در نشست راهبران آموزشی تربیتی شهرستان بویراحمد مطرح شد
علی حسن زاده : آموزش و پرورش به جد پای کار است هر چند خلاهایی هم وجود دارد اما باید این اقدامات دیده شود واقعا آموزش و پرورش در بحث کرونا یکی از دستگاه هایی بود که همانند وزارت بهداشت به صورت شبانه روزی پای کار بودند.
کد خبر: ۸۴۱۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷ 22 April 2020

نشست راهبران آموزشی تربیتی ، آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با حضور مدیر و معاونین در سالن اجتماعات این مدیریت برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در این نشست گفت : یکی از بیشترین مشکلات پس از شیوع کرونا برای آموزش و پرورش خصوصا در بحث مدارس و واحدهای آموزشی وابسته به آن پیش آمد.
علی حسن زاده افزود : شیوع کرونا شرایط ویژه ای را برای ما بوجود آورد که مدارس ما مجبور به روی آوردن به شیوه های جدید با استفاده از ظرفیت فضای مجازی شدند.
حسن زاده ادامه داد : در روزهای اخیر آموزش و پرورش در یک اقدام کم نظیر شبکه مجازی "شاد" را طراحی و وارد عرصه آموزش مجازی کرد که ضمن اذعان به وجود برخی مشکلات که در طراحی چنین نرم افزارهایی معمول است اما استقبال خوب مدارس و دانش آموزان ، نشان دهنده امیدواری برای آینده آن است.
وی افزود : اکنون "شاد" به یک برند در فضای مجازی کشور تبدیل شده است که با توجه به اختصاصی بودن آن برای آموزش و پرورش انتظار می رود با استقبال حداکثری مدیران ، معلمان و دانش آموزان به خصوص اولیاء دانش آموزان ، ظرفیت های این نرم افزار برجسته شود و مورد استفاده جهت کمک به فرایند آموزش قرار گیرد.
مدارس به مدیران حرفه ای سپرده می شود / آموزش و پرورش پا به پای وزارت بهداشت در بحث کرونا اقدام کرد
 
حسن زاده گفت : البته در مناطقی مثل کهگیلویه و بویراحمد که هم تمکن مالی مردم و هم زیرساخت ها در مناطق روستایی آن برای استفاده از گوشی های اندروییدی و زیرساخت های اینترنتی ضعف هایی دارد ، استفاده از این نرم افزار نارسایی هایی دارد.
وی گفت : متاسفانه در حومه شهر یاسوج که زیرساخت اینترنت هم وجود دارد اما برخی خانواده ها توان تهیه و بکارگیری گوشی های نیازمند استفاده از این نرم افزار را ندارند.
علی حسن زاده افزود : در مورد پیگیری آموزش در روستاها با استفاده از ظرفیت راهبران آموزشی ، تربیتی بسته های آموزشی و درسنامه در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.
حسن زاده گفت : تاکنون نزدیک به 80 درصد دانش آموزان شهرستان نرم افزار " شاد" را نصب کرده اند که امیدواریم هم معلمین و هم دانش آموزان باقی مانده ، کسانی که امکانات آن را دارند هر چه سریعتر عضو شوند تا برنامه ریزی ها برای بهبود کیفیت عملکرد آن انجام شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع عملکرد مدیران مدارس پرداخت و گفت : به صراحت می گویم در سال آینده بکارگیری مدیران با رویکرد حرفه ای و بروز بودن مدیران است چرا که در چنین مواقعی مانند وضعیت ویژه شیوع کرونا ، مدیران حرفه ای و مجهز به فناوری روز بسیار سریع و راحت ، کار آموزش را ادامه دادند و کمترین مشکلی هم نداشتند.
مدارس به مدیران حرفه ای سپرده می شود / آموزش و پرورش پا به پای وزارت بهداشت در بحث کرونا اقدام کرد
 
وی گفت : بی شک یکی از ملاک های ارزشیابی مدیران برای سال جاری چگونگی فعالیت آنان در استفاده از فناوری های روز برای کمک به عدم تعطیلی فعالیت های مدارس خصوصا بحث آموزش است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد افزود : ما در جهت سیاست مدرسه محوری نیازمند بکارگیری مدیرانی توانا و عالم به علوم و فناوری های روز هستیم که در این زمینه به بوم توجه ویژه ای داریم و هر مدرسه باید برنامه سالانه خود را به صورت اختصاصی و ویژه تهیه کند.
وی ادامه داد : به صراحت می گویم مدیرانی که نسبت به دستورالعمل ها و بخش نامه ها اقدام نکنند تذکر جدی خواهند گرفت ضمن اینکه در چنین شرایطی انتظار این است که همه بخش ها در پیشبرد اهداف و برنامه های آموزشی و تربیتی با هم همکاری ویژه ای داشته باشند.
مدارس به مدیران حرفه ای سپرده می شود / آموزش و پرورش پا به پای وزارت بهداشت در بحث کرونا اقدام کرد
 
حسن زاده گفت : در این بخش باید بگویم در مورد انتخاب مدیران ما دنبال مدیریت سیستماتیک هستیم و کسانی که بتوانند در چنین سیستمی کار کنند ، انتخاب خواهند شد.
حسن زاده در ادامه به موضوع امتحانات پایان سال اشاره کرد و اظهار داشت : در مقاطع ابتدایی و آزمون های توصیفی چندان مشکلی وجود ندارد و همانند گذشته از عملکرد دانش آموزان با رویکرد توصیفی ارزشیابی می شود ضمن اینکه در پایه ششم ابتدایی هم بحث برگزاری آزمون پایانی به صورت حضور در مدارس منتفی است.
وی ادامه داد : در برگزاری آزمون های پایانی مقاطع متوسطه کمی مشکلات وجود دارد که در این خصوص هم تمهیداتی اندیشیده شده است که با رعایت پروتکل های بهداشتی خصوصا فاصله گذاری اجتماعی این آزمون ها برگزار خواهد شد.
وی افزود : آزمون نهایی در متوسطه دوم اهمیت زیادی دارد که در این زمینه با رعایت قانون و مسائل بهداشتی منطبق با شرایط کرونایی تدابیر ویژه ای اتخاذ خواهد شد.
علی حسن زاده در ادامه با اشاره به وضعیت ویژه کشور با شیوع کرونا گفت : آموزش و پرورش از روز اول شیوع این ویروس به جد پای کار است هر چند خلاهایی هم وجود دارد اما باید این اقدامات دیده شود واقعا آموزش و پرورش در بحث کرونا یکی از دستگاه هایی بود که همانند وزارت بهداشت به صورت شبانه روزی پای کار بود.
مدارس به مدیران حرفه ای سپرده می شود / آموزش و پرورش پا به پای وزارت بهداشت در بحث کرونا اقدام کرد
 
در این نشست معاون پشتیبانی آموزش و پرورش هم طی سخنانی بسیار کوتاه به اهمیت موضوع ثبت سفارش کتب مدارس اشاره کرد.
شاپور عباسی گفت : ثبت سفارش کتب درسی نباید به روزهای پایانی موعد مقرر آن کشیده شود چرا که ممکن است در آن روزها مشکلات یا شرایط خاصی ایجاد شود .
وی در پایان از اولیاء دانش آموزان هم خواست در خصوص ثبت سفارش کتاب برای فرزندانشان هر چه سریعتر اقدام کنند.
لازم به توضیح است در این نشست کارشناسان واحد فناوری و اطلاعات به سوالات راهبران در حوزه فناوری و مرتبط با مشکلات شبکه اجتماعی "شاد" پاسخ دادند.
مدارس به مدیران حرفه ای سپرده می شود / آموزش و پرورش پا به پای وزارت بهداشت در بحث کرونا اقدام کرد
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
متاسفانه این امتحان مدیریت یک چیز صوریه و افرادی را که شنا مسئولان بالاخص معاونان و خانم مرادی بخواهد مدیر می شود ولی این را بدانید که به اخر خط رسیدید و همه چیز زیر و رو خواهد شد و قبل از قیامت باید خودتان هم پاسخگو باشید نسبت به این بی عدالتی ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار