مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: پرونده برداشت دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری ( ۹۸- ۹۹ ) استان بسته شد.
کد خبر: ۸۵۹۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱ 08 June 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ کامران سلیمان‌پور اظهار داشت: با اتمام برداشت دانه روغنی کلزا از سطح مزراع استان در مجموع ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شد.

وی در مورد پرداخت مطالبات کلزاکاران هم افزود: تاکنون ۹۸ درصد از کل مطالبات این کشاورزان به مبلغ ۷۶۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

سلیمان‌پور یادآور شد: افزون بر ۱۰ میلیارد ریال از مجموع مطالبات کلزاکاران استان ایلام باقی‌مانده است که این رقم نیز طی روزهای آینده به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

سرمازدگی و افت دما در اسفندماه سال گذشته باعث افت ۲۰ تا ۳۰ درصدی تولید مزارع کلزای استان در مناطق گرمسیری شد.

سرمای اسفندماه سال گذشته در زمان بسیار حساس از عمر گیاه و هنگام گل‌دهی و تشکیل غلاف بود که موجب کاهش باروری مزارع کلزای استان در شهرستان‌های مهران و دهلران شد.

قبل از وقوع سرمازدگی پیش‌بینی‌ها حکایت از برداشت ۲۲ هزار تن کلزا داشت که به علت افت دما و یخ‌زدگی مزارع، این پیش‌بینی محقق نشد.

۱۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان ایلام به زیر کشت کلزا رفته است.

بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته کشاورزان استان ایلام توانستند سال گذشته جایگاه دوم را از نظر تولید محصول گندم با کیفیت در کشور کسب کنند و همچنین ایلام استان پیشرو در تحقق برنامه ۱۰ ساله وزارت کشور در زمینه توسعه کشت کلزاست و اراضی سطح زیر کشت کلزا در استان ۲۰ درصد نسبت به برنامه ابلاغی بیشتر است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار