در نامه‌ای به مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران؛
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان در نامه‌ای به مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران به لزوم پاسخگویی پیرامون شائبه‌های موجود در یکی از زیر مجموعه‌های صندوق بازنشستگی مس پرداختند.
کد خبر: ۸۷۳۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲ 10 July 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری دانشجو، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان در نامه‌ای به مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران به لزوم شفافیت و پاسخگویی پیرامون شائبه‌های موجود در شرکت ساختمانی و راهسازی کرمانیان و شرکت ملی پسته ایرانیان از زیر مجموعه‌های صندوق بازنشستگی مس پرداختند.

دانشجویان شهید باهنر کرمان خواستار شفافیت عملکرد برخی زیر مجموعه‌های صندوق بازنشستگی مس شدند

متن نامه به شرح زیر است:

موضوع: لزوم شفافیت و پاسخگویی پیرامون شائبه‌های موجود در شرکت ساختمانی و راهسازی کرمانیان و شرکت ملی پسته ایرانیان از زیر مجموعه‌های صندوق بازنشستگی مس

جناب آقای دکتر سعدمحمدی، مدیرعامل محترم شرکت ملی صنایع مس ایران، قریب ۱۹ سال از فرمان ۸ ماد‌های مقام معظم رهبری در مبارزه با مفاسد اقتصادی می گذرد، اما متاسفانه آنگونه که شایسته نظام اسلامی است ارکان اجرایی، تقنینی و قضایی طی این سال‌ها در مبارزه با مفاسد اقتصادی ظاهر نشدند.

هرچند که قوه قضائیه از زمان ریاست حضرت آیتالله رئیسی و اقدامات مثبت ایشان بارقه‌های امید را در دل نیرو‌های انقلاب و دلسوزان نظام روشن نمود و بحمدالله جمعی از نمایندگان انقلابی در مجلس شورای اسلامی نیز این رویه را آغاز نموده اند که انشاءالله آثار و برکاتش به زودی بر کشور نمایان خواهد شد.

جنبش دانشجویی نیز بر اساس وظیفه عدالتخواهی، نقادی و مطالبه‌گری خویش حتما در مسیر مبارزه با فساد استوار و پایدار برای تحقق اهداف عالیه نظام در گام دوم انقلاب خواهد ماند.

جناب آقای دکتر سعدمحمدی حتماً تأیید می‌فرمایید که بروز فساد و تخلف در نظام اسلامی امری بسیار ناشایست و زشت است و از سوی مسئولین و وابستگان آنان نیز به مراتب ناپسندتر خواهد بود. متأسفانه بعضاً دیده می‌شود تعدادی از نمایندگان مجلس با شبکه‌سازی و گماردن نزدیکان و دوستانشان در مناصب حساس اقتصادی از طریق فشار به نهاد‌های دولتی و موسسات عمومی غیردولتی و شرکت‌های وابسته به آن زمینه‌های بروز فساد را فراهم می نمایند و بعد، از فساد صورت گرفته نیز در نهان حمایت می‌کنند.

بسیار ناگوار و ناخوشایند است که جمع زیادی از نمایندگان ملت به همین دلایل صلاحیت خویش را برای تداوم مسولیت در ادوار بعد از دست می‌دهند و این وظیفه مجلس شورای اسلامی است که از طریق ابزار قانونی خویش مثل کمیسیون اصل۹۰ و هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان ابزار کنترلی خویش را فعال کند و همچنین نهاد‌ها و تشکل‌های مردمی نیز نظارت خویش بر رفتار نمایندگان خود را دوچندان کنند. استان کرمان به دلیل داشتن منابع معدنی و صنعتی گسترده همیشه در رصد طماعان و سوء استفاده کنندگان از موقعیت‌ها و مناصب بوده است. شرکت‌های بزرگی، چون صنایع ملی مس، گل گهر، گهر زمین، صنایع جنبی مس و جهان فولاد بخشی از این شرکت‌ها هستند که همیشه از این آسیب رنج می‌برند.

انتصاب افراد ناکارآمد و غیرمتخصص در هیأت مدیره‌ها و مناصب فقط به دلیل ارتباط و دوستی با فلان نماینده یا فلان مسئول آن هم در این وضعیت سخت جنگ اقتصادی بی‌ارتباط با پروژه نفوذ نیست که باید قاطعانه با آن برخورد شود. در همین راستا مدارکی از تخلفات صورت گرفته در شرکت ساختمانی و راهسازی کرمانیان و شرکت ملی پسته ایرانیان که از زیرمجموعه‌های صندوق بازنشستگی مس می‌باشند، توسط جمعی از بازنشستگان مس به تشکل جامعه اسلامی دانشجویان واصل گردید. بعد از بررسی اسناد فوق الاشاره مشخص شد شائبه‌های بسیار زیادی در عملکرد مدیرعامل وقت شرکت ساختمانی کرمانیان که از وابستگان و نزدیکان یکی از نمایندگان مجلس کرمان می‌باشد وجود دارد.

متأسفانه بعد از گذشت قریب به ۵ سال از وقوع این تخلفات، تاکنون هیچ اقدام مؤثر و مثبتی از سوی صندوق بازنشستگی مس جهت مطالبه حقوق از دست رفته این بازنشستگان و یا انجام فرآیند‌های حقوقی و قضایی با عاملین تخلفات در شرکت ساختمانی کرمانیان صورت نپذیرفته است؛ لذا از حضرتعالی به عنوان مدیری که وظیفه‌ی سنگینی در شرایط سخت جنگ نابرابر اقتصادی برعهده دارید انتظار می‌رود دستورات لازم جهت شفاف سازی در این خصوص و اقدام علیه هرگونه فساد و ویژه‌خواری صادر فرمایید.

در پایان یادآور می‌شود تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان تا حصول نتیجه از هرگونه همکاری و پیگیری دریغ نخواهند کرد و به دلیل رعایت اصول اخلاقی از اشاره موارد تخلفات به صورت مصداقی و نام بردن صریح از افراد در این مرقومه خودداری نموده، لیکن آمادگی دارد جهت بررسی موضوع به صورت حضوری با حضرتعالی و مدیران مربوطه به شور بنشیند.

تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان

رونوشت:

نمایندگان محترم مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی جهت استحضار و پیگیری
جناب آقای احمد توکلی به دلیل امضای تعهدنامه پویش مجلس شفاف و ضد فساد دیده بان شفافیت و عدالت توسط نماینده مذکور
قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار