سخنگوی وزارت بهداشت درباره خیز دوباره همه گیری بیماری کرونا در شهر‌های مختلف کشور هشدار داد.
کد خبر: ۸۳۶۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴ 06 April 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ؛ کیانوش جهانپور در گفتگو با خبر نیمروز شبکه یک سیما، تردد‌های غیر ضروری دیروز در تهران و افزایش ترافیک در برخی مناطق پایتخت را مغایر با سیاست‌ها و مصوبات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا برای کنترل و پیشگیری این بیماری دانست.
وی گفت: مسئولان نظام سلامت و ستاد مقابله با بیماری کرونا از این موضوع نگرانی جدی دارند که برخی هموطنان تصور کنند که با اتمام تعطیلات، احتمالاً همه گیری این بیماری رفع شده است.
جهانپور با اشاره به مصوبات امروز این ستاد مبنی بر رفع برخی محدودیت‌ها از ۲۳ فروردین در برخی شهرستان‌ها و از ۳۰ فروردین در تهران، افزود: به مردم هشدار می‌دهیم که این مشکل همچنان جدی است و ما صرفاً در مرحله مدیریت آن هستیم که توفیق در این زمینه به علت مشارکت جمعی بوده است.
وی بار دیگر هشدار داد: اگر مشارکت مردم در رعایت بهداشت فردی و عمومی که در هفته‌های اخیر معمول بود، شکسته شود احتمالاً در روز‌های بعد به ویژه هفته آینده با مشکلاتی به خصوص جهش مجدد بیماری و افزایش شمار مبتلایان در شهر‌های مختلف مواجه خواهیم شد.
سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: این موضوعی بسیار جدی است و ما هشدار می‌دهیم که مردم عزیزمان خودمراقبتی و مراقبت از دیگران به ویژه اعضای خانواده را رعایت کنند.
جهانپور گفت: شاید برخی از اعضای جامعه به علت آنکه در هفته‌های اخیر در خانه ماندن را تجربه کرده اند، تصور کنند که با اتمام تعطیلات رسمی باید زندگی عادی را از سر بگیرند در حالی که وضع کنونی، عادی نیست و قاعدتاً زندگی را هم نمی‌توانیم به طور عادی در پیش بگیریم.
وی در پایان افزود: البته این مشکل، ویژه کشور ما نیست. بلکه شامل همه کشور‌هایی است که به نوعی درگیر و مبتلا به این بیماری هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار