هشدار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی
بانشی : آنگونه که ما انتظار داشتیم برای فصل های گرم پیش رو ، ویروس کرونا از آن پیروی نکرد و وضعیت را هشدار آمیز کرده است.
کد خبر: ۸۵۱۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴ 17 May 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با هشدار دوباره در خصوص خطرات ناشی از شیوع مجدد ویروس کرونا گفت : این ویروس ثابت کرد قابل پیش بینی نیست و فعلا از الگوهای مورد پیش بینی ما پیروی نکرده است.
محمد مهدی بانشی افزود : پیش بینی ها پزشکی و توقع ما این بود که با شروع فصل گرماین ویروس کنترل شود اما خبرهای دریافتی از خوزستان نشان می دهد که این ویروس از میانه های هفاه گذشته در این استان شروع به شیوع گسترده نموده است.
بانشی ادامه داد : روز گذشته هم خبرهایی از اوج گیری ابتلا به این ویروس در کرمان و سیستان و بلوچستان که جز گرمترین استان های ما هستند ، منتشر شد !
وی افزود : وضعیت بحرانی چند استان گرم نشان داد که گرما ، کمک کننده ما نخواهد بود بله بر مشکلات ما خواهد افزود.
بانشی گفت : 5 شهرستان جنوبی ما دارای آب و هوای گرم یا به عبارت دیگر گرمسیری هستند که باید در این مناطق بسیار هوشیار باشیم.
وی در ادامه به روند شیوع کرونا در استان اشاره کرد و گفت : خوشبختانه در پایان هفته ای که گذشت روند شیوع همانند هفته پیش از آن روند کاهشی بوده است که این نقطه مثبتی پس از بازگشایی ها بوده و دستاوردی بزرگ است که نشان از همکاری خوب مردم است.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد : به شدت برای شهرستان های گرمسیری نگران هستیم که مانند خوزستان دچار آمار افزایشی نشوند.
وی گفت : به دلیل نگرانی که داشتیم سفری به دو شهرستان بهمئی و گچساران داشتیم و با تشکیل ستاد کرونا در این دو شهرستان نکات بهداشتی لازم مطرح شد.
بانشی افزود : در بهمئی شرایط بسیار سختی داریم چرا که چند هزار نفر از این شهرستان در استان خوزستان مشغول به کار هستند و در حال رفت و برگشت هستند و مراودات گسترده ای دارند.
وی ادامه داد : در این شهرستان 6 نمونه مثبت داشتیم و ترس از غفلت داشتیم اما 500 نمونه در این شهرستان گرفته شد که باز هم دستور رسید نمونه ها را افزایش دهیم که تلاش شده است بیماریابی را در این شهرستان فعال تر کنیم.
بانشی در پایان گفت : از رسانه ها و مردم می خواهیم که کمک کنند تا این وضعیت را کنترل کنیم چرا که هر بازگشایی اگر با رعایت نکات بهداشتی باشد می تواند به یک فرصت تبدیل شود و باعث رونق اقتصادی شود و اگر رعایت نشود می تواند به یک تهدید تبدیل شود مانند آنچه که در خوزستان اتفاق افتاد به گونه ای که فرصت بازگشایی به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی به یک تهدید جدی تبدیل شد.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
باد کولرها عامل اصلی شیوع کرونا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
واقعا درک این موضع تا این حد مشکل است ؟؟!!!

گرما و نور خورشید به خودی خود یک عامل ضد ویروس کروناست،

ولی آنچه باعث بروز مشکل در نواحی گرمسیری کشور و این استان شده ،

استفاده از کولرها در فضاهای بسته است ، چون باد کولرها باعث پخش شدن ویروس در فضاهای بسته و انتشار بیشتر این بیماری میشود ،

به کامنت های و هشدارهای قبلی ما که توجه نشد ،

لااقل به توضیحات دکتر سوری استاد دانشگاه شهید بهشتی ، و عضو ستاد کنتر اپیدمی کرونای تهران که روز گذشته در این مورد عنوان شده توجه نمایید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار