کد خبر: ۸۷۳۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶ 09 July 2020
داور فوتبال کهگیلویه و بویراحمد و دبیر سابق هیئت فوتبال گچساران از داستان قلع و قمع داوران کهگیلویه و بویراحمدی می‌گوید.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد فارس نوشت : هر چند استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ استعدادهای ورزشی و به خصوص فوتبالی چیزی کم ندارد و تاکنون نفرات زیادی را به فوتبال در سطوح ملی معرفی کرده اما در این سال‌های اخیر حاشیه‌ها موجب شده که فوتبال استان به سرعت از مسیر پیشرفت خارج شود و دلیل بر این مدعا حضور کمرنگ تیم‌های فوتبال استان در رده‌ها و سطوح مختلف کشوری است.
استانی که در دوره‌ای با تیم فوتبال نفت و گاز گچساران و شهرداری یاسوج در فوتبال ایران برای خود اسم و رسمی پیدا کرده بود و دختران کهگیلویه و بویراحمدی همچون شبنم بهشت نه تنها در سطح ملی بلکه در فرا مرزها می‌درخشیدند و بانوی اول فوتبال ایران می‌شدند اما این روزها اوضاع به گونه‌ای دیگر است.
اهالی فوتبال دیگر به مانند گذشته شور و شوق ندارند و مباحث کور سردسیری و گرمسیری بر فوتبال استان حاکم شده است؛ این روزها بحث حاکمیتت خانوادگی بر فوتبال استان را بیش از هر چیز می‌شنویم.
همین چند روز پیش بود که آشتیانی‌مقدم دبیر با تجربه هیئت فوتبال استان که خود از اهالی سرشناس و معتمد فوتبال است از جایگاه دبیری کنار رفت و در متن استعفا مطالبی را به کار برد که برای فوتبال دوستان کهگیلویه و بویراحمدی کاملا قابل فهم و درک است و به واسطه هم اکنون در فوتبال استان چه وضعیتی حاکم است.
به همین منظور در قسمت دوم گفت‌وگو باز هم به سراغ سیاوش باقرنژاد از داور با سابقه فوتبال استان و دبیر سابق هیئت فوتبال گچساران رفتیم که خود یکی از همراهان خداداد افشاریان برای به دست گرفتن سکان ریاست فوتبال استان بود.
در حالی با سیاوش باقرنژاد به گفت‌وگو می‌نشینیم که هم او و هم دبیر هیات فوتبال استان که از مدافعان و حامیان خداداد افشاریان بودند از جایگاه دبیری فوتبال کنار رفته‌ا‌ند.
نایب رئیس سابق هیئت فوتبال گچساران می‌گوید: پس از انتخابات وقتی تقاضای عملی شدن مطالبات و تعهدات داده شده از سوی افشاریان به حامیانش در گچساران و باشت مثلا در خصوص همان سمت نائب رئیسی داده شد متوجه شدیم به فرد دیگری هم که در انتخابات و هموار کردن مسیر نهایت همکاری را با افشاریان کرده بود همین قول داده شده بود! و اینجا بود که متوجه شدیم افشاریان برای بدست آوردن هیات فوتبال چه کارهایی که انجام نداده و اینجا بود که بیشتر موجب رنجش خاطر دوستان و حامیان وی گردید. 
وی گفت: در دو دوره‌ای از مهندس پرویز موسوی حمایت کردیم اما هیچگاه نه قولی داد و نه تعهدی برای آینده ایجاد کرد هیچگاه در کمیته ها اظهارنظری نکرد و همه کمیته‌های زیر مجموعه آن و هیاتهای تابعه در استقلال کامل بودند. 
این داور باسابقه فوتبال استان گفت: تنها ایرادی که بر پرویز موسوی وارد بوده این است که بدون برگزاری مجمع حکم نائب رئیسی هیات فوتبال را غیر قانونی برای افشاریان زد البته موسوی این حکم را در جهت کمک به فوتبال استان برای رقیب بازنده در مجمع انتخابات استان زد ولی نمی دانست که بزرگترین اشتباه و تصمیم مدیریتی را می‌گیرد و همین تصمیم منجر به حذف و استعفایش خواهد شد.
باقرنژاد می‌گوید این واکاوی و شخم زدن دوران موسوی را بیان کردم که بدانید سرپرست شدن افشاریان از ابتدا غیر قانونی بوده چرا که طبق اساسنامه نمی توانست بدون رای مجمع حکم بگیرد و حکمش سوری و فرمایشی بود ولی با استفاده از این حکم و تخریب موسوی سرپرست هیات فوتبال شد و توانستند انتخابات را برای پیروزی خود مهندسی کنند.
وی گفت: پس از اینکه اردشیری را خانه نشین کردند نوبت به یار غارش رسید و او را هم خانه نشین و از گردونه هیات خارج کردند. کمیته داوران را در ظاهر بنام مهدی صفایی داور فعال لیگ برتر فوتسال ثبت کرد که طبق اساسنامه و نامه ۹۷/۲۱۸۲۵ مورخ ۱۷ بهمن ۹۷ با امضای دبیرکل وقت دکتر شکوری داوران فعال نمی توانستند در کمیته داوران مسئولیت داشته باشند که این تخلف آشکار را انجام داد و پس از آن حکم نائب رئیس کمیته داوران را برای یکی از بستگان نسبی و خانوادگی زد.
دبیر سابق هیئت فوتبال گچساران بیان کرد: با انجام این حکم عملا داوری فوتبال استان به حاشیه رفت و تفرقه انداختن و تهدید و خط و نشان کشیدن در داوری استان به شکل بی سابقه‌ای به اوج رسید.
وی گفت: البته نمی‌توان از عملکرد افشاریان در سالهای دورتر که در حذف داوران نامدار و آینده دار استان دخیل بود چشم پوشی کرد داورانی چون حسن دشتی و سید افضل حسینی و خیرالله باقری و داریوش احمدی و قادر زارعپور و زنده یاد ناصر ارجمند و ابوالحسن دلباز و محمد شجاعی و یاشار زارع دزفولی و مهرداد بهرامی که برای رشد نزدیکان یکی پس از دیگری کنار گذاشته شدند و برای اثبات این مدعا به جز یک نفر بقیه همه زنده هستند و می‌توانید از زبان خودشان بشنوید.  
وی گفت: گزینه حذف در چند مرحله به نام محمد راهی رسید ولی نتوانستند وی را به آسانی از سر راه بردارند و چندین مرتبه اقدام به حذف خود من نیز کردند. در آخرین مرحله اقدام به اعلام محرومیت برای محمد راهی کردند و این عمل نشان داد که بی دلیل نیست فدراسیون تاکید دارد از داوران فعال در منصب‌ها و مسئولیتها استفاده نگردد.
باقرنژاد گفت: پاپوش دوختن برای راهی و من از دیگر عملکردهای افشاریان و هیات خانوادگی است که خدا را شکر آقای راهی با اثبات در کمیته اخلاق از این دسیسه هم جان سالم بدر برد. 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار