سرپرست شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دو هزار میلیارد تومان پروژه آب در استان اجرا و در حال مطالعه دارد.
کد خبر: ۸۷۲۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۶ 07 July 2020




به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد، آرش مصلح افزود : در صورت به بهره‌برداری رسیدن این طرح ها  مشکل اشتغال، کشاورزی صنعت و شرب و مهتر از همه کنترل سیلاب‌ها حل می‌شود و آینده‌ نویدبخشی در انتظار استان خواهد بود چرا که آب زیربنای توسعه همه‌جانبه است و همه دولت‌ها در این پروژه‌ها سهم دارند که جای تشکر دارد.

وی با اشاره به انتقال آب از سد کوثر به شهر لیکک گفت: این پروژه سال ۹۰ کلنگ‌زنی شد و از پروژه‌های بزرگ و مهم آبی جنوب کشور به شمار می‌رود.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این طرح برای ۸۵ هزار جمعیت شهر بهمئی و مسیرهای اطراف پیش‌بینی شده افزود: ۳۰۰ واحد تولیدی شامل مرغداری، گاوداری کارخانجات کوچک و بزرگ از این طرح بهره‌مند می‌شوند و امنیت شغلی پایداری در منطقه ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی این پروژه گفت: از ۵۵ کیلومتر خط انتقال حدود ۵۰ درصد لوله‌گذاری انجام گذاری شده است و پایان سال ۱۴۰۰ آب تصفیه شده به مردم لیکک می‌رسد.
این مسوول با اشاره به سایر پروژه های در حال اجرای استان، گفت: سد تنگ سرخ بزرگترین و مهترین پروژه استان به لحاظ اهداف است تنها سدی در استان است که منابع شرب، کشاورزی و صنعتی شهرستان بویراحمد را تامین سیلاب‌های پایین دست را مهار می‌کند.

مصلح تصریح کرد:  سال ۹۸ سیلاب حدود ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت به مردم، مزارع پرورش ماهی و کشاورزان در کنار رودخانه بشار وارد کرد، اگر این سد زودتر ساخته می‌شد به هیچ وجه این حجم از خسارات را شاهد نبودیم.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: سد تنگ سرخ آب پایدار یاسوج و مناطق در مسیر،  آب کشاورزی سروک تا منطقه کالوس،  شهرک‌های صنعتی که هم‌اکنون با مشکل آب مواجه هستند، دانشگاه‌ها، تیپ ۴۸ فتح، مناطق صنعتی مجاور شهر همه تامین خواهد شد و در حوزه گردشگری هم تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: این سد تنها سدی است که بین مرکز  یاسوج و شیراز قرار دارد که بخشی از آب مخزن ۱۲۰ میلیون متر مکعبی مازاد بر مصرف استان از طریق فروش آب به شهر شیراز در مواقع بحرانی تامین می‌شود اولویت خود استان است.

وی با اشاره به پیشرفت ۳۳ درصدی پروژه سد تنگ سرخ گفت: مرداد ماه عملیات انحراف آب انجام می‌شود، ضمن اینکه تاکنون ۱۲ میلیارد از اعتبارات ملی تامین اعتبار شده است.

مصلح بیان کرد: طرح آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر کهگیلویه و ۳۰۰ روستای مسیر با ۲۷ درصد پیشرفت،  طرح انتقال آب از رودخانه مارون به اراضی دهدشت که ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار و چند طرح بزرگ تامین آب کشاورزی امامزاده جعفر و باشت از دیگر پروژه‌های آب منطقه‌ای است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار