غلام رضا تاجگردون در واکنش به اتفاقات پیش آمده در مورد اعتبارنامه اش معتقد است که این بازی‌ها بازی بی‌نتیجه‌ای است تا فضای مجلس را به سمتی ببرند که حقوق اصلی مجلس نادیده گرفته شود
کد خبر: ۸۶۸۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷ 29 June 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد غلام رضا تاجگردون در واکنش به اتفاقات پیش آمده در مورد اعتبارنامه اش معتقد است که این بازی‌ها بازی بی‌نتیجه‌ای است تا فضای مجلس را به سمتی ببرند که حقوق اصلی مجلس نادیده گرفته شود و اولویت‌های جامعه به فراموشی سپرده شود. این خیلی بد است که طی یک ماهی که از عمر مجلس یازدهم می‌گذرد موضوع مجلس فقط تاجگردون بوده است. این کار غلط است و مشکلات مملکت را فراموش کرده‌اند. 
منتخب مردم گچساران و باشت در مجلس یازدهم در گفتگویی با جهان‌صنعت به حواشی اعتبارنامه خود پرداخته است.
* برخی معترضان به اعتبارنامه شما همچنان معتقدند بعد از تایید کمیسیون تحقیق باز هم باید اعتبارنامه به رای مجلس گذاشته شود. قانون در این‌باره چه می‌گوید؟
ماده ۳۲ آیین‌نامه داخلی صراحت دارد و می‌گوید اگر اعتبارنامه فرد مورد اعتراض رد شود در صحن مطرح می‌شود و مخبر کمیسیون ۱۵ دقیقه صحبت می‌کند و نماینده مورد اعتراض هم دو برابر زمان دارد تا در این باره صحبت کند. این موضوع درباره شخصی است که اعتبارنامه او در کمیسیون تحقیق رد شود و در این باره صراحت قانونی وجود دارد. ولی درباره اینکه در کمیسیون تایید شود، صرفا گفته است که در صحن قرائت شود. البته درباره شیوه قرائت هیات رییسه می‌تواند نظر بدهد که کل گزارش کمیسیون قرائت شود یا فقط بگوید که تایید شده است.
در مرحله قبل هم که هیات رییسه اخطار را پذیرفت، بازهم اعتبارنامه را به رای نگذاشت و این اخطار بود که به رای گذاشته شد. معاونت قوانین هم دراین باره تاکید دارد که رای‌گیری در صحن دیگر موضوعیت ندارد و به صورت مکتوب هم موضوع را به رییس مجلس اعلام کرده است. هیات رییسه هم در مرحله قبل اعلام کرده بود که در صورت تایید اعتبارنامه در کمیسیون تحقیق، نیاز به رای‌گیری در صحن نیست. در نوبت اول هم هیات رییسه اخطار را پذیرفته بود که درباره اخطار رای‌گیری شد و اعتبارنامه به کمیسیون رفت. اگر قرار باشد باز هم رای و تاییدیه کمیسیون تحقیق به رای مجلس گذاشته شود که دیگر این همه صرف وقت و رفت و آمد و استعلام‌های دوباره از وزارت اطلاعات و بررسی شورای نگهبان منطق ندارد. پس در این باره دیگر رای‌گیری در صحن موضوعیت ندارد و قاعدتا باید نظر و رای کمیسیون تحقیق را در صحن بخوانند.
طرف صحبتم با دوستان معترض است که اگر قرار بود نظر معترض نافذ باشد که دیگر نیاز به این همه بررسی دوباره در کمیسیون تحقیق نبود. اگر قرار باشد اعتبارنامه من پس از تایید، در صحن هم به رای گذاشته شود باید اعتبارنامه تک‌تک نمایندگان هم به رای گذاشته شود. بنابراین معتقدم که باید جلوی زیاده‌خواهی این افراد گرفته شود و اجازه نداد با بدعت بیش از این به قانون آسیب بزنند.
* در بررسی اعتبارنامه‌ها نمایندگان می‌توانستند به اعتبارنامه برخی افراد هم حساس شوند ولی فقط تاجگردون نوک پیکان قرار گرفت. آیا تصور می‌کنید که این اتفاق ناشی از تسویه‌حساب‌های شخصی و سیاسی با تاجگردون بود؟
واقعا متوجه کد موضوع یا دلیل فرافکنی در این‌باره نشدم و شاید قصد داشتند ذهن‌ها را از چیزی دور کنند، شاید هم تشخیص دادند نباید در این مجلس اصولگرا من حضور داشته باشم یا در این مجلس جایگاه و نفوذی داشته باشم. خوشبختانه مراجع نظارتی و امنیتی صراحتا چند بار من را تایید کردند.
* برخی معترضان نهاد‌های اطلاعاتی را رفوزه و نهادهای دیگر را تجدید می‌دانند
آقایانی که به اعتبارنامه من همچنان اعتراض می‌کنند، کل مراجع نظارتی و امنیتی کشور را زیر سوال می‌برند و می‌گویند اطلاعات سپاه رفوزه است و وزارت اطلاعات و شورای نگهبان تجدیدند و شعبه و کمیسیون تحقیق هم زیر سوالند! این در حالی است که ۳۱ نماینده فعلی مجلس اعتبارنامه من را بررسی کرده‌اند یعنی ۱۸ نفر در شعبه و ۱۵ نفر در کمیسیون من را بررسی کرده‌اند و رای قاطع داده‌اند. شورای نگهبان هم دو مرتبه دیگر من را استعلام کردند و ۷۰-۶۰ مورد را هم تایید کردند و نهادهای امنیتی هم باز تاییدیه من را رسما اعلام کردند.
این بازی‌ها بازی بی‌نتیجه‌ای است تا فضای مجلس را به سمتی ببرند که حقوق اصلی مجلس نادیده گرفته شود و اولویت‌های جامعه به فراموشی سپرده شود. این خیلی بد است که طی یک ماهی که از عمر مجلس یازدهم می‌گذرد موضوع مجلس فقط تاجگردون بوده است. این کار غلط است و مشکلات مملکت را فراموش کرده‌اند. روی حرفشان پافشاری می‌کنند و هرچه نهادهای امنیتی می‌گویند باز آنها حرف خودشان را می‌زنند. حرفشان فقط یک کلمه است و می‌گویند فساد، فساد، فساد و وقتی جواب ادعاهایشان داده می‌شود، حرفشان عوض می‌شود و می‌گویند چرا تاجگردون به حوزه انتخابیه‌اش بیشتر توجه کرده است؟ می‌گویند شبکه فساد اقتصادی دارم. کسی که شبکه فساد دارد باید چهار نفر دیگر مرتبط با این شبکه فساد شناسایی شوند. شبکه فساد که یک‌نفره نمی‌شود.
به نظرم عقلای مجلس و عقلای حکومت باید این موضوع را جمع کنند چرا که ادامه آن دیگر به نفع مملکت نیست. حداقل همه نهادهای ناظر گفتند که تاجگردون پاک است هیچ‌یک از این ادعاها واقعی نیست. مگر امکان دارد این همه فساد اتفاق بیفتد و از بین این همه نهاد امنیتی و نظارتی کسی متوجه نشود و نفهمد و یک نفر بگوید من می‌فهمم و همه شما نمی‌فهمید!
* این فشارها بیشتر از بیرون مجلس بوده است؟
اگر شما نامه آقای توکلی در دیده‌بان شفافیت را نگاه کنید متوجه ادعای اوج فساد من خواهید شد. فساد من توجه به آبرسانی یک دشت است. آیا واقعا فساد تاجگردون که کار یک مملکت را یک ماه است لنگ آن کرده‌اید و وقت مجلس را گرفته‌اید توجه به یک منطقه حوزه انتخابیه یا توجه به ایل و تبارش بوده است! آیا این فساد است؟ آن هم در مقابل این همه فسادی که در مملکت رخ داده است؟ به نظر من این کار یک اشتباه استراتژیک بود و هنوز نمی‌دانم واقعا دلیل اصلی این سروصداها ناشی از مشکل شخصی با من بود یا دلایل دیگری داشت.
* اعتبارنامه شما در کمیسیون تحقیق تایید شد و در صحن هم قرائت خواهد شد، به نظرتان پس از این فشارها روی تاجگردون ادامه‌دار خواهد بود تا جلوی هرگونه تحرک و فعالیت شما در صحن گرفته شود؟
کارشناسی هستم که به درد این مجلس و مملکت می‌خورم. به نظرم نمایندگان مجلس عاقل خواهند بود و در نهایت پس از دو سه ماه تشخیص خواهند داد که من کارشناس این مملکتم و به درد مجلس می‌خورم. مجلس نیاز به کارشناس و نظرات کارشناسی دارد. تا یک ماه می‌تواند حرف بزند، ولی کم‌کم که به سمت جلو حرکت کند باید تصمیم‌گیری کند، حرف بزند و نظر کارشناسی بدهد و عدد و رقم بدهد، کارشناسی کند، دولت را قانع کند و خودش برنامه بدهد. فکر می‌کنم کارشناسی هستم که به درد این مجلس و مملکت می‌خورم. همه چیز که سیاسی نیست. عدد و رقم سیاست نمی‌شناسد و باید با هم کار کنیم و نظرات کارشناسی بدهیم. بنابراین به نظرم در ادامه راه به مشکل نمی‌خوریم و می‌توانیم با هم کار کنیم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
معاون حقوقی وزیر علوم گفت: هر ارگانی که درخواست بررسی مدرک غلامرضا تاجگردون را دارد باید از وزارت علوم درخواست ارزیابی کند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حمیدرضا علومی یزدی، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان ، درباره اعتبار مدرک تحصیلی غلامرضا تاجگردون اظهار کرد: اطلاعی از مدرک تاجگردون نداریم؛ باید اطلاعاتی به ما ارائه شود که به بررسی آن بپردازیم.
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم ادامه داد: هر ارگانی که درخواست بررسی مدرک این نماینده مجلس را دارد باید از وزارت علوم درخواست ارزیابی کند تا بعد از آن به بررسی بپردازیم.
علومی یزدی در پاسخ به این سوال که چه ارگانی باید درخواست بررسی اعتبار مدرک را به وزارت علوم بدهد، افزود: یا خود متقاضی و یا هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درخواست دهند تا بعد از آن بررسی انجام شود؛ معاونت حقوقی وزارت علوم خود به خود به این موضوع وارد نمی‌شود و باید درخواست بررسی مدرک به ما داده شود. رئیس مجلس هم می‌تواند از وزارت علوم درخواست بررسی مدرک را بکند.
گفتنی است، علیرضا زاکانی نماینده مردم قم و عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در نشست خبری نمایندگان معترض به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون که ۱۰ تیر برگزار شد با اشاره به سوءاستفاده تاجگردون از مدرک تحصیلی خود گفت: او منکر سوءاستفاده از مدرک تحصیلی شده است و این در حالی است که هم به صورت مکرر خود را دکتر معرفی و هم در تبلیغات و اسناد از این عنوان استفاده کرده است.
او ادامه داد: تناقض در مدرک تحصیلی تاجگردون مشهود است به گونه‌ای که در اسناد یک بار گفته مدرک دکترای مدیریت و یک بار دیگر گفته است مدرک دکترای اقتصاد دارد و این در حالی است که وی فوق لیسانس دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار