همه امیدها را بسته بودیم به این آفتاب و گرمایش که بیاید و مهمان ناخوانده مان را با خودش ببرد، اما این روزها با اوج گرفتن کرونا در استانهای گرمسیری مانند خوزستان عملا همه امیدهامان برای رفتن این مهمان لجوج رنگ باخت.
کد خبر: ۸۴۸۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰ 11 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،آنطور که متخصصان و کارشناسان بهداشت می‌گویند گرما هم حریف این ویروس منحوس نشده و حالا حالا باید به زندگی در کنار "کرونا" عادت کنیم.

دکتر سیاوش وزیری متخصص بیماری‌های عفونی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص فرضیه از بین رفتن کرونا با گرم شدن هوا گفت: در هفته‌ها و ماه های گرم سال بصورت دوره‌ای فراوانی عفونت های دستگاه تنفسی کاهش پیدا می کند، اما در ویروس کرونا متاسفانه این امر اثبات شده نیست.

وی افزود: پیش از شروع فصل گرما در مطالعات مختلف این امر به اثبات رسیده بود که کرونا با گرمای هوا ازبین نمی رود و حتی در دمای 47 درجه سانتی گراد هم قابل انتقال است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: ادامه موج جدید کرونا در آمریکای لاتین، اروپای شرقی و آسیای جنوب شرقی که جزو مناطق گرمسیری محسوب می شوند هم این موضوع را تایید کرده است.

وی افزود: در حال حاضر استان خوزستان که جزو استانهای گرم کشور است یکی از کانون های اصلی شیوع کرونا است و اینها همه به خوبی اثبات می کند که متاسفانه کرونا با گرمای هوا از بین نمی‌رود.

وزیری با اشاره به نابودی ویروس در برابر تابش نور خورشید گفت: این امر برای ویروس های قرار گرفته بر روی وسایل و لباس ها مصداق دارد و با قرارگیری این وسایل به مدت دو ساعت در مقابل نورخورشید ویروس کرونای احتمالی موجود در آنها از بین می رود، اما در خصوص ابتلای افراد به این ویروس وضعیت متفاوت است.

وی تصریح کرد: وقتی ویروس وارد بدن شود تابش آفتاب بر آن کارساز نیست و گرمای هوا هم تاثیری بر قابلیت انتقال آن ندارد و تا زمانی که زنجیره انتقال باشد حیات این ویروس هم ادامه دارد.

این متخصص بیماری های عفونی تاکید کرد: تنها راه شناخته شده برای مقابله با این ویروس رعایت نکات بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است و تنها از همین راه می توان زنجیره انتقال این ویروس را قطع کرد.

وی افزود: می دانیم شرایط، شرایط دشواری است، اما برای همه مردم جهان وضع به همین منوال است و همه باید همکاری کرده تا این ویروس با قطع زنجیره انتقال هرچه سریعتر از بین برود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار