کد خبر: ۸۷۱۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۴ 06 July 2020



به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری در دیداری که مدیرکل و تعدادی از محیط بان محیط زیست استان به مناسبت روز محیط زیست با وی داشتتند، گفت: در برابر تهدیدها و خطراتی که محیط زیست با آن مواجه است ،سریعا اقدام و حمایت می کنیم .
استاندار با بیان اینکه محیط ‌زیست یک سرمایه ملی و متعلق به همه نسل ها و امانتی ارزشمند در دستان ماست، افزود: کهگیلویه وبویراحمد به لحاظ برخورداری از این منابع عظیم خدادادی شرایط خاص دارد.
کلانتری تصریح کرد: مناطق حفاظت شده استان محل زیستگاه گونه های مختلف و نادر گیاهی و حتی جانوری است و ودیعه ای که نیازمند حفاظت و صیانت همگانی بوده و فرهنگ سازی و آموزش در این مسیر بسیار ضروری است.
استاندار به آتش سوزی اخیر در منطقه حفاظت شده خائیز اشاره کرد و گفت: در جریان این آتش سوزی به دلیل اهمیت موضوع شخص رئیس جمهور، معاون اول، مسئولین کشوری و لشکری در سطح ملی و در استان همه دستگاه های اجرایی، نظامی، امنیتی، سپاه، بسیج  و گروه های مختلف مردمی با جدیت پای کار آمدند.
کلانتری با اشاره به نگرانی مردم از آتش سوزی ها تصریح کرد: اما در کنار این همه نگرانی ها و فداکاری و زحمات طاقت فرسا کسانی بودند که فیلم هایی از آتش سوزی های جنگل های کالیفرنیا، استرالیا و یا از دیگر جاهایی را در معرض دید عموم قرار دادند تا ناجوانمردانه این همه زحمات را مخدوش کنند.
وی با بیان اینکه، سالم نگه داشتن عرصه‌های‌ محیط زیست که با حیات جامعه پیوند دارند تحرک و پویایی افراد و جامعه را می طلبد گفت: باید در کنار تقویت فرهنگ حفاظت از محیط زیست برخوردار از تکنولوژی روز و ابزار و امکاناتی چون دوربین های پایش یا رصد، اینترنت اشیاء، تجهیزات اطفای حریق و پهپاد شد.
استاندار با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست نیازمند عزم عمومی دارد، گفت: باید با ارتباطات و آگاهی بخشی، فرهنگ ‌سازی و شناخت عمیق و ریشه‌ ای به سمت جامعه حفاظتی محیط زیست حرکت کنیم تا تک تک آحاد جامعه حافظانی برای محیط زیست باشند.
استاندارکهگیلویه وبویراحمد با تبریک روز میلاد حضرت امام رضا(ع) ضامن آهو که به روز محیط زیست نام گذاری شده است به همه محیط بانان خدا قوت گفت و از آنها صمیمانه تشکر کرد.
مدیرکل محیط زیست استان هم در این دیدار از اهمیت وافری که استاندار کهگیلویه وبویراحمد به مسئله زیست محیطی دارد تقدیر کرد و گفت: تلاش های خستگی ناپذیر، پیگیری های دلسوزانه، هماهنگی ها و مدیریت دکتر کلانتری در سطح ملی و استانی برای مهار آتش سوزی منطقه خائز حقیقتا ستودنی است و همین امر باعث شد تا کمترین خسارات را در این منطقه به گونه های مختلف گیاهی و جانوری داشته باشیم.
هاشمی افزود: ۳۱۲ هزار هکتار مناطق حفاظت شده محیط زیست این استان که عمدتا در منطقه دنا می باشد محل زیستگاه گونه های مختلف جانوری و گیاهی نادر و کم نظیر است.
وی اظهار داشت: یکهزار و ۲۰۰ گونه گیاهی و ۳۵۰ گونه جانوری و ۲۶ هزار هکتار پارک ملی در استان داریم.
وی تصریح کرد: تصرف و تجاوز به مناطق حفاظت شده، آتش سوزی ها و شکارغیرقانونی عمده مشکلات و تهدیدات این مناطق است.
به گفته وی، حدود شش هزار کل و بز که بیشترین گونه جانوری را شامل می شود و ۲۰ پلنگ خالدار در عرصه های مناطق حفاظت شده استان داریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار