پس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به ۵۵ هزار و ۷۴۳ تن افزایش یافت این در حالی است که در روز شانزدهم فروردین 5 نفر به مبتلایان کهگیلویه و بویراحمد افزوده شد.
کد خبر: ۸۳۶۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱ 04 April 2020

پس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به ۵۵ هزار و ۷۴۳ تن افزایش یافت این در حالی است که در روز شانزدهم فروردین 5 نفر به مبتلایان کهگیلویه و بویراحمد افزوده شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت:  5 مورد جدید مبتلا به کرونا در شانزدهمین روز از فروردین ماه در استان شناسایی شده است که سه نفر از شهرستان بویراحمد یک نفر از شهرستان دنا  و یک نفر از شهرستان چرام بوده است.این تعداد مبتلا از ۱۱۸ نمونه آزمایش گرفته شده از بیماران به دست آمده است.

دکتر پرویز یزدانپناه عنوان کرد: از 181 بیمار مبتلا به کرونای استان 51 نفر بهبود یافته، 59 نفر بستری و 8 بیمار متاسفانه جان خود را از دست داده اند.

وی تصریح کرد: ازمایشگاه ویروس شناسی یاسوج با 50 نمونه در فاز اول شروع به کار کرده که پس از راستی آزمایی  این نتایج  در آزمایشگاه های تهران و شیراز   و پس از تایید نهایی جواب های  این آزمایشگاه ،طی روز های آینده  رسما افتتاح خواهد شد و به امید خدا آزمایشات کوووید ۱۹ در استان انجام خواهد گرفت.

دکتر یزدانپناه اضافه کرد: کادر بهداشت و درمان استان با تلاش و از خودگذشتگی  تمام در حال فعالیت هستند و با همین روحیه تا ریشه‌کن کردن بیماری در صحنه حضور خواهند داشت.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است، اضافه کرد: مردم حتی الامکان‌ در شهر تردد نکنند، در خانه بمانند و به سفر نروند، دور همی و مهمانی نروند، توصیه‌های بهداشتی را رعایت و در صورت علامت‌دار شدن با سامانه ۴۰۳۰ تماس  گرفته و فقط در صورت لزوم و به  مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

دکتر یزدانپناه بیان کرد: جان همه انسان‌ها باید برایمان مهم باشد، با تردد غیرضروری جان کسی را به خطر نیندازیم.

وی اضافه کرد: تقاضامندیم مردم از هرگونه دید و بازدید در طول بیماری خودداری و انجام صله رحم و عیادت از بیماران را به دوره کامل بهبودی فرد موکول نمایند زیرا بیماران پس از بهبود تا مدتی می توانند ناقل باشند.

دکتر یزدانپناه در پایان گفت: از عموم مردم خواهشمندیم جهت آگاهی از وضعیت سلامت خود به سایت salamat.gov.ir مراجعه کرده و در صورت داشتن هر گونه سوال با سامانه 4030 تماس حاصل نمایند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، شهرستان چرام یکی از کانون های انتشار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد بوده است که تلاش های زیادی برای فطع زنجیره انتقال در این شهرستان صورت گرفته است و البته نتایج خوبی هم داشته است.

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در ایران
به گزارش «تابناک»؛ دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان هم در مورد آخرین آمار مبتلایان به کرونا گفت: با بررسی‌های انجام شده از میان افراد مشکوک، تاکنون ابتلای تعدادی از افراد از نظر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ بر اساس شواهد آزمایشگاهی، قطعی گزارش شده و بر اساس آخرین نتایج آزمایش‌ها، ابتلای ۲۵۶۰ مورد جدید از ظهر گذشته تا امروز قطعی شده است.

جهانپور افزود: در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۵۸ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۳۴۵۲ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۱۹۷۳۶ تن بهبود یافته‌اند و البته ۴۱۰۳ تن از بیماران بستری از جمله افراد بدحال هستند که امیدواریم با مراقبت‌های کادر درمانی، دعای خیر شما و الطاف حق بهبود پیدا کنند.

برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا در ایران به صورت نقشه پویا یا برای مشاهده آمارها به صورت نمودارهای خطی و میله‌ای در بازه‌های زمانی متفاوت، روی نقشه کلیک کنید.

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در ایران /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار