مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: برای تامین آب مورد نیاز استان، شیرین‌سازی آب دریا در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.
کد خبر: ۸۴۲۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳ 27 April 2020

عبدالحمید حمزه‌پور در نشست بررسی وضعیت آب آشامیدنی شهرستان کنگان بیان کرد: حل مشکلات آب آشامیدنی شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر در اولویت قرار دارد و حمایت از اجرای طرح‌های آبرسانی از سوی مسئولان ستودنی است.

او با قدردانی از تعامل مردم در مدیریت مصرف آب افزود: صرفه‌جویی در مصرف آب و استفاده بهینه از این ماده حیاتی باید در سرلوحه کار مردم به ویژه دستگاه‌های اجرایی در شهر‌ها و روستا‌ها قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به وضعیت منابع آب آشامیدنی استان افزود: ۸۵ درصد منابع آب آشامیدنی استان بوشهر در دیگر استان‌ها قرار دارد به‌گونه‌ای که ۶۰ درصد از سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد و ۲۵ درصد از طریق خط آبرسانی کازرون در استان فارس تامین می‌شود.

حمزه‌پور با بیان اینکه ۱۵ درصد منابع آب استان بوشهر از طریق چاه‌های داخلی و آب شیرین‌کن‌ها تامین می‌شود، گفت: اکنون دو آب‌شیرین‌کن در بوشهر و کنگان در مدار تولید است که ظرفیت آب شیرین‌کن کنگان در شبانه‌روز ۱۰ هزار و آب‌شیرین‌کن بوشهر ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب است.

او، تامین آب آشامیدنی از طریق شیرین‌سازی آب دریا را در اولویت برنامه‌های استان بوشهر دانست و بیان کرد: در این زمینه تاکنون به ظرفیت ۱۰۰ هزار مترمکعب طرح آب‌شیرین‌کن در شهر‌ها و روستا‌های اجرایی شده است و برخی از این طرح‌ها امسال وارد مدارد تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه ایجاد منابع آبی در داخل استان زمینه پایداری تامین آب آشامیدنی را فراهم می‌کند، ادامه داد: وقتی آب از استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد منتقل می‌شود، تامین آب آشامیدنی این استان‌ها در اولویت قرار می‌گیرد.

حمزه‌پور از افزایش جمعیت شهری در کنگان خبر داد و افزود: بر اساس نتایج آمار سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت شهری کنگان افزایش یافته که تقویت منابع آبی براساس رشد جمعیت مورد توجه قرار دارد و پیش بینی‌های لازم برای تامین آب آشامیدنی این شهرستان برای آینده صورت گرفته است.

او تاکید کرد: باید اعتبار لازم برای اصلاح شبکه آبرسانی کنگان اختصاص یابد تا از هدررفت آب از شبکه آبرسانی جلوگیری شود.

فرماندار کنگان هم با اشاره به همکاری مردم، شرکت‌ها، صنایع و دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با کرونا، گفت: از آنجایی که تصور می‌شد شرکت‌ها و صنایع پارس جنوبی در عرصه ویروس کرونا بیشترین مشکلات را داشته باشند، اما با همکاری همگانی به ویژه منطقه پارس این ویروس در منطقه کنگان و عسلویه مدیریت شد و تاکنون مشکلاتی ایجاد نکرده است.

سید علی پاکنژاد با تاکید بر حل مشکلات آبرسانی در شهر‌ها و روستا‌های این شهرستان افزود: نوسازی و اصلاح شبکه آبرسانی در شهر‌ها و روستا‌های کنگان نیاز اصلی است که باید به آن توجه شود و اعتبارات لازم برای این کار اختصاص می‌یابد.

او افزود: جدا سازی آب آشامیدنی و فضای سبز مورد توجه ویژه قرار دارد که در این زمینه شهرداری‌ها در توسعه فضای سبز از آب چاه استفاده می‌کنند.

فرماندار کنگان این شهرستان را مهاجرپذیر نامید و بیان کرد: سهمیه آب این شهرستان مربوط به سال‌های گذشته است، اما جمعیت امروز کنگان چند برابر آن زمان شده که افزایش سهمیه کنگان از درخواست‌های مهم است.

منبع/ باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار