کلانتری بیان کرد: یکی از چالش های اساسی در استان وجود مناطق عشایری و عزیمت عشایر به سمت مناطق ییلاقی و همچنین برگزاری و تجمیع حضور برخی افراد در مراسمات و آیین های ترحیم و یا شادی است.
کد خبر: ۸۴۲۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶ 26 April 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح غربالگری و بیماریابی فعال که شاید در برخی استان ها هنوز در مرحله آغازین آن قرار دارند و امروز به عنوان یک اولویت اساسی و اثرگذار مورد تاکید از سوی شخص رئیس جمهوری واقع شد از حدود یک ماه پیش و از اواخر اسفند در دستور کار ستاد استانی کرونا در این استان قرار گرفت.
حسین کلانتری امروز در جلسه ستاد استانی کرونا و ارتباط ویدئویی با رئیس جمهوری تاکید کرد: مرحله نخست طرح غربالگری در این استان با 98.5 درصد و در مرحله دوم نیز به طور 100 درصد انجام شده است.
وی تصریح کرد: استان کهگیلویه وبویراحمد حتی در برخی روزها و در جریان طرح غربالگری روزانه بیش از 360 تست کرونایی در استان و آزمایشگاه های مرجع در فارس و تهران انجام می داد.
کلانتری بیان کرد: ستاد استانی مدیریت و مبارزه با کرونا در کهگیلویه و بویراحمد همچنان هدف اصلی و اولویت نخست خود را در زمینه مبارزه و مقابله و قطع زنجیره بیماری در کنار سایر راهبردها و طرح های مشارکتی بر انجام مداوم و تست گیری های فعال و گسترده نه از بیماران مبتلا و مشکوک بلکه از اطرافیان و بستگان آنها متمرکز کرده است. 
وی تصریح کرد: در کنار همه موفقیت ها ، تلاش ها و مجاهدت های شبانه روزی کادر بهداشت و درمان ، همگامی و مشارکت مردم فهیم استان و همچنین همراهی سایر ارگان ها و سازمان ها در ارکان مختلف نظام و دولت برای مقابله با گسترش این بیماری اما در برخی مواقع نیز سهل انگاری و بی احتیاطی ها از سوی عده ای معدود منجر به ایجاد نگرانی در زمینه شیوع مجدد ویروس و افزایش احتمالی میزان مبتلایان می شود.
کلانتری تاکید کرد: ارتباطات و وابستگی های قومیتی و عاطفی که همواره به عنوان یک وجه مثبت و ویژگی بارز در استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود امروزه در اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند برای مقابله با این ویروس می تواند یک نقطه تهدید بشمار رود.
وی ابراز داشت: از مردم فهیم استان،  اصناف و بازاریان انتظار می رود به همان میزان که خادمان خود و اعضای ستاد ملی و استانی مدیریت کرونا و همچنین کادر بهداشت و درمان را در مرحله نخست فاصله گذاری اجتماعی با قوت و همدلی همراهی کردند در این مرحله فاصله گذاری هوشمند نیز همچنان همراه و پشتیبان متولیان امر برای کنترل و مهار این ویروس مرموز باشند.
کلانتری بیان کرد: یکی از چالش های اساسی در استان وجود مناطق عشایری و عزیمت عشایر به سمت مناطق ییلاقی و همچنین برگزاری و تجمیع حضور برخی افراد در مراسمات و آیین های ترحیم و یا شادی است که البته تا حدودی بی احتیاطی ها و سهل انگاری هایی در این راستا وجود داشته است.
کلانتری تصریح کرد: اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد به اذعان مسئولان امر در سطح ملی و وزارت بهداشت در برخی شاخص ها از جمله غربالگری و بیماری یابی فعال خوب و با بالاترین کیفیت عمل کرده و وضعیت استان هم اینک سفید و یا در زمینه تعداد فوتی ها و مبتلایان شیب کندی دارد، نباید سبب کوتاهی و در انجام مسئولیت ها و وظایف در ادامه راه شود.
وی به برخی رفتارها و فرآیند مواجهه مردم با این بیماری نیز اشاره کرد و گفت: باید بتوانیم با تکیه بر نقاط مثبت سعی در رفع برخی نقاط منفی کنیم و وضعیت بیماری را همچنان با تلاش، همراهی، مشارکت مردم مدیریت کرد.
پرویز یزدان پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز گفت: اگرچه در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته قبل تا حدودی افزایش آمار در استان وجود داشت اما در هفته جاری آمار مبتلایان به کرونا در استان نیز سیر نزولی یافته است.
وی تصریح کرد: از مجموع 94 تست کرونا در استان امروز چهار نفر مثبت بوده  و روز گذشته (شنبه) از مجموع 166 تست کرونا در استان نیز 9 نفر مثبت بوده است.
وی یکی از عوامل در افزایش آمار مبتلایان را ناشی از ارتباطات فامیلی و قومیتی بویژه در مناطق گرمسیری استان ذکر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار