کد خبر: ۸۳۶۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶ 04 April 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نقل از ایرنا، سامانه تشخیص پونومی کویید ۱۹ با استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی برای اولین بار در کشور از طریق تصاویر سی تی اسکن قفسه سینه توسط تیم محققان دانشگاه صنعتی شریف طراحی و امروز - شنبه - در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد.
دکتر حمید رضا ربیعی، رییس پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف درمورد این سامانه گفت: در حال حاضر در دنیا برای تشخیص بیماری کرونا و ویروس کویید ۱۹ روش‌های بسیار زیادی وجود دارد، اما آنچه اثبات شده است و انجمن رادیولوژی آمریکا نیز تایید کرد اسکن قفسه سینه بهترین راه برای تشخیص ابتلا به این ویروس است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در جهان مشابه این سامانه یکی در چین و دیگری در استنفورد آمریکا وجود دارد که ما نیز توانستیم این سامانه را برای تشخیص کویید ۱۹ با همت محققان جوان کشور طراحی و راه اندازی کنیم.
رییس پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه شریف و مسوول سامانه تشخیص پونومی کویید ۱۹ تصریح کرد: سیستم‌های موجود در دنیا دارای خطا است و اقدامی که ما با کار تیمی اجرایی کردیم، این است که در مدت یک ماه سامانه‌ای را طراحی کردیم که از نظر دقت جزو برترین سامانه‌ها است.
وی گفت: این سامانه در حال حاضر با دقت بیش از ۹۷درصد طراحی شده و تا هفته آینده از طریق وب در اختیار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قرار می‌گیرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار