کد خبر: ۸۷۳۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴ 11 July 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری خود که صبح امروز  در محل این شورا برگزار شد ، کدخدایی در پاسخ به سوالی درباره استعلامات مدارک تحصیلی نمایندگان از وزارت علوم از سوی شورای نگهبان اضافه کرد: اگر قانون در این زمینه اصلاح شود کار شورای نگهبان نیز راحت تر می شود.
وی ادامه داد : شورای نگهبان به صورت سیستماتیک از حوزه های علمیه، وزارت علوم و دانشگاه آزاد به صورت مستقیم استعلامات را دریافت نمی کند وزارت کشور این اقدامات را انجام می دهد البته اگر موارد مشکوک وجود داشته باشد شورای نگهبان بار دیگر استعلامات لازم را انجام می‌دهد.
وی درباره رسیدگی به تخلفات نمایندگان مجلس پس از تصویب اعتبارنامه ها نیز عنوان کرد: پس از تصویب اعتبارنامه ها شورای نگهبان به این موضوع ورود نمی‌کند و هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مسئول رسیدگی به تخلفات است.
سخنگوی شورای نگهبان درباره اینکه گفته می‌شود رد اعتبارنامه تاجگردون منتخب گچساران در مجلس بر اساس گزارشات وزارت اطلاعات بوده است و آیا اینکه این گزارشات به دست شورای نگهبان در زمان بررسی صلاحیت ها رسیده بوده یا خیر؟ گفت: بررسی صلاحیت در شورای نگهبان یک مرحله از بررسی ها است و رسیدگی به اعتبارنامه مرحله دیگری است که هیچ کدام ارتباطی به یکدیگر ندارد در مجلس گذشته نیز اتفاق افتاده اعتبارنامه نمایندگان تصویب نشده است برخی از هجمه هایی که انجام می‌شود از روی کینه توزی است. شورای نگهبان فعلی همان شورای نگهبان سال ۸۸ است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امراله مهماندوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
همه شون از یه قماش هستندتحمل زرنگ تر از خودشان را ندارند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار