کد خبر: ۸۶۸۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹ 28 June 2020
تولید واکسن جدید چین برای کنترل کرونا می‌تواند خبر خوبی در این روزهای پرالتهاب مردم جهان باشد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، کشور چین ادعا کرده است موفق به ساخت و تولید واکسنی برای درمان کرونا، موسوم به واکسن «ام. آر. ان. آ» و یا درمان کننده ویروس جدید کرونا ۱۹ شده و آن را برای انجام آزمایش کلینیکی تصویب کرده است.
این واکسن که «آر. کو. وی» نامیده می‌شود تولید مشترک ارتش، آکادمی علوم نظامی، شرکت بیوتکنولوژی والواکس و بیوساینس در شهر سوجو واقع در شرق چین است.
اداره تولیدات پزشکی ملی چین روز شنبه اعلام کرد این واکسن که در نوع خود بی همتا است و برای اولین بار در چین ساخته شده برای آزمایش‌های کلینیکی تصویب شده است.
تحقیقات نشان می‌دهد این واکسن که روی موش‌ها و گونه‌ای از بوزینه‌های خرچنگ خوار آزمایش شده است می‌تواند در بدن به میزان بسیار بالا تولید پادتن کند این پادتن‌ها خنثی هستند و از طرف دیگر ویروس از سلول‌های بدن در برابر بیماری دفاع می‌کند.
آزمایش‌های صورت گرفته همچنین نشان دهنده آن است که واکسن، بدن بوزینه‌ها را در برابر حملات ویروس کرونا مورد حفاظت قرار داده و مصون نگهداشته و ضمن مراقبت از آن‌ها از پیشرفت بیماری در بدن حیوان جلوگیری به عمل آورده است.
تولید پادتن و ایمن بودن، وجود تجهیزات و مواد خام در داخل کشور برای ساخت واکسن در تعداد انبوه و همچنین امکان نگهداری واکسن در دمای یک اتاق برای مدت یک هفته و کم بودن هزینه نگهداری آن در دمای پایین از ویژگی‌ها و امتیازات این واکسن است.
ارتش چین گزارش کرده است این واکسن کاملا و از هر لحاظ برای آزمایش‌های کلینیکی تکمیل شده است اولین مرحله از این آزمایش‌ها در بیمارستان شولان در شهر هانگ جو در همسایگی شانگ‌های در شرق چین انجام خواهد شد.
چین پیش از این نیز از آغاز آزمایش‌های کلینیک روی چند نوع واکنس دیگر کرونا خبر داده بود.
دانلود
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
واقعیت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
آنقدر دروغ شنیدیم که دیگه باور نمیکنیم واکسن کنترل کرونا تولید شده دقیقا مثل اون اسباب بازی کرونا یاب سپاه ک کلی گذاشتیدش سر بوق وساز ودهل و آخرش معلوم شد بلف بود .بعدش چیزی که بتونه بیماری کرونا رو کنترل کنه بش میگن دارو اینجا اسم واکسن کاملا اشتباه هست چون واکسن یعنی وقتی به شخصی زده بشه اونو درمقابل بیماری ایمن میکنه ودیگه بیمار نمیشه .در هرصورت آرزو مندیم همه مردم جهان بالاخصوص مردم ستم دیده وبدبخت ایران از شر این بیماری نجات پیدا کنن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار