کد خبر: ۸۷۲۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶ 08 July 2020
به گزارش تابناک جوان، یک گروه شبه نظامی مسلح و عمدتا از سیاه پوستان، روزشنبه همزمان با روز استقلال آمریکا (چهارم ژوئیه)، با عبور از پارک دولتی "کوه سنگی" جورجیا خواستار حذف یکی از بزرگترین بناهای یادبود این کشور شدند.
 
یک ائتلاف شبه نظامی در آمریکا خواستار تشکیل
 
 
به گزارش رویترز، این گروه که خود را ائتلاف NFAC می‌خوانند، در پارک "کوه سنگی" راهپیمایی کردند.  بسیاری از معترضین اسلحه‌های نظامی همراه داشتند و برخی از آن‌ها دارای مهمات بودند. این گروه که چپ افراطی خوانده می شود، گروه‌های راست افراطی را در این روز به چالش مقابله کشیده اند تا آن ها بیایند و با آن‌ها روبرو شوند.
 
معترضین خواستار حذف بنای تاریخی نه طبقه بلند بودند که جفسون دیویس، رئیس جمهور کنفدراسیون و دو ژنرال کنفدراسیون، رابرت‌ای لی و توماس "استونوول" جکسون را به تصویر می کشد.
 
یک ائتلاف شبه نظامی در آمریکا خواستار تشکیل
 
 
مقامات این پارک با بیان اینکه این اعتراض که حدود ۲۰۰ نفر در آن شرکت داشته اند، با صلح و آرامش گذشته، افزودند که آن‌ها به اولین اصلاحیه این گروه برای تجمع در این پارک دولتی احترام می‌گذارند.
آسوشیتدپرس گزارش داد، جان بانکده، سخنگوی انجمن یادبود‌های کوه سنگی گفته که تا زمانی که این گروه به صورت صلح آمیز راهپیمایی کنند، مشکلی با آنان ندارند.
 
در ویدئو‌های ارسال شده، معترضان با لباس های مشکی و صورت های پوشیده دیده می شوند، و رهبری از این گروهک در حالی که با بلندگو فریاد می‌زند و ابرقهرمانان سفیدپوست را به چالش می‌کشد.
 
 

NFAC چیست و آیا واقعاً تگزاس را به عنوان یک "ملت سیاه" می‌خواهند؟

 
رهبر ظاهری گروهک NFAC توضیح می دهد که این گروه شامل سیاهپوستان نظامی سابق هستند که "بسیار منظم" و در تیراندازی متخصص هستند.
 
گراند مستر جی، در ویدئویی که به طور گسترده در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، به یک خبرنگار در مورد تبدیل شدن NFAC  به "ستون فقرات ارتش" می گوید.
 
یک ائتلاف شبه نظامی در آمریکا خواستار تشکیل

عکس رهبر NFAC

 
این مرد سیاه پوست که خود را رهبربزرگ این گروه می نامد از ایالات متحده خواسته  که به فرزندان آفریقایی آمریکایی یک قطعه زمین جداگانه، احتمالاً در تگزاس، بدهد. او می گوید این گروه خواستار "یک ملت سیاه" هستند.
 
با ظهور این گروه شبه نظامی مسلح  در میان اعتراضات ضد نژادپرستی در این کشور، خطر یک فتنه گسترده‌ داخلی در مورد این ائتلاف احساس می شود.
 
اگرچه ریشه های این گروه مخفی به نظر می‌رسد، اما شامل "تیرانداز‌های نظامی سابق" و عمدتا سیاه پوست هستند و ظاهرا به دنبال یک دولت سیاه در ایالات متحده می باشند.
 
NFAC همچنین از اعتراضات مسالمت آمیزضد نژادپرستی در آمریکا فاصله گرفته و اعلام تقابل کرده است.
 
یک ائتلاف شبه نظامی در آمریکا خواستار تشکیل
 
 

راه حل چیست؟

 
خبرنگار از رهبر این گروه درباره راه حل سؤال می‌کند، که "جی" پاسخ می‌دهد: راه حل بسیار ساده است. ما اعلامیه آزادی را دنبال می‌کنیم، و هر تبار آفریقایی آمریکایی  را به عنوان اسیر سیاسی در ایالات متحده اعلام می‌کنیم و بعد از آن ایالات متحده آمریکا یک قطعه زمین را به ما خواهد داد، ما تگزاس را خواهیم گرفت و به ما اجازه بدهند تا ملت خودمان را بسازیم.
 
وقتی خبرنگار می‌پرسد که سازمان او از چه زمانی وجود داشته است، جی می‌گوید: ما این اطلاعات را به شما ارائه نمی‌کنیم. فقط این را می گوییم که ما همه  نظامیان سابق ارتش هستیم، بسیار نظم داریم، همه ما تیرانداز متخصص هستیم. ما دیگر نمی‌خواهیم صحبت کنیم، نمی‌خواهیم مذاکره کنیم...

 
تخریب ادامه دار بنا‌ها و نماد‌های تاریخی آمریکا توسط معترضان
 
این اعتراضات در حالی صورت می‌گیرد که معترضان آمریکایی در تازه‌ترین اقدام برای تخریب بنا‌ها و نماد‌های دوران برده‌داری شنبه‌شب مجسمه کریستوف کلمب را در شهر بالتیمور واقع در سواحل شرقی ایالات متحده پایین آورده و منهدم کردند.
 
یک ائتلاف شبه نظامی در آمریکا خواستار تشکیل

تصاویر منتشر شده در رسانه‌های آمریکایی تظاهرکنندگان به سیاست‌های تبعیض نژادی در ایالات متحده را نشان می‌دهد که در ادامه موج حملات به نماد‌های دوران استعماری ایالات متحده، این‌بار مجسمه مشهور دریانورد جنوایی را در بالتیمور با طناب به زیر کشیده و تکه تکه می‌کنند.

کریستوف کلمب که از وی به عنوان کاشف قاره آمریکا نام برده می‌شود از دید برخی شهروندان آمریکایی به عنوان نماد ورود اروپایی‌ها و فتح سرزمینی که متعلق به آن‌ها نیست، شناخته می‌شود.

شمار زیادی از نماد‌ها و نیز مجسمه‌های شخصیت‌های منتسب به تاریخ برده‌داری و مروجان دیدگاه‌های نژادپرستانه، پیش از این در پی اوج‌گیری جنبش مقابله با نابرابری‌های نژادی موسوم به «جان سیاه‌پوستان ارزش دارد» در شهر‌های مختلف آمریکا و نیز دیگر نقاط جهان تخریب شده یا به زیر کشیده شدند.
 
یک ائتلاف شبه نظامی در آمریکا خواستار تشکیل

جرقه این جنبش روز بیست و پنجم ماه مه گذشته پس از مرگ جورج فلوید، جوان سیاه‌پوست آمریکایی-آفریقایی زده شد که پس از دستگیری در شهر مینیاپولیس به دلیل خشونت ماموران پلیس جان خود را از دست داد.

تخریب مجسمه کریستوف کلمب تنها یک روز پس از نطق آتشین دونالد ترامپ بر ضد جنبش اعتراض به نابرابری‌های نژادی، در جریان مراسم روز استقلال ایالات متحده صورت گرفته است.

آقای ترامپ در این مراسم کارزار مبارزه با نماد‌های نژادپرستی را «کمپینی بی‌رحمانه» از سوی دشمنان سیاسی خود برای پاک کردن تاریخ و مخدوش کردن چهره قهرمانان ملی آمریکا قلمداد کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنانش از کریستف کلمب نام برد و یادآور شد: «ما همگی برای تحقق رویای آمریکایی مبارزه می‌کنیم و از سبک زندگی آمریکایی که در سال ۱۴۹۲ با کشف قاره آمریکا بدست کریستوف کلمب رواج یافت، دفاع و حراست خواهیم کرد»
 
رئیس جمهوری آمریکا همچنین بار‌ها معترضان به سیاست‌های تبعیض نژادی و برخورد خشونت‌آمیز با اقلیت‌ها را اوباش و برهم‌زنندگان نظم عمومی توصیف کرده و از جریان‌های افراطی چپ‌گرا، مارکسیست‌ها، آنارشیست‌ها، آشوبگران و غارتگران به عنوان سازمان دهندگان اصلی جنبش اعتراضی اخیر در ایالات متحده نام برده است.

دونالد ترامپ در سخنان جمعه شب خود تاکید کرده بود که عاملان ناآرامی و آشوب در شهر‌های آمریکا و نیز تخریب کنندگان نماد‌های ملی در صدد نابود کردن تاریخ این کشور هستند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین از نیرو‌های پلیس خواسته است که حمله کنندگان به بنا‌های تاریخی را دستگیر و تحت پیگرد قضایی قرار دهند.

مجسمه کریستوف کلمب پیش از این در شهر‌های بوستون، میامی، ریچموند در ایالت ویرجینیا و شهر کمدن واقع در ایالت نیوجرسی مورد حمله واقع شده یا از سطح شهر برداشته شده بود.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار