مسیر طی شده توسط تاجگردون برای تایید اعتبارنامه اش ، برخی جزئیات قانونی بر سر راه منتخبین مردمی برای نماینده شدن پس از انتخابات را نمایان کرد که تا حال نه کسی به آن به درستی پرداخته بود و نه چندان از آن ها استفاده شد بود ، در حوزه عمومی هم مردم اصلا اطلاعی از این ساز و کارها نداشتند.
کد خبر: ۸۷۱۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳ 06 July 2020

از زمان شروع به کار مجلس و بررسی اعتبارنامه منتخبین تا کنون ، موضوع اعتراض به اعتبار نامه تاجگردون فراز و فرودهای عجیبی را به خود دیده است و در برهه هایی که طرفداران تاجگردون پس از پشت سر گذاشتن یکی از موانع به خیال پایان این ماراتن نفسگیر ، اقدام به هلهله و شادی و پخش شیرینی می کردند به ناگاه ورق بر می گشت و مانعی دیگر بر سر راه تاجگردون نمایان و منتخب گچساران و باشت وارد دالانی دیگر از مسیرهای در نظر گرفته معترضان می شد !
مسیر طی شده توسط تاجگردون برای تایید اعتبارنامه اش ، برخی جزئیات قانونی بر سر راه منتخبین مردمی برای نماینده شدن پس از انتخابات را نمایان کرد که تا حال نه کسی به آن به درستی پرداخته بود و نه چندان از آن ها استفاده شد بود ، در حوزه عمومی هم مردم اصلا اطلاعی از این ساز و کارها نداشتند.
غلامرضا تاجگردون تاکنون همه موانع رسمی و قانونی را پشت سر گذاشته است و امیدوار بود پس از تایید اعتبارنامه اش توسط کمیسیون تحقیق ، گزارش این کمیسیون در مجلس قرائت شود و وی رسما نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم شود .
در حالی که قرار بود روز یکشنبه بحث اعتبارنامه در مرحله پایانی در صحن تعیین تکلیف شود اما این موضوع به تعویق افتاد ! و حالا با اخباری که از مجلس به گوش می رسد دلیل این تغییر زمان به تلاش ها برای اصلاح کردن یک آئین نامه داخلی مبهم است چیزی که نشان از عزم جدی معترضان برای حذف حتمی تاجگردون خبر می دهد!
 زمزمه های ناخوشایند خانه ملت برای نماینده گچساران و باشت ! / اصلاح یک آئین نامه برای هموار کردن راه حذف تاجگردون!
 
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه بررسی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران و باشت در جلسه علنی آتی مورد رأی گیری قرار خواهد گرفت، گفت: در جلسه روز گذشته هیأت رئیسه، درباره روش بررسی اعتبارنامه وی بحث شد و نمایندگان بر این توافق بودند که آیین نامه باید اصلاح شود و به علت امکان و اجازه قانونی به آغاز به فعالیت منتخبی که اعتبارنامه وی هنوز مورد تأیید واقع نشده است، عجله ای برای بررسی این اعتبارنامه نداشته و باید آیین نامه اصلاح شود.
محمدحسین فرهنگی ادامه داد: اختلاف در این باره به این علت بود که به علت وجود عبارات «تصمیم گیری» در بحث اعتراضات اعتبارنامه های مورد اعتراض، هم برداشت به رأی گیری شده و هم برداشت به صرفا اعلام در صحن علنی همچون سایر نمایندگان می شود.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: درباره نحوه رأی گیری اعتبارنامه، آیین نامه صرفا در صورت رد اعتبارنامه در کمیسیون تحقیق، جزئیات را بیان کرده اما در خصوص عدم رد در کمیسیون تحقیق و باقی ماندن معترضان بر اعتراض خود، ساکت است که نمایندگان معتقدند این مورد باید اصلاح شود.
وی افزود: بر همین اساس قرار شد کارگروه حقوقی تشکیل شود با توجه به مواد 29 تا 34 آیین نامه، رویه قابل قبول را مطرح کند از این رو اجمال تصمیم هیأت رئیسه بر این شد که غیر از روشی که به کارگروه واگذار شد، می توان دو رأی گیری در صحن علنی داشت که نخست نظر کمیسیون مبنی بر تأیید اعتبارنامه به رأی گذاشته شود که اگر رأی نیاورد، به معنای رد است و باید مجددا اصل اعتبارنامه به رأی نمایندگان گذاشته شده و نتیجه نهایی بر اساس آن باشد.
فرهنگی در ادامه با تأکید بر اینکه رأی گیری اعتبارنامه باید با ورقه و به صورت مخفی باشد، عنوان کرد: اما در خصوص رأی گیری درباره نظر کمیسیون تحقیق پیرامون اعتبارنامه فرد منتخب می توان با دستگاه الکترونیکی این کار را انجام داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار