کد خبر: ۸۵۳۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰ 22 May 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، بعد از گذشت بیش از 2 سال از حادثه دنا نماینده بویراحمد و دنا در پاسخ به سوالی در خصوص این حادثه گفت : حادثه سقوط هواپیمای تهران – یاسوج یکی از تلخ ترین وقایع در کشور و شاید تلخ ترین حادثه در استان به شمار می رود .
غلام محمد زارعی عنوان کرد : متاسفانه یک شوک بسیار سخت به ما وارد شد در همان لحظات اولیه در جلسه ای که با مسئولین وزارت راه و شرکت هواپیمایی آسمان داشتیم با یک تیم تخصصی عازم محل حادثه شدیم و در کنار سایر مسئولین و امدادگران اوضاع را رصد می کردیم .
زارعی با بیان اینکه در کنار خانواده های آسیب دیده حضور پیدا کردیم ، گفت : کارهای پیگیری را در مجلس دنبال کردیم و با تذکر و نامه ای بسیار صریح که به رئیس جمهور نوشتیم خواستار عزل مدیرعامل هواپیمایی آسمان شدم و از همان ابتدا به وظیفه ناشناسی و تعلل شرکت هواپیمایی آسمان و سازمان هواپیمایی کشور تاکید داشتیم و تذکر بعلت عدم اعلام عزای عمومی در کشور بعنوان گلایه شدید و پی گیری حقوق آسیب دیدگان و خانواده محترم آنان شدیم .
وی ادامه داد : در همان زمان از ریاست محترم قوه قضایی درخواست کردیم در یک فرایند قضایی برای احقاق حق قرار گیرد و در ادامه طی یک نطق در مجلس به ریاست محترم قوه مقننه تاکید بر تسریع و پی گیری جدی برای احقاق حق حادثه دیدگان و معرفی عوامل این ضایعه دردناک داشتم .
نماینده اسبق بویراحمد دنا و مارگون خاطرنشان کرد : در کنار اعضای کمیسیون اصل ۹۰ که بنا به وظایف قانونی آنها این موضوع به آنها واگذار شده بود و کمیسیون عمران مجلس که کمیسیون تخصصی بخش هوایی و هوانوردی کشور هم هست با آنها هم پی گیر بودیم و چندین مرتبه هم در مجلس تذکر دادیم که چرا گزارش در صحن قرایت نمی شود تا اینکه یکی دو روز گذشته گزارش در صحن قرایت شد و به قوه قضاییه برای رسیدگی ارجاع شد .
غلام محمد زارعی افزود: امیدوار هستیم که این گزارش که نظرات کمیسیون اصل نود است انشالله در ضمیمه پرونده ای که در دستگاه قضایی در حال پی گیری است قرار گیرد و احقاق حق شود .
زارعی در ارتباط با استیضاح وزیر کار بیان کرد : اول اینکه در زمان اخذ امضا از نمایندگان مجلس برای استضاح من در منطقه پی گیر مشکلات انتقال اجساد بودم و از جمع آوری امضا اطلاعی نداشتم اما در روز استیضاح من به استیضاح رای دادم .
زارعی که با فصلی نو سخن می گفت ، اضافه کرد: ما بدون اینکه هیاهو و شانتاژهای رسانه ای در کار باشد بعنوان کسی که از این حادثه قلبا متاثر شده بود و عمیقا از این حادثه نگران بود وظایف خودم را در پی گیری ها ، نامه نگاری ها ، نطق ها تا آخر انجام دادم حتی در کمیسیون عمران شدیدا بدلیل تاخیر در در تصمیم به نشانه اعتراض جلسه آنها را ترک کردم .
وی گفت : همانطور که در گزارش آمده است بیشترین سهم در دلایل سقوط هواپیما مربوط به هواپیمایی آسمان بود که از همان اول من برخورد با این شرکت را پی گیری کردم که در خرداد ۹۷ منجر به معرفی مدیر جدید هواپیمایی آسمان شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار