مدیرکل امور عشایر استان؛
مدیرکل امور عشایر استان گفت: با تغییرات آب و هوایی تاکنون ۹۵ درصد عشایر میهمان که غالبا از استان‌های همجوار لرستان، همدان و کرمانشاه بوده از استان ایلام خارج شدند.
کد خبر: ۸۳۹۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵ 16 April 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛علی سلیمی گفت: برابر دستور سازمان امور عشایر کشور به همه عشایر اعم از بومی و میهمان ابلاغ شده است تا پایان فروردین ماه در مناطق گرمسیری بمانند و با گرم شدن هوا از طریق کوچ ماشینی به میان بندها یا نقاط ییلاقی بروند.

وی افزود: با تغییرات آب و هوایی تاکنون ۹۵ درصد عشایر میهمان که غالبا از استان‌های همجوار لرستان، همدان و کرمانشاه بوده از استان ایلام خارج شدند.

مدیرکل امور عشایر استان تاکید کرد: از عشایر میهمان تقاضا می‌شود برگشت به استان مبدا خود را با کوچ ماشینی و بدون توقف در هیچ میان بندی انجام دهند.

وی ادامه داد: این تصمیم در راستای حفظ سلامتی شهروندان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در بین عشایر اتخاذ شده است.

سلیمی یادآور شد: در فصل ییلاق و قشلاق سالانه حدود ۲هزار و ۵۰۰ خانوار عشایر میهمان وارد استان می‌شود.

وی تاکید کرد: باشروع کوچ، آموزش‌های لازم به عشایر برای پیشگیری از ابتلای به بیماری کرونا صورت گرفته و در این مدت هیچ گونه موردی از ابتلای عشایر بومی استان به این ویروس گزارش نشده است.

مدیرکل امور عشایر استان اظهار کرد: عشایر استان ایلام متشکل از ۹ هزار و ۷۳۶ خانوار است که این جمیعت در ۹۵ کانون قشلاقی و ییلاقی پراکنش دارند و یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین نیز در اختیار دارند.

 /ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار