به دامنه کوه که رسیدم شعله های آتش زبانه می کشید هر نفر با شاخه ای درخت یا هر وسیله، انگار که برای حیات خود می جنگید با تمام توان بر آتش بی رحم اشک چشم را فرو می ریختند.
کد خبر: ۸۷۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹ 07 July 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سجاد افسر فعال اجتماعی و رسانه ای طی یادداشتی نوشت : بی شک آتش سوزی های اخیر دل تمام دوستداران طبیعت را به درد می آورد ،آتش سوزی هایی که چه سهوی وچه عمدی محصول نا آگاهی و عدم فرهنگ افرادی ناشی می باشد.
آتش سوزی  جمعه شب گذشته حوالی دهدشت در کوه باغ بج(به زبان محلی) طبیعت روستاهای چهارمه وسرپری بار دیگر همت و شجاعت مردم را به تصویر کشانید..
به عنوان کسی که در میدان اطفای حریق حضور داشته ،مشاهدات میدانی خود را برای عموم به نگارش در می آورم و در آخر دست بوس و سپاس گزار حاضران در صحنه می باشم.

حوالی ساعت 8شب ،شعله های آتش بر بام کوه، همگان مخصوصا عاشقان طبیعت را هراسان نمود ،غلغله ای به پا شد ،مردم از روستاهای اطراف با شاخه های درخت بید مسیر تقریبا 3 کیلومتری روستا ها تا کوه، را عده ای پیاده وعده ای با ماشین تا نزدیک کوه با قلبی لبریز از اندوه پیمودند.
به دامنه کوه که رسیدم شعله های آتش زبانه می کشید هر نفر با شاخه ای درخت یا هر وسیله، انگار که برای حیات خود می جنگید با تمام توان بر آتش بی رحم اشک چشم را فرو می ریختند.
علف های خشک و خارهای بلند مانع از حرکت سریع می شد،در کوهی که مثل کف دست می شناختمش و تمام سنگ به سنگ آن را بلد بودم بیش از ده بار زمین خوردم، در آن لحظه به شجاعت واز خودگذشتی کسانی که خاییز را با آن همه صخره های سخت و مسیر های صعب العبور که اکثرشان برای اولین بار قدم گذاشتند فکر می کردم و برای آنها آرزوی سلامتی می کردم، در لحظه ای که فوران شعله ی آتش برای چند ثانیه به صورتم برخورد می کرد به کوهنورد شهید البرز زارعی درود می فرستادم که چه فداکارانه جنگیدند تا طبیعت دوباره نفس بکشد.

جا دارد ابتدا تشکر ویژه و درودی مخصوص خدمت مردم فداکار،شجاع،فهیم و طبیعت دوست روستاهای چهارمه وسرپری و بزرگوارنی که از شهر دهدشت و دیگر روستاها آمده بودند داشته باشم..
ثانیا تشکر وخسته نباشید داشته باشم خدمت فرماندار محترم کهگیلویه و فرهانده محبوب ومردمی حوزه ی بسیج حضرت رسول شهر دهدشت که از شروع آتش سوزی پیگر مشکلات واتفاقات بودند و نهایت تلاش را داشته اند.
همچنین سپاسگزاری می شود از ارگان ها و اداره اتی که در محل حضور داشته اند و خدا قوت ویژه خدمت اعضای پایگاه های بسیج ،دهیاری ها و شوارهای روستای چهارمه وسرپری که  مثل همیشه در صحنه بوده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار