کد خبر: ۸۷۳۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷ 10 July 2020
امام جمعه قلعه رئیسی با انتقاد از تعطیلی کانون مساجد در چاروسا گفت: اگر به کلی اعلام کنم که کانون مساجد در چاروسا تعطیل است کم نگفتم و کانون مساجد در مسجدها خاک می‌خورد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، امروز مدیرکل به همراه رئیس ارشاد اسلامی استان و شهرستان کهگیلویه با حضور در دفتر امام جمعه قلعه رئیسی با امام جمعه این شهر دیدار کردند.
ایرج کاظمی جو در این نشست با تقدیر از برنامه های فرهنگی در چاروسا عنوان کرد: نبود ادارات فرهنگی در این منطقه سبب شد تا امام جمعه به تنهایی برنامه های فرهنگی را مدیریت کند که لازم می دانم تقدیر کنم.
رئیس ارشاد اسلامی کهگیلویه افزود: پتانسیل و ظرفیت کار فرهنگی در چاروسا بسیار خوب است که نیازمند نمایندگی ادارات فرهنگی در این بخش است و یکی از این نمایندگی ها ارشاد است که امیدواریم مدیرکل محترم تصمیمی بگیرند.
امام جمعه قلعه رئیسی هم در این نشست با تقدیر از مدیرکل و رئیس ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه به معرفی بخش چاروسا پرداخت و فرهنگ را مهمترین خصلت و ویژگی مردم چاروسا دانست و در ادامه یادآور شد: وجود امامزادگان جلیل القدر، اخلاق و فرهنگ بالا، مهمان نواز و دارای خصلت بارز دین داری و متدین هستند و مهمتر از آن 65شهید والامقام تقدیم نظام و انقلاب کردند که این نشان از بزرگی مردم این منطقه دارد.
اسماعیل صلواتی ظرفیت بالا جوانان این منطقه برای کار فرهنگی را بسیار بارز دانست و یادآور شد: از اجرا تمامی برنامه های فرهنگی در روستاهای مختلف در 9سال گذشته که در این منطقه حضور دارم خبر دارم و بسیاری از روستاها برنامه های اجرا می شود که بی بدیل هستند اما متاسفانه حمایت کننده ندارند.
وی نبود نمایندگی ادارات فرهنگی در این منطقه را مهمترین معضل برنامه های فرهنگی دانست و افزود: بخشی با این ظرفیت از نهادهای فرهنگی محروم است و هر چه اعلام می کنیم که حمایت کنند متاسفانه توجه نمی شود و از شما می خواهیم نمایندگی ارشاد اسلامی را راه اندازی کنید.
صلواتی با بیان اینکه دست امام جمعه برای حمایت از برنامه های فرهنگی خالی است ادامه داد: جوانان خوش سلیقه برای برنامه های فرهنگی وجود دارد اما حمایت کننده نیست و همین باعث می شود تا این ظرفیت نابود شود و بخاطر پاسداری از فرهنگ این منطقه نمایندگی را راه اندازی کنید و به دلیل همین مشکل نشست فرهنگ عمومی در چاروسا برگزار نمی شود.
خطیب جمعه قلعه رئیسی با انتقاد از تعطیلی کانون مساجد در چاروسا تصریح کرد: اگر به کلی اعلام کنم که کانون مساجد در چاروسا تعطیل است کم نگفتم و کانون مساجد در مسجدها خاک می‌خورد.
صلواتی شغل خبرنگاری را یک شغل مقدس دانست و با انتقاد از خبرنگارانی که روابط عمومی ادارات هستند بیان کرد: شغل خبرنگاری شغلی است که باید رابط میان مسئولان و مردم باشند و بتوانند به راحتی انتقاد کنند اما متاسفانه در سطح استان عده ای این شغل را تنها با برداشتن یک دوربین و عکس گرفتن خود را به عنوان خبرنگار معرفی می‌کنند که واقعا تعجب برانگیز است.
امام جمعه قلعه رئیسی ادامه داد: در دل همین ارتباطات و روابط فسادهای از مدیران سر می‌زند که اگر خبرنگار به نحو درستی عمل می‌کرد و پایبند شغل خود بود نمی‌گذاشت چنین اتفاقی رخ دهد و متاسفانه ارتباط و کار کردن خبرنگار برای مدیر مورد سلیقه و فلان شخص اصلا پایبندی به این شغل مقدس را نشان نمی دهد و امیدواریم در زمینه ساماندهی خبرنگاران بهتر عمل شود.
مدیرکل ارشاد اسلامی استان هم در این نشست مردم چاروسا را مردمی فرهنگی دانست و عنوان کرد: فرهنگ همیشه مظلوم واقع می شود و توجه نمی شود که زیربنای بسیاری از مشکلات با همین فرهنگ برطرف می شود و امروز به جای اینکه در اعتبارات به فرهنگ بیشتر توجه شود کمترین اعتبارات به نهادهای فرهنگی اختصاص داده می شود.
محمدعلی پیرسبزی با بیان اینکه برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی و مساجد ظرفیت خوبی برای برطرف شدن مشکلات فرهنگی یک منطقه باشد افزود: در کشورها و رسانه های خارجی و دشمن ما امروز چنان بر روی یک موضوع در کشور ما کار می کنند که همین خبر آنچنان تاثیر دارد اما متاسفانه ما نمی توانیم بر ظرفیت های خود آنچنان کار کنیم اما این نقش فرهنگ است که می تواند آن خبر را تحت تاثیر قرار دهد آن را غنثی کند.
وی تاکید کرد: مناطق محروم در استان باید بیشترمورد توجه قرار بگیرند اما متاسفانه شاهدیم تا به مناطقی همچون چاروسا و دیشموک کمتر توجه می شود و تلاش می کنیم در هفته قرآن و عترت برنامه های مختلفی در استان از طریق فضای مجازی و حقیقی استفاده کنیم.
پیرسبزی با بیان اینکه درگذشته برای راه اندازی نمایندگی چاروسا کارهای صورت گرفته عنوان کرد: به وزارت پیشنهاد می دهیم و بخاطر اینکه نمی خواهیم قول دهیم که اجرا نشود اما تلاش می کنیم تا این مهم محقق شود اما آماده هرگونه همکاری و تلاش برای اجرا برنامه های فرهنگی در این بخش داریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار