در این مطلب به ضعف های مدیریتی،سیاسی ، کمبود امکانات ،کمبود فضاهای بهداشتی و کمبود نیروی کار پرداخته نمی شود وهدف  فقط تحلیل"نقش مردم"درچنین شرایطی می باشد..
کد خبر: ۸۳۵۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳ 02 April 2020
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سجاد افسر ، شیوع کرونا در سراسر جهان موجی از ترس و دلهره ایجاد کرده است.مردم دنیا در چنین شرایطی خیلی از درس ها را گرفته اند، وخیلی از رفتارهای غلط را مرور می کنند وحتی بعضی سعی در تغییر اصول و اهداف زندگی خود دارند.
شرایط جوامع مختلف ،سردمداران حکومتی را وادر به اعلام وضعیت بحرانی نموده است و سردمدارن در چنین اوضاع با انواع مصاحبه ها و گاها رفتارهای نمادین سعی بر لاپوشانی ضعف های مدیریتی خود دارند. 
اما در این مطلب به ضعف های مدیریتی،سیاسی ، کمبود امکانات ،کمبود فضاهای بهداشتی و کمبود نیروی کار پرداخته نمی شود وهدف  فقط تحلیل"نقش مردم"درچنین شرایطی می باشد..

شاید برای همه ی شما ها و کلا برای تمام مردم اتفاق افتاده است که وقتی بی عدالتی یا ضعفی را درجایی مشاهده می کنیم با قدرت تمام بیان می کنیم که اگر بنده در جایگاهی یا منصبی یا داری قدرتی بودم از این بی عدالتی جلوگیری می کردم یا چنین ضعفی را ترمیم می کردم یا با اجرای سیاست های درست و برنامه های علمی مدینه ی فاضله ای ایجاد می کردم..همه ی ما در شرایط عادی تئورسین های بزرگی هستیم ،همه ی ما تا وقتی در قدرت نیستیم دغدغه جامعه را داریم ،برای فقیران اشک می ریزیم و حاکمان را تف و لعنت می کنیم .ولی وقتی آسیاب به نوبت ما شد ،شانه خالی می کنیم و هزارن بهانه و توجیح را برای کارهایمان به دیگران تحویل خواهیم داد..
اکنون به عنوان یک فرد عادی چند نکته را خدمت مردم عزیز عرض خواهم کرد..

نکته اول این هست مردم باید بدانند کنون هر کدام  قدرتی به اندازه ی وشاید فراتر از یک وزیر بهداشت دارند،  همان طور که وزیر محترم تنها نسخه اش "ماندن در خانه " می باشد ،هر کدام از مردم می توان چنین نسخه ای را اجرا وبرای هم صادر کنند،وبا انجام وظیفه کردن در یک کار مدعی انسانیت باشند..

نکته دوم این هست که مردم باید بدانند در شرایط فعلی سرنوشت جامعه در دستان آنهاست.باید بدانند و بخواهند کمبود ها را فراموش کنند.باید بدانند گلایه کردن از ارکان حکومت فایده ندارد و فکر کردن به گذشته دوای درد کنون نمی باشد و همه چیز بستگی به فرهنگ خودشان دارد.الان هست که مردم باید تفکر نوعدوستی خود را اثبات نمایند..

نکته سوم این هست ،چنین بیماری های فراگیری دامن تمام مردم را خواهد گرفت چه آن فردی که میلیارد ها ثروت دارد و چه آن کارتن خواب های حاشیه شهر ها را،پس بر همگان واجب است حس مسولیت پذیری خود را بیشتر از گذشته بیدار وفعال نمایند..

نکته چهارم این امر می باشد که هر کدام از افراد جامعه با رعایت کردن یک دستور العمل ساده"ماندن درخانه"کمک شایانی به نجات جامعه از این شرایط بحرانی خواهند کرد ،قبول دارم که شرایط اقتصادی خیلی سخت می باشد و در بعضی از مشاغل ماندن درخانه برابر با گرسنگی افراد خانواده می باشد ولی با این وجود همگان هم این حرف را تایید خواهند کرد ،سلامتی و سالم ماندن افراد از گرسنگی کشیدن خیلی مهم تر خواهد بود..

در پایان امیدوارم مردم با ماندن در خانه دین خود را به جامعه و قدرت واقعی خود را به حاکمان اثبات کنند و نشان دهند هیچ حکومتی بدون کمک مردم و خواست آنها دوام نخواهد داشت و پیشرفت و سلامت یک جامعه به تفکر مردم بستگی دارد..
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار