نهادهای امنیتی و وزارت خارجه ضمن رصد هوشمندانه سفیر آلمان در تهران، واکنش قاطعانه‌ای را در قبال وی اتخاذ کنند .
کد خبر: ۸۵۱۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹ 16 May 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، منتخب مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت : وزارت خارجه و دستگاههای امنیتی باید با دقت و وسواس به انتخاب و پذیرش سفرا و دیپلماتها بپردازند و اجازه ندهند کشور جولانگاه دیپلماتهایی باشد که احتمال می رود رفتارهای خارج از عرف دیپلماتیک داشته باشند.
حجت الاسلام محمد موحد در خصوص جاسوس بودن سفیر آلمان در ایران گفت: طبق قانون اساسی استوار نامه سفرا توسط رئیس جمهور امضا می شود، از آنجا که قانون اساسی ما بر اساس شعار ” نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی ” بنا نهاده شده و استقلال کشور در سطح بین الملل بعنوان یک اصل اثبات شده برای مردم ما و همچنین در دنیا شناخته شده است لذا باید نحوه بررسی صلاحیت سفرای کشورهای خارجی نیز با دقت انجام شود.
وی گفت: نباید با چنین مسائل مهمی به صورت سطحی نگاه شود چرا که یک سفیر و دیپلمات دارای امکانات و شرایط خاص در کشورهای محل ماموریت خواهد بود و قاعدتاً استقلال مثال زدنی کشور اسلامی ما برای بسیاری از دولت ها تحمل ناپذیر است و از هر ابزاری برای خدشه به این عزت و اقتدار استفاده می کنند، لذا وزارت خارجه و دستگاههای امنیتی باید با دقت و  وسواس به انتخاب و پذیرش سفرا و دیپلماتها  بپردازند.
وی تاکید کرد: اگر مطالبی که راجع به سفیر مورد نظر در جامعه مطرح شده است صحت داشته باشد باید دستگاههای ذیربط بصورت ویژه ورود کنند.
موحد با اشاره به ارزش های جمهوری اسلامی ایران گفت:  اجازه ندهیم کشوری که در طی ده ها سال مبارزه و تقدیم هزاران شهید و ایثارگر به چنین جایگاه رفیعی رسیده است، جولانگاه دیپلماتهایی باشد که احتمال می رود رفتارهای خارج از عرف دیپلماتیک و ماموریت ذاتی خود داشته باشند.
وی اضافه کرد: باید کمیته ای متشکل از دستگاههای اجرایی مربوطه، دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی چنین مواردی را با دقت زیر ذره بین ببرند و البته مجلس نیز درصورت لزوم باید ابزار نظارتی خود را بکار گیرد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
فخرالدین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
زرشک
طرف تازه از خواب بیدار شده
این خبر چند وقت پیش بوده

الآن بیات شده
فتحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
.....و .... الکی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار