بانشی : عدم ارائه آمار به این دلیل خوب است که اگر بگوییم کهگیلویه و بویراحمد وضعیت خوبی دارد سیل سفرها به این استان را شاهد خواهیم بود هر چند زحمات همکاران ما هم باید بیان شود.
کد خبر: ۸۴۱۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۶ 25 April 2020
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: عدم ارائه آمار مبتلایان به کووید ۱۹ یک دستورالعمل کشوری است و دانشگاه در این مورد تصمیم‌گیری نمی‌کند، آمار مبتلایان روزانه در ساعت ۱۴ توسط دکتر جهانپور اعلام می‌شود، آمار حاکی از افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس با شیب ملایم است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دکتر محمد مهدی بانشی افزود: زمانی آمار اعلام نمی‌شد به این دلیل که نقطه‌ای که آلوده نیست شناسایی نشود، گفت: در حال حاضر همه شهرستان‌ها و بخش‌ها و مناطق کشور به این ویروس آلوده شده‌اند البته مجموعه دانشگاه  موافق اعلام آمار مبتلایان به این ویروس است اما باید از دستور وزرات بهداشت تبعیت کنیم هر چند که اعلام و عدم اعلام آمار تفاوتی ندارد.
وی تصریح کرد: عدم ارائه آمار به این دلیل خوب است که اگر بگوییم کهگیلویه و بویراحمد وضعیت خوبی دارد سیل سفرها به این استان را شاهد خواهیم بود هر چند زحمات همکاران ما هم باید بیان شود.
وی بااشاره به اینکه طبق بررسی‌های صورت گرفته ۱۰ روز اخیر بهترین روزها از زمان شروع این اپیدمی است، افزود: قائم مقام وزرات بهداشت آمارهای استان را به خوبی تفسیر و اعلام کرد از وضعیت استان شگفت زده است، استان در شیوع و بروز به خوبی عمل کرده ما از ۸ فروردین مرگ و میر نداشتیم، هیچ بیمار کرونایی در ای سی یو  بیمارستان‌ها نیست و بیمار بد حال کرونایی نداریم، دکتر حریرچی اعلام کرد سن مبتلا به کووید ۱۹ در استان ۴۰ سال است که نشان می دهد مجموعه بهداشت استان خوب کار کرده و وارد خانه های مردم شده و افراد را در همان ابتدا غربالگری کردند اما استانی داریم که سن مبتلایان ۶۵ سال رسیده که آنها به خوبی عمل نکردند و بیماری فرد پس از مراجعه به بیمارستان تشخیص داده شده است.
وی از بهبودی قطعی حدود ۱۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: دو نوع بهبودی داریم نخست فردی که به کرونا مبتلا شده مراحل درمان را طی کرده و بهبود یافته. یک ازمایش از این فرد گرفته می‌شود بعد از منفی شدن ۲۴ ساعت بعد یک ازمایش دیگر گرفته می‌شود که ازمایش دوم که منفی اعلام شود فرد قطعی بهبود یافته است، نمونه دوم هم افرادی که در خانه قرنطینه هستند و اوضاع وخیمی ندارند اینها بهبود یافته نسبی محسوب میشوند.
وی با اشاره به مرگ ۸ نفر از بیماران کرونایی استان گفت: از مرگ این افراد هم متاثر شدیم ای کاش می‌شد جلوی مرگ این افراد را گرفت، اقدامات خوب پزشکان از مرگ و میر دیگر بیماران پیشگیری کرد.
دکتر بانشی بیان کرد: یک نفر بعد از اینکه جواب آزمایش مثبت بود، ۱۴ روز باید در قرنطینه باشد که اقدام اول ما بازدید حضوری است و بعد از ۱۴ روز تماس تلفنی است که اگر حال بیمار وخیم بود باید به پزشک ارجاع دهیم و بعد از این مدت ازمایش می گیریم و بعد از ۲۱ روز مجددا آزمایش گرفته می شود که بیمار بهبود یافته است یا خیر.
سرپرست مرکز بهداشت استان، هرگونه مشکل مالی در مجموعه علوم پزشکی را رد کرد و گفت: به عنوان معاونت بهداشتی دانشگاه چیزی مورد نیاز نبوده که مجموعه دانشگاه بگویند فردا تامین می‌شود همه نیازهای این معاونت با همکاری استاندار، نمایندگان و منتخبین مجلس، سرپرست دانشگاه و مجموعه وزارت بهداشت تامین شده است.
وی در خصوص حواشی ایجاد شده پس از عدم همکاری آزمایشگاه شیراز و دیگر اعلام شدن جواب نمونه ها گفت: مخالفین دانشگاه زنده باشند و انتقادات را به بعد از کرونا موکول کنند هر چند در همین شرایط هم انتقادات را می‌پذیریم و قبول داریم که دیر اعلام شدن جواب آزمایش‌ها یک نقص است اما از منتقدین می‌خواهیم در تابلوی زیبای تلاش مجموعه دانشگاه و کادر درمانی به آن نقطه سیاه توجه نکنند.
دکتر بانشی یادآور شد: بین سلامت و معیشت باید تعادل برقرار کنیم و اقتصاد را به گونه‌ای پیش ببریم که به سلامت آسیب نرسد. خوشبختانه هفته قبل مشاغل کم‌خطر راه‌اندازی شد که باید گام به گام جلو برود که نیاز همکاری مردم هستیم دو ماه درخشیدیم و این درخشش را با اهمال کاری از دست ندهیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: یک هدف داریم کاهش تجمع و کاهش تماس، بازار فروش گیاهان کوهی خطرناک است که باید تدابیری اندیشیده شود همه مشاغل باید در سامانه سلامت ثبت‌نام کنند و کد رهگیری دریافت کنند که ۵ اردیبهشت باید آمار صنوف را اعلام کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار