معاون سازمان نظام پزشکی شهرستان‌های بویراحمد و دنا خاطرنشان کرد: در حالی که همراهان بیمار در حال کتک زدن منشی بودند دکتر از اتاقش بیرون می آید که منشی را نجات دهد..
کد خبر: ۸۷۱۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳ 05 July 2020

شب گذشته خبری به همراه تصاویر بسیار تلخ و نگران کننده در فضای مجازی دست به دست می شد مبنی بر حمله افرادی ناشناس به یکی از پزشکان متخصص کهگیلویه و بویراحمد در شهر یاسوج!
بنابر آنچه که در پیگیری ها مشخص شد ، چند نفر با حمله به یکی از پزشکان متخصص در سردار جنگل جنوبی یاسوج، باعث ضرب و شتم وی شدند.
این افراد علاوه بر اینکه با چاقو به فرق سر پزشک یاسوج مصدوم کردند در دو ناحیه دست وی را شکستند.منشی این پزشک نیز از حملات این افراد بی نصیب نماند!
جزئیات ماجرا!
معاون پشتیبانی سازمان نظام پزشکی بویراحمد و دنا در تشریح جزئیات این حادثه گفت: یک بیمار خانم به مطب دکتر ملک حسینی متخصص چشم مراجعه می کند و با توجه به اینکه عکس دفترچه با چهره بیمار مطابقت نداشت منشی دکتر جهت تطبیق از بیمار درخواست کارت شناسایی دیگری کرد که خانم بیمار شروع به فحاشی و توهین به منشی کرده و مطب را ترک می کند.
وی اظهارکرد: اما پس از دقایقی با چند نفر به مطب برگشت که همراهان بیمار اقدام به ضرب و شتم منشی دکتر می کنند.
معاون سازمان نظام پزشکی شهرستان‌های بویراحمد و دنا خاطرنشان کرد: در حالی که همراهان بیمار در حال کتک زدن منشی بودند دکتر از اتاقش بیرون می آید که منشی را نجات دهد در همین حین همراهان صندلی را بلند می کنند که منشی را کتک بزنند که دکتر می خواست صندلی را بگیرد و از کتک خوردن منشی جلوگیری کند که صندلی با دست دکتر برخورد کرده و دست دکتر می شکند و از پشت صندلی به سر دکتر هم برخورد می کند و هم اکنون سر دکتر نیز بخیه شده است.
پناهی تصریح کرد: دست دکتر ملک حسینی در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج توسط دکتر باقری تحت عمل جراحی قرار گرفت و در دست دکتر ملک حسینی نیز پین کار گذاشته شد.
وی ادامه داد: متاسفانه با این وضع دکتر ملک حسینی تا مدت‌ها نمی تواند عمل جراحی انجام دهد.
معاون سازمان نظام پزشکی شهرستان‌های بویراحمد و دنا عنوان کرد: دکتر ملک حسینی از جمله پزشکان متخصص چشم استان است که تنها بخاطر عشق و علاقمندی به استان، در حال خدمت به مردم استان بود.
پناهی با بیان اینکه این اولین مورد ضرب و شتم پزشکان استان نیست، تاکید کرد: چند وقت پیش عده ای یک پزشک متخصص دیگر را در خیابان مورد ضرب و شتم قرار دادند.
وی اظهارکرد: در صورتی که این روند متوقف نشود ضرر این مساله متوجه مردم استان خواهد بود و حتی پزشکان بومی هم در استان نمی مانند.
معاون پشتیبانی سازمان نظام پزشکی شهرستان‌های بویراحمد و دنا به ایسنا گفت : از مسئولان و متولیان استانی و دستگاه قضایی انتظار داریم که این مساله را پیگیری و طبق قانون با عاملان ضرب و شتم این پزشک متخصص برخورد جدی داشته باشند.
واکنش یک فعال اجتماعی
محمدرضا مصلحی فعال اجتماعی و دبیر تشکل جوانان عصر جدید انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص برخی مشکلات و  آسیب‌های اجتماعی در استان و به خصوص رویداهای تلخ اخیر شامل ضرب و شتم یک پزشک و همچنین قتل‌ها و برخی نزاع‌ها این گونه آورده است :
استان کهگیلویه و بویراحمد استانی عشیره‌ای با مردمانی به هم پیوسته است که باید از این ظرفیت بزرگ برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد.
استانی که مردمان آن هنوز روی اعتقادات ایستاده‌اند و به مانند گذشته ارتباطات برادرانه  را حفظ کرده‌اند نباید امروزه از دعوا و نزاع و قتل خبرهای ناگوار بسیار بشنویم.
یکی از دلایلی که موجب بروز چنین آسیب‌هایی در جامعه عشیره‌ای استان شده به منیت‌ها و منفعت‌طلبی ‌هایی برمی‌گردد که با فرهنگ کلی استان سازگار نیست برای مثال در استانی که رسم زیبایی همچون کاسه بهره و یا مهمان‌نوازی رایج بوده برخی تنگ نظری‌ها برای مردم به خصوص قشر جوان قابل هضم نیست.
بر همین اساس باید توجه داشته باشیم که هنوز رگه‌هایی از غیرت و تعصب عشایری و عشیره‌ای در وجود مردم استان به خصوص نسل جوان نهفته است و به همین دلیل ممکن است در برابر برخی از مسائل که با فرهنگ استان ناسازگار است واکنش نشان دهند لذا این وظیفه دستگاه‌های فرهنگی است که با تولید خوراک فرهنگی جلوی چنین مشکلاتی گرفته شود تا شاهد ضرب و جرح پزشک و یا قتل پسر به دست پدر و سایر موارد ناخوشایند این چنینی نباشیم.
سوال از دستگاه‌های فرهنگی استان این است که کجای کار قرار دارند و چرا نباید ذهن نسل جوان را به گونه‌ای روشن کنند که استان از رهگذر برخی اقدامات مثل ضرب و جرح پزشک و سایر موارد این چنین ضربه نخورد.
خوراک فرهنگی را نباید تنها برای جوانان تهیه کرد بلکه حتی پزشکان ما نیز در مواردی نیاز به راهنمایی دارند تا در مواجهه با چنین رخدادهایی توجیه باشند و بهترین تصمیم را اتخاذ کنند تا با خبرهای آن چنانی که از استان مخابره می‌شود شاهد ترسیم چهره خشن و بد از استان نباشیم.
در سال‌های اخیر موضوعاتی مثل استخدام‌های فامیلی و بکارگیری مدیران آن چنانی و همچین موضوعات اخیر مربوط به نمایندگان مجلس، کم چهره استان را در کشور مخدوش نکرد و امروز هم باید نسخه‌ای برای آسیب‌ها و کج روی‌های اجتماعی پیچیده شود تا شاهد ناهنجاری‌های کنونی نباشیم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
عدالت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
شهر نیست که باغ وحشه
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
چهارتا مثل تو اومده شده باغ وحش
مهتاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
دکتر ملک حسینی مرد نیستی اگر از این وحشی های بی همه چیز حیوان بگذری اگه حکمشونو میذاشتن تو دست من حداقل شلاق و حبس بدون حق خریدن براشون میذاشتم تا عبرتی بشه برا بقیه.
بویر احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
واقعا باید با این حیوانات به شدت بر خورد بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
چندی پیش هم عدی هی حیوان در شهر خانا در آذربایجان غربی یک متخصص بیهوشی را تا سر حد مرگ کتک زده بودند.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
رزیلانه ترین اخلاقی که در کشور ما توسط افراد فوق وحشی به مظلومترین اقشار یعنی کادر پزشکی افزایش پیدا کرده که باید دادستانها ورود کنند . با شدیدترین مجازاتها برای این قبیل افراد نامرد و ناانصاف .
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
من پیشنهاد میکنم علاوه بر کجازاتهایی که در قانون آمده تمام ایل و عشیره ضاربان رو از دریافت کلیه خدمات پزشکی در استان تا ابد محروم کنن.اونوقت میبینم خود هم عشیره های محترم چه بلایی سرش میارن.
علیرضا
|
United States of America
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
با سلام
یاد جمله سعدی افتادم در شهر سنگ را بسته اند و سگ را رها کرده اند بایستی با اشد مجازات و محرومیت اجتماعی این اشرار را ادب کرد به شرطی که اشرار در ان شهر پارتی نداشته باشند
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
ممنون از دکترای زحمتکش قصد جسارت ندارم ولی بعضی هاشون هم هست که واقعا بی مسئولیت هستن مثل بیمارستان امام سجاد چقدر بی تجربه و بیخیال هستن خیلی راحت مردم را میکشن بلد نیستن یه سرم بزنن
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
وای من چند سال تو این شهر بودم اکثر مردمش بی نهایت بی ..... و .... بودن انگار از شهرنشینی و تمدن هیچ بویی نبردن
جالبه خودشون میگن ما اصالت داریم ولی نمیدونن چجوری توی شهر باید زندگی کرد!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار