رئیس پلیس فتا کهگیلویه ‌و بویراحمد گفت: باند مجرمان سایبری که در این استان، اقدام به راه اندازی صفحات فیشنگ و اجاره کارت‌های بانکی در شبکه‌های اجتماعی می‌ کردند، شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۸۵۵۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰ 27 May 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سرهنگ روح اله شهبازی‌پور گفت : کارشناسان پلیس فتا استان، با پایش شبکه‌های اجتماعی متوجه انتشار لینک‌های جعلی شدند که با توجه به گستردگی مخاطبان فضای مجازی و احتمال کلاهبرداری‌های اینترنتی از سوی مجرمان سایبری، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
وی افزود:  بررسی‌های انجام گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس حاکی از آن بود که متهمان با طراحی درگاه‌های پرداخت جعلی بانکی از طریق تبلیغات فریبنده با عنوان های مختلف (شارژ ارزان، ۱۰ گیگ اینترنت رایگان و دیگر موراد) در شبکه‌های اجتماعی افراد را به این درگاه‌های پرداخت هدایت و پس از سرقت اطلاعات بانکی اقدام به برداشت وجه از حساب آن ها می کردند.
رئیس پلیس فتا کهگیلویه ‌و بویراحمد تصریح کرد: این متهمان برای فرار از تبعات قانونی و شناسایی پس از انجام جرم با تبلیغات گسترده با عنوان کسب درآمد، پس از ترغیب و جلب اعتماد برخی کاربران، اقدام به دریافت کارت بانکی افراد در قبال پرداخت مبالغی کردند و مبالغ سرقتی و وجوه نامشروع حاصل از اعمال مجرمانه خود را به این حساب‌ها انتقال می‌دادند.
سرهنگ شهبازی پور بیان کرد: متهمان با مشاهده مدارک و مستندات پلیس به بزه انتسابی خود اقرار کردند و همچنین اقدامات پولشویی را به طرق مختلف از جمله اجاره کارت‌های بانکی و ایجاد صفحات جعلی انجام می‌دادند.
وی ابراز داشت: صاحبان کارت‌های بانکی باید به این نکته مهم توجه کنند که حفظ و نگهداری کارت‌های بانکی بر عهده دارنده مالک آن است بنابراین تحت هیچ شرایطی اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند زیرا که این موضوع می تواند تبعات قانونی به دنبال داشته باشد.
سرهنگ شهبازی‌ پور تاکید کرد: شهروندان در خریدهای اینترنتی باید دقت داشته باشند در دام فیشرها و مجرمان سایبری این حوزه گرفتار نشوند و هنگام پرداخت وجه از طریق درگاه‌های بانکی از اصالت و جعلی نبودن این درگاه‌ها اطمینان پیدا کنند.
رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد از هم استانی ها خواست که هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی موضوع را فوری از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش های مردمی اعلام کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار