کد خبر: ۸۷۲۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۲ 09 July 2020
اختلافات دو خانواده در چاروسا پس از سالها با حضور مسئولین به صلح و سازش ختم شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، صلح و سازش دو خانواده از روستای امامزاده میرسالار پس از چند سال کینه و دشمنی با تلاش های امام جمعه قلعه رئیسی و دیشموک دادرس دادگاه عمومی بخش چاروسا آیین صلح و سازش میان دو خانواده افروشه و صالح نسب که به علت وقوع سانحه تصادف چندسال در تب کینه و دشمنی بودند در محل فرمانده انتظامی بخش چاروسا برگزار شد.
در این مراسم سروان جمشید ساعدی زاده فرمانده انتظامی بخش چاروسا ضمن گرامیداشت ولادت امام رضا( ع ) ضمن خیرمقدم و تقدیر وتشکر از بزرگان، ریش سفیدان، امامان جمعه قلعه رئیسی و دیشموک و دادرس دادگستری و خانواده افروشه و خانواده صالح نسب بیان داشت قرار گرفتن در مسیر صلح و سازش و ارتقای فرهنگ جامعه کمک شایان توجهی به جهت جلوگیری از کج رویها و ناملایمات ما میتواند داشته باشد.
صادق انصاری دادرس دادگاه عمومی بخش چاروسا ضمن تقدیر و تشکر از بزرگان سادات امام زاده میرسالار امام جمعه  بخش چاروسا وامام جمعه بخش دیشموک که بیشترین تلاش را در جهت صلح و سازش دو خانواده افروشه و صالح نسب داشتند تقدیر و تشکر نمود و به نقش بزرگان یک خانواده و طایفه را در ایجاد روحیه دوستی و آرامش فرزندان و جوانان مهم دانست و اضافه کرد: اگر بزرگترهای خانواده کینه ها را به فرزندان خود منتقل نکنند کج روی از قانون به حداقل می رسد و به امنیت و سلامت و آرامش خانواده کمک می کنند.
وی گفت: ایجاد صلح و سازش بین این دو خانواده که چند سالی است که ناخواسته روی آرامش ندیده اند حرکتی ارزشمند است.
حجت الاسلام صلواتی امام جمعه بخش چاروسا ضمن تقدیر و تشکر از حاضرین و بانیان این اقدام ارزشمند بیان داشت: بزرگان خانواده باید ارتباط مستمری پیش از این داشته باشند و باعث پاک شدن کدورت ها و ایجاد روحیه صلح و دوستی در بین فرزندان و بستگان خود شوند.
وی سعه صدر و انعطاف پذیری این دو خانواده را نتیجه تلاش همگانی دانست و یادآور شد: امروز شاهد فرهنگ رو به پیشرفت در بحث امنیت و آرامش در این دو خانواده و طایفه هستیم.
جهان نیکبخت فرهنگی  به نمایندگی از بزرگان سادات امام زاده میرسالار از تلاش های ائمه جمعه بخش چاروسا و بخش دیشموک و دادرس بخش چاروسا صادق انصاری و فرمانده انتظامی بخش چاروسا که در جهت صلح و سازش دو خانواده افروشه و صالح نسب تلاش  نمودند تقدیر و تشکر نمود.
در پایان هر دو خانواده در کنار هم با فضای آرامش اختلافات را کنار گذاشته و نسبت به مسائل رخ داده همدیگر را بخشیدند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Behnam
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
اصل رای مدم است اصل اینه که در دلهای مردم جای داشته باشی تاجگردون در قلب همه مردم جا گرفته نه فقط باشت و گچساران. درود بر میرشکار قوم لر. من اصلا اهل کهگلویه و بویراحمد نیستم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار