینکه تجمعات بیش از ۱۰ نفر در بسیاری از کشورهای دنیا ممنوع شده است، عنوان داشت : رعایت فاصله ‌ گذاری‌ های هوشمند و اجتماعی در کشور و استان ما نیز ضروری است.

نماینده عالی دولت در استان، اظهار داشت : کارمند و نیرویی که در دستگاه ‌ها پروتکل‌ های مقابله با کرونا را رعایت نکرده و از ماسک استفاده نکنند به تخلفات اداری معرفی می‌ شوند.

کلانتری از همه پزشکان ، پرستارانی که عاشقانه و جهادگرانه در این خط مقدم تلاش می کنند و از همه کسانی که برای پیشگیری، کنترل، مقابله و درمان این بیماری تلاش می نمایند صمیمانه تقدیر و تشکر کرد.

وی تصریح کرد : باید نظارت‌ های نظام مند و خروجی محور داشته باشیم و ارائه خدمات دستگاه ‌ها نیز مشروط به استفاده از ماسک توسط مراجعین است.

کلانتری با بیان اینکه مراسمات عروسی یا عزا کانون شیوع بیماری کرونا در استان هستند، ابراز کرد: ما از رونق فعالیت‌ ها و کسب و کار مردم خوشحال می ‌شویم، اما حفظ سلامت مردم ضروری بوده و بر اساس مصوبات قانونی اقدام خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط کنونی، مردم از برگزاری مراسم عروسی در منازل به دلیل عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی اکیدا خودداری کنند .

کلانتری گفت: دانشگاه علوم پزشکی روزانه اسامی افراد مبتلا شده به کرونا را به فرمانداران شهرستان های 8 گانه استان ارسال کرده تا براساس اطلاعات به روز تصمیم های لازم در خصوص آن شهرستان گرفته شود.

مقام ارشد اجرایی استان تاکید کرد: مردم نسبت به بیماری کرونا ساده انگاری نکنند.

کلانتری بیان کرد: صنوف و دستگاه های رعایت کننده پروتکل های بهداشتی تشویق می شوند.

وی با تاکید بر اینکه مهم ترین دغدغه ما حفظ سلامت مردم است ، تصریح کرد : اعمال محدودیت ها تنها برای محافظت از جان مردم است.

کلانتری گفت: بر اساس آمارهای ملی با تلاش بخش ‌های مختلف، شرایط به گونه ‌ای مدیریت شده که به لحاظ خدمات دهی پوشش مناسبی شکل گرفته ، اما افزایش مبتلایان به سیستم‌ های مختلف درمانی از جمله پزشکان و پرستاران فشار وارد می ‌کند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار