گزارش کامل نشست شورای برنامه ریزی
نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور اعضا ، نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
کد خبر: ۸۴۹۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹ 13 May 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور اعضا ، نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

نشستی با سه دستور کار

در این جلسه سه دستور کار، اعتبارات تملک دارائی های سرمایه ای سال ۱۳۹۹ استان، مصوبات کارگروه امور زیربنایی با پنج طرح اقتصادی و تولید و موضوع واگذاری مجموعه فرهنگی و هنری دوگنبدان به پارک علمی و فناوری بررسی شد.
در ادامه جلسه موضوع اعتبارات تملک دارائی های سرمایه ای امسال استان به مبلغ ۲ هزار و ۷۸۶ میلیارد ریال مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین پنج طرح اقتصادی و تولیدی که در کمیته امور زیربنایی مصوب شده بود در این شورا بررسی و با رای گیری الکترونیکی بین اعضا به تصویب نهایی رسیدند.
در این نشست موضوع واگذاری مجموعه فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دوگنبدان به پارک علمی و فناوری مورد بررسی قرار گرفت و با نظر اعضا و رای گیری الکترونیکی به پارک علمی و فناوری اختصاص داده شد.
گزارشی مختصر از مهمترین دستور جلسه
در یکی از دستور کارهای سه‌گانه امروز شورای برنامه‌ریزی استان موضع فروش اموال و دارایی‌های منقول و غیر منقول مازاد استان برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان و همچنین 50 درصد حقوق کارکنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که اگر دستگاهی چنین اموالی نداشته باشد باید از محل صرفه ‌جویی‌ها این کار را انجام دهد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه خیلی از دستگاه‌ها هنوز خودشان از امکاناتی که دارند با خبر نیستند اظهار کرد: این امول مازاد تا پایان خردادماه باید تعیین تکلیف شوند.
بازرس کل استان هم در ادامه با بیان اینکه در گذشته‌ها تجربه تلخی از فروش اموال دولتی وجود داشته است به برخی نگرانی‌ها اشاره کرد و خواستار حضور دستگاه‌های نظارتی در خصوص فروش اموال مازاد شد که باید مراقبت بیشتری در این حوزه صورت گیرد چرا که در فروش اموال ممکن است حرف و حدیث زیادی درست شود.
استاندار هم درخواست کرد به گونه‌ای عمل شود تا تجربه تلخ گذشته‌ها دوباره تکرار نگردد.

کسری شدید بودجه در راه است

غلام‌رضا تاجگردون هم در این نشست اظهار داشت : بودجه سال 99 با توجه به تاثیر بحث کرونا و تشدید تحریم‌ها در منابع کشور، مشکلات خاص خود را دارد و باید در اجرای آن بیشتر توجه کنیم.
وی با بیان اینکه درآمدهای ارزی به علت کاهش شدید قیمت نفت و مشکل صادرات کالاها خیلی پایین است، افزود: کسری بودجه شدیدی را پیش رو داریم که نشان‌دهنده این است که دستگاه‌های اجرایی و ادارات باید آمادگی زیادی در این زمینه داشته باشند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اتفاق اخیر که عرضه نفت و فعالیت اقتصادی را محدود کرده، فشار را سنگین خواهد کرد به طوری که در طول سی سال گذشته تاکنون چنین اتفاقی برای بودجه کشور رخ نداده بود.
تاجگردون با بیان اینکه هر کدام از این فاکتورها به تنهایی می‌تواند یک اقتصاد را فلج کند اما تجربه ثابت کرده که مقاومت اقتصاد ایران بالا است، ادامه داد: با توجه به مجوزاتی که دولت امسال در بحث عمرانی دارد، امکان استفاده از اوراق مشارکت و مواردی از این قبیل در کشور فراهم شده است.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی از دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد خواست تلاش کنند در ابتدای سال تخصیص‌ها را بگیرند و در این راستا، سرعت کار را بالا برده و راهکارهای لازم را انجام دهند.

بنزین فروش نمی رود که یارانه بدهیم
تاجگردون با بیان اینکه امسال موضوع یارانه‌ها را متمرکز کردیم، ابراز کرد: در سال 99 باید 42 هزار میلیارد تومان یارانه بپردازیم که باید از افزایش قیمت‌ کالاهایی مانند بنزین تامین شود.
وی با اشاره به اینکه بنزین فروش نمی‌رود که بخواهیم یارانه مردم را تامین کنیم گفت: در طول تاریخ بعد از انقلاب تاکنون این حد ذخیره بنزین نداشتیم، همه ساله دولت از این درآمدها برای بودجه استفاده می‌کرد اما الان باید از بودجه برداریم و یارانه پرداخت کنیم.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه عمرانی بیشترین کاهش را در قسمت نفت داریم و استان‌های نفت‌خیز و مناطق محروم بیشترین افت را در این قسمت دارند که با توجه به بالا بودن تعداد پروژه‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد، باید برای جبران این افت بر روی پروژه‌های ملی متمرکز شویم.
تاجگردون با بیان اینکه حدود چهار هزار و 500 میلیارد تومان برای طرح‌هایی که در سال 99 به بهره‌برداری برسد مصوب کردیم، عنوان کرد: با توجه به محدودیت‌های جدی، پروژه‌های مهم استان که در سال 99 به بهره‌برداری می‌رسد و پول زیادی هم نیاز دارد در سطح استان آنالیز شوند تا بتوانیم از این منابع استفاده کنیم.

پایان خرداد فرصت استاندار به دستگاه های دولتی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست گفت: همه دستگاه های اجرایی تا پایان خرداد ماه امسال نسبت به واگذاری اموال مازاد و قابل واگذاری خود اقدام کنند.
حسین کلانتری به سازو کار اجرای ماده ۲۱ بحث پرداخت پاداش پایان خدمت از محل فروش اموال منقول و غیرمنقول دستگاه های اجرایی تاکید کرد و افزود : همه دستگاه های اجرایی تا پایان خرداد ماه امسال اموال مازاد و قابل واگذاری خود را احصاء و نسبت به واگذاری آنها براساس دستورالعمل ها و قانون اقدام کنند.
استاندار تاکید کرد: جذب اسناد خزانه ۹۸ که به دلیل بیماری کرونا با وقفه مواجه شد تا پایان شهریورماه امسال برای جذب صددرصدی آن از سوی دستگاه های اجرایی باید اقدامات لازم به عمل آید.
وی تاکید کرد: به دلیل انقباضی بودن بودجه، امسال منابع اعتباری در حوزه های عمرانی و جاری باید با دقت کامل و با صرفه جویی مدیریت و هزینه شوند.
استاندار به دستگاه های اجرایی توصیه کرد: در سال جهش تولید باید همه نگاه ها به سمت تولید و اشتغال باشد.
حسین کلانتری گفت: با توجه به اینکه بیماری کروناویروس وقفه و مشکلاتی در حوزه تولید، اشتغال و معیشت مردم ایجاد کرد باید با تمام توان و ظرفیت و جهادی در این حوزه پای کار باشیم.
وی یادآور شد: اجرای ۳۵۰۰ واحد مسکن محرومان با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال و ۷۲۱ واحد مسکن فرهنگیان در این استان آغاز شده است که چرخه مالی و اشتغال بالایی را ایجاد می کند.
حسین کلانتری تصریح کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی استان در طرح تکمیلی یعنی تولید دو برابر و اشتغال دو برابر اعلام آمادگی کردند و این مسئله مورد توجه قرار گرفته است.
مهمترین حاشیه نشست !
آخرین جلسه شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی با ریاست استاندار استان برگزار شد که در این جلسه فقط غلامرضا تاجگردون نماینده حوزه انتخابیه گچساران و باشت حضور داشت.
در این نشست غلام محمد زارعی نماینده حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا و عدل هاشمی پور نماینده حوزه کهگیلویه بزرگ که نتوانستند در انتخابات مجلس یازدهم جواز حضور در پارلمان را کسب کنند از غایبین اصلی نشست شورای برنامه ریزی استان بودند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد که از حضور نیافتن ۲ نماینده بویر احمد و کهگیلویه بزرگ در این نشست ناراضی به نظر می رسید، تاکیدکرد که از هر دو نماینده دعوت شده اما متاسفانه این عزیزان در این نشست مهم حضور پیدا نکرده و شاید کاری برای آنها پیش آمده باشد که نتوانستند در این نشست حاضر شوند.
دکتر کلانتری از برگزاری نشست تجلیل از نماینده بویراحمد و کهگیلویه بزرگ در مجلس دهم شورای اسلامی اسلامی در آینده نزدیک نیز خبر داد.
وی گفت: با برگزاری نشستی از تلاش آقایان هاشمی نماینده کنونی کهگیلویه بزرگ و آقای زارع نماینده کنونی بویراحمد و دنا در مجلس دهم شورای اسلامی تقدیر و تشکر می کنیم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
ممنون از خبر خوشی دادی ...دلار رفت 20000 هزا رتومان را رد کند .تورم 100درصدی را رد کند ..ونزوزلا تنها نیستی ..ما داریم می اییم
مراد
|
Hungary
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
۴هزار و ۵۰۰میلیارد تومان بودجه
۴ هزار میلیاردش که دزدیده میشه ۵۰۰ میلیارد دیگش هم لفت و لیس
این همه بودجه میدن اونوقت سالهاست جاده ها یه آسفالت به خودشون ندیدن و مسیرها و پروژه ها نیمه کاره موندن.خیلی مسخره هس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
بدرک کسری دارید حقوق نجومی نگیرید چرا حق ایثارگری قطع کردید توان اداره کشور ندارید بروید کنار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار